در چارچوب موافقت‌نامه انتقال محکومان میان دو کشور؛

انتقال ۱۹ نفر از محکومان ایرانی از جمهوری آذربایجان به کشور از طریق آستارا

انتقال ۱۹ محکوم ایرانی از جمهوری آذربایجان به کشور از طریق مرز زمینی آستارا انجام شد؛ علت محکومیت این افراد قاچاق مواد مخدر بوده است و در چارچوب موافقت‌نامه انتقال محکومان میان دو کشور، محکومان باید ادامه محکومیتشان را در زندان‌های کشور بگذرانند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دقایقی پیش انتقال ۱۹ محکوم ایرانی از جمهوری آذربایجان به کشور از طریق مرز زمینی آستارا انجام شد.

این محکومان که دوران محکومیت خود را در زندان‌های جمهوری آذربایجان سپری می‌کردند امروز (چهارشنبه هفتم خرداد) وارد شهرستان مرزی آستارا شدند.

گفتنی است، با رایزنی‌های گسترده مقامات وزارت دادگستری و وزارت امورخارجه ایران زمینه انتقال این محکومان به کشور فراهم شده است.

علت محکومیت این افراد قاچاق مواد مخدر بوده است و در چارچوب موافقت‌نامه انتقال محکومان میان دو کشور، محکومان باید ادامه محکومیتشان را در زندان‌های کشور بگذرانند.

به گزارش دیارمیرزا، در کشورهای آسیای میانه و شرق آسیا قوانین و مقررات سختگیرانه‌ای در زمینه قاچاق مواد مخدر وجود دارد به گونه‌ای که حتی برای چند عدد قرص استامینوفن کدئین، آرامبخش و قرص‌های روانگردان مانند ترامادول، آمفتامین و … مجازات‌های سنگینی پیش‌بینی شده که رهایی از آن غیر قابل اجتناب است. هموطنان در سفر به کشورهای همسایه و سایر کشورها با علم و آگاهی از قوانین آن کشور به سفر بروند. و هموطنان در هنگام سفر مراقب باشند و در دام افراد سودجو و فرصت‌طلب گرفتار نشوند و از حمل هرگونه بسته، کیف و چمدان مربوط به اشخاص دیگر خودداری کنند.

 

Share