خطیب جمعه آستارا؛

هر کسی فوق لیسانس گرفته خودش را نخبه می‌بیند|عدم التزام به ولی فقیه در برخی مشهود است

خطیب جمعه آستارا گفت: متاسفانه عده‌ای با لشکرکشی برای ثبت‌نام مجلس می‌روند، ولایت مداری این افراد از این گونه اعمال مشخص می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به نشانه‌های تقوا از نگاه امام محمد باقر (ع) گفت: مومن با تقوا امانتدار است و پیامبر اکرم (ص) با ویژگی امین بودنشان نزد مردم بسیار گرامی داشته می شدند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا با اشاره به مفهوم امانت بیان کرد: قرآن یک امانت الهی است، ولایت اهل بیت عصمت و طهارت نیز امانت الهی بوده و نماز به عنوان بزرگترین امانت الهی برای مردم از سوی خداوند متعال بیان شده است.

حافظ نیا مسئولیت را نیز یک امانت دانست و تصریح کرد: مسئولیت یک امانت در نظر مسئولان بوده و این امانت سنگین را هر کسی یارای عهده داری از آن نیست، مجلس جای نخبگان است و این امانت باید در دست نخبگان قرار بگیرد، امروز هر کسی فوق لیسانس گرفته خودش را نخبه می‌بیند.

خطیب جمعه آستارا ادامه داد: متاسفانه عده‌ای با لشکرکشی برای ثبت‌نام مجلس می‌روند، ولایت مداری این افراد از این گونه اعمال مشخص می شود، با این گونه اعمال عده ای عدم التزام به ولی فقیه در برخی موارد مشهود است، ما در خطبه ها تاکید بر عدم این رفتارها کردیم و عده‌ای با توجه به آن نکردند.

امام جمعه آستارا با اشاره به اهمیت فعالیت هیئت های نظارت و اجرایی انتخابات مجلس گفت: ممکن است این نهاد ها از طرف عده‌ای برای تایید صلاحیت مورد فشار، شبهه افکنی و جو سازی قرار بگیرند، شورای نگهبان، هیئت‌های نظارت و اجرایی و نهادهای متولی به هیچ عنوان تحت فشار افکار قرار نگیرند و با تدبیر وارد شده و افراد را به طور کامل مورد بررسی قرار بدهند.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به شنبه شانزدهم آذر سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) ملجأ و پناهگاه تمام مسلمین به خصوص شیعیان هستند و زیارت این بزرگان همواره آرام دل مومنان است.

حافظ نیا با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو گفت: ۱۶ آذر روز دانشجو نماد استکبار ستیزی بوده و جنس دانشجو به معنای واقعی استکبار ستیز، آگاه، بصیر و مطالبه‌گر است، دانشجو همواره در خط مبارزه با استکبار بوده و این روحیه احساس مسئولیت مسئولان را نیز بالا می برد.

وی ادامه داد: دانشجو باید مطالبات انقلابی و اسلامی داشته باشد، دانشجو دغدغه مردم و نظام را دارد و در دانشگاه ها نیز باید حواس ها به تربیت و تعلیم دانشجویان باشد.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به سه شنبه ۱۹ آذر روز جهانی بشر گفت: امروز این روز تبدیل به حقوق بی بشر و بشر بی حقوق شده است، امروز حقوق بشر را در کجای غرب می‌بینید؟ حقوق بشر آمریکایی یعنی هرکس مخالف سیاست های آنها باشد، بشر نیست.

وی با اشاره به ایستادگی ملت ایران مقابل تحریم‌های زورگویانه آمریکا گفت: تحریم دارو و مایحتاج مردم حقوق بشر است؟ بارش بمب بر سر مردم بی‌دفاع یمن حقوق بشر است؟ امروز تعریف حقوق بشر از نگاه غرب این است و این روز را به روز جهانی بشر بی حقوق تعبیر میکنیم.

حافظ نیا با اشاره به اظهار نگرانی رهبر معظم انقلاب در خصوص پیر شدن جمعیت کشور گفت: عده‌ای مانند نفوذی ها عمل کرده و تغییر برنامه‌ها را القا می‌کنند و آمارهای غلط می‌دهند، عده‌ای مسئول با دستکاری آمارها و بالا نشان دادن نرخ رشد جمعیت سعی در رفع نگرانی مقام معظم رهبری دارند و امروز متوجه می‌شویم که دغدغه‌های حضرت آقا حق است، عده‌ای می‌خواهند ما به یک کشور پیر تبدیل بشویم و باید به این امر توجه بسیاری داشته باشیم، آینده نظام و کشور نیاز به جوانان داشته و این آینده با فرزند آوری است و حل مشکلات معیشتی مردم باعث افزایش نرخ رشد جمعیت خواهد شد.

Share