سفیر ایران در جمهوری آذربایجان:

افتتاح کارخانه مشترک اتوبوس سازی ایران و آذربایجان در باکو

جواد جهانگیرزاده ساعاتی قبل در جریان بازدید وزرای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از ترمینال ریلی آستارا آستارا به خبرنگاران گفت: کشورمان در زمینه تولید خودرو با کشور جمهوری آذربایجان همکاری مداوم داشته و سالانه ۱۰ هزار دستگاه خودرو در این کشور تولید می‌شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سفیر ایران در جمهوری آذربایجان از مبادلات تجاری همه جانبه دو کشور خبر داد و گفت: کشور جمهوری آذربایجان در صدر کشورهای صادر کننده محصولات ایرانی به سی آی اس را دارد و این مهم کشورمان را برای همکاری های اقتصادی مداوم با جمهوری آذربایجان تشویق می کند.

جواد جهانگیرزاده ساعاتی قبل در جریان بازدید وزرای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از ترمینال ریلی آستارا آستارا به خبرنگاران گفت: کشورمان در زمینه تولید خودرو با کشور جمهوری آذربایجان همکاری مداوم داشته و سالانه ۱۰ هزار دستگاه خودرو در این کشور تولید می‌شود که کارخانه مشترک خودروسازی ایران و آذربایجان تاکنون یک هزار دستگاه تولید کرده و ۹۰ درصد آن به فروش رفته است.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان از فعالیت های مهم دارویی با این کشور خبر داد و تصریح کرد: همکاری دارویی بین دو کشور دوست و همسایه ایران و جمهوری آذربایجان به طور مستمر ادامه دارد و احتمال فعالیت کارخانه داروسازی مشترک بین دو کشور در آینده وجود دارد.

جهانگیرزاده یکی از پروتکل های مورد بحث در نشست امروز را حمل و نقل دانست و بیان کرد: امروز از سه دستگاه اتوبوس تولیدی شرکت عقاب افشان بازدید شد که طبق تفاهم نامه یک کارخانه اتوبوس سازی با همکاری مشترک سه کشور جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان و سوئد در باکو پایتخت آذربایجان افتتاح می شود.

وی در ادامه مناسبات سیاسی کشورمان و جمهوری آذربایجان را مناسب دانست و اضافه کرد: هم اینک رئیس مجلس جمهوری آذربایجان در راس هیئتی به همراه چهار تن از نمایندگان فراکسیون های مجلس این کشور میهمان رئیس جمهور و رئیس مجلس کشورمان هستند و در برنامه‌شان فردا از ارومیه بازدید خواهند کرد.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان نشست مشترک امروز وزرای راه و شهرسازی کشورمان و اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان را کارساز دانست و افزود: توافقات مهمی در زمینه حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی گرفته شده که در آینده نزدیک به آن جامه عمل خواهیم پوشاند.

شهرستان آستارا با ۹۱هزارنفر جمعیت در غرب گیلان واقع شده و با جمهوری آذربایجان ۳۸ کیلومتر مرز خشکی و ۱۵ کیلومتر مرز آبی دارد.

Share