رئیس پلیس فتا گیلان خبر داد:

کلاهبرداری از شهروندان با شیوه تورهای ارزان قیمت در شبکه‌های اجتماعی

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر، رئیس پلیس فتا استان گیلان از شهروندان خواست به پیامک‌ها و تبلیغات گسترده تورهای مسافرتی ارزان قیمت در شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس پلیس فتا استان گیلان از شهروندان خواست به پیامک‌ها و تبلیغات گسترده تورهای مسافرتی ارزان قیمت در شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند.

سرهنگ امیرحسین نقی‌مهر اظهار داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا برخی افراد سودجو با ارسال پیامک‌های انبوه و با روش‌های اغواء کننده نظیر تورهای ارزان قیمت، تخفیفات ویژه گردشگری، مجوز سفر به استان‌های قرمز و غیره تلاش دارند کاربران را فریب داده و بعضاً مبالغ زیادی از حساب شهروندان کلاهبرداری می‌کنند.

وی در ادامه گفت: درگاه فیشینگ از شگردهای کلاهبرداری این افراد سودجو بوده به این صورت که با ارسال پیامک فریبنده و تبلیغات دروغین در شبکه‌های اجتماعی، متقاضیان را به لینک‌های جعلی هدایت و سپس نسبت به برداشت از حساب آن‌ها اقدام می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان گیلان خاطرنشان کرد: نماد اعتماد الکترونیکی که مشخصه‌ای به منظور اعتمادسازی کاربران هنگام مراجعه به سایت‌های اینترنتی است و از طرف وزارت صنعت و معدن و تجارت صادر می‌شود حتما قبل از ثبت اطلاعات و واریز وجه دقت لازم را به عمل آورده و به سایت‌های دارای مجوز مراجعه کرده و از قرار دادن اطلاعات شخصی و بانکی خود در سایت‌های نامعتبر جدا خودداری کنند.

این مقام انتظامی در پایان از شهروندان خواست، در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش فوریت‌های سایبری با همکاران ما در میان گذاشته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

Share