رئیس پلیس فتا گیلان خبر داد:

دستگیری کلاهبردار سایت دیوار و شیپور در رشت | متهم ۳۷ ساله به مرجع قضایی معرفی شد

سرهنگ ایرج پورمستمند، رئیس پلیس فتا استان گیلان گفت: فردی که در سایت دیوار و شیپور به بهانه پرداخت تسهیلات کم بهره اقدام به کلاهبرداری می‌کرد در شهر رشت دستگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس فتا استان گیلان گفت: فردی که در سایت دیوار و شیپور به بهانه پرداخت تسهیلات کم بهره اقدام به کلاهبرداری می‌کرد در شهر رشت دستگیر شد.

سرهنگ ایرج پورمستمند با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در فضای مجازی به بهانه پرداخت تسهیلات کم بهره از وی مبلغ ۴۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: در ادامه تحقیقات از شاکی مشخص شد، پس از درج آگهی دریافت وام در سایت دیوار و شیپور، فردی در نقش خیر با وی تماس گرفته و با اخذ اصل مداراک هویتی و کارت بانکی با رمز، اقدام به کلاهبرداری از مالباخته کرده است.

وی با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تحقیقات نامحسوس، متهم این پرونده را در شهر رشت شناسایی کردند، اظهار داشت: با هماهنگی قضایی متهم ۳۷ ساله دستگیر شد.

سرهنگ پورمستمند تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و به مرجع قضایی معرفی شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه تحقیقات برای شناسایی دیگر شکات احتمالی این پرونده ادامه دارد، بیان داشت: شهروندانی که تا کنون به این روش از آنها کلاهبرداری شده‌ در اسرع وقت به پلیس فتا استان شهر خود مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا استان گیلان در پایان از مردم خواست، اطلاعات هویتی و بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به مرکز فوریت سایبری گزارش کنند.

Share