فرماندار لنگرود در جلسه شورای اداری مطرح کرد؛

مدیران بدون هماهنگی با فرماندار حق عزل و نصب ندارند | افتتاح مرکز اسلحه و مهمات در شلمان

شفقی گفت: مدیران استانی بدون هماهنگی با فرماندار حق عزل و نصب ندارند و در غیر اینصورت اون مدیر در جلسات اداری راه نخواهد یافت و دستگاه مربوطه از اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستانی هم محروم خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «سیروس شفقی» در جلسه شورای اداری لنگرود که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان زلزله رودبار و تبریک هفته تبلیغات اسلامی و  روز اصناف، گفت: بعد از انتخابات با پدیده ویروس منحوس کرونا مواجه شدیم که در بعد اجتماعی آن تلاش و زحمات کادر درمان، وزرات بهداشت، هیئت دولت و مردم و کادر پرستاری قابل تحسین است.

فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به عملکرد موفق ایران در مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: توصیه های بهداشتی باید همچنان رعایت شود زیرا شرایط  کشور هنوز عادی نیست و با هر فراز و فرودی شاهد افزایش بیماری هستیم.

شفقی ضمن جدیت بر رعایت پروتکل های بهداشتی، افزود: باید هشدارها را جدی بگیریم. ستاد ملی کرونا مقرر کرد که بازگشایی تمامی مساجد در شهر و روستا صورت بگیرد و نماز جمعه در شهرستان های زرد با رعایت پروتکل های بهداشتی برپا شود و مسئولیتی که هیئت امنا پذیرفتند باید انجام شود.

فرماندار لنگرود با اشاره به اینکه این چند ماه شرایط اداری کشور هم به تبعیت مسائل اجتماعی و اقتصادی تحت شعاع قرار گرفته بود و اکنون باید با این شرایط کنار بیاییم، افزود: با کرونا باید زندگی کنیم تا زمانی که برطرف شود. یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات در جهت مشاغل آسیب دیده از کرونا اختصاص یافته است. که اولویت با بخش خدمات است و استفاده از این اعتبار به عهده متولیان شهرستان است و باید در جلسه بعدی گزارش کار در این زمینه ارائه و اطلاع رسانی لازم به اصناف شود.

شفقی ادامه داد: علاوه بر تغییر معادلات اجتماعی و اقتصادی در شرایط کرونایی، مشکلات حوزه معیشت با همبستگی اجتماعی و فرهنگ غنی اسلامی و اجرای رزمایش همدلی مومنانه در سطح کشور بسیار خوب مدیریت شد.

فرماندار لنگرود با تاکید بر اینکه در سال جهش تولید، برنامه ریزی برای اشتغال، رونق و جهش تولید باید با سرعت بیشتری در دستور کار قرار گیرد و کارگروه جهش تولید به زودی در شهرستان تشکیل می شود، تصریح کرد: بسیاری از ادارات از حداقل نیرو برخوردار هستند اما هنر مدیریت این است که با کمبود منابع هم بهترین خدمات ارائه شود و مدیران پویاتر از گذشته کار کنند.

شفقی اظهار کرد: سه محور توسعه در شهرستان و استان، صنعت، گردشگری و کشاورزی است و  آمارهای این سه حوزه باید نشان دهنده جهش در این عرصه ها باشد. اگر کسی بگوید در حوزه کشاورزی نمی توانیم جهش ایجاد کنیم من باور نمی کنم.

وی برنامه‌ریزی درست، همدلی، هم‌افزایی در راستای رفع مشکلات را لازمه کار دانست و گفت: باید از تمامی ظرفیت ها به ویژه نماینده شهرستان، ائمه جمعه و جماعات در راستای پیشبرد اهداف استفاده شود.

شفقی با اشاره به تملک برخی واحدهای تولیدی توسط بانکها اظهار کرد: در جلسات رفع موانع تولید مشکلات واحدهای تولیدی مطرح شود تا پیگیری لازم برای احیای آنها صورت بگیرد.

فرماندار لنگرود با اشاره به کمبود آب شرب در شهرستان، فرسوده بودن شبکه و قدیمی بودن آن، افزود: رینگ دور شهر هنوز تکمیل نشده تنها دو فاز آن انجام شده است و برای مدیریت مصرف برنامه ریزی درستی از گذشته نشده است.

وی با اشاره به اضافه شدن هزار لیتر در پروژه تصفیه خانه و تزریق آب به شبکه گفت: ۴۰۰ متر شبکه گذاری از شلمان به چمخاله هم باید در دستور کار قرار گیرد و در اسرع وقت اجرایی شود.

شفقی در خصوص جذب اعتبارات کمیته برنامه ریزی، گفت: عدم جذب اعتبارات با توجه به وضعیت مالی بد دولت نشان دهنده ضعف مدیریت دستگاه مربوطه است.

وی بر ضرورت استخراج پروژه های نیمه تمام تاکید کرد و گفت: اعتبارات صرفا برای این پروژه ها اختصاص پیدا می کند.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه ۳۵ هزار نفر از مردم شرق گیلان از اسلحه و مهمات استان در رشت خدمات دریافت می کنند، خاطرنشان کرد: مرکز اسلحه و مهمات شرق گیلان در شلمان به زودی افتتاح خواهد شد که چرخه اقتصادی بسیار خوبی برای شهرستان خواهد داشت.

شفقی بر ضرورت آمادگی برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی تاکید کرد و گفت: پنج دهیاری برای ایجاد خانه هلال به جهت مقابله با مخاطرات طبیعی در برنامه است.

فرماندار لنگرود در پایان با تاکید بر لزوم رعایت سلسله مراتب اداری، خاطرنشان ساخت: مدیران استانی بدون هماهنگی با فرماندار حق عزل و نصب ندارند و در غیر اینصورت آن مدیر در جلسات اداری راه نخواهد یافت و دستگاه مربوطه از اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستانی هم محروم خواهد شد.

عکس: ابوالفضل شکری

Share