برای انجام نشست‌های دیپلماتیک؛

رئیس مجمع نمایندگان گیلان وارد جمهوری آذربایجان شد

داداشی در این سفر با رئیس فراکسیون های مجلس جمهوری آذربایجان جاوید قربان و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری آذربایجان دیدار کرده و در دیگر نشست های برنامه‌ریزی شده توسط سفیر کشورمان حضور خواهد داشت.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ولی داداشی رئیس مجمع نمایندگان گیلان برای نشست دوجانبه در رابطه با گفت و گو های مختلف از جمله لغو روادید مرزی جمهوری آذربایجان برای مرزنشینان کشورمان لحظاتی پیش کشورمان را به مقصد باکو ترک کرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار دیارمیرزا مناسبات بسیاری را برای کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان دانست و افزود: ایران و آذربایجان مناسبات مشترک فرهنگی، قومیتی، زبانی، اقتصادی و سیاسی بسیاری دارند.

داداشی دولت و ملت آذربایجان را یک کشور دوست و همسایه دانست و بیان کرد: در گذشته ایران و آذربایجان مراودات گذر مرزی ۴۵ کیلومتری برای هر دو طرف مرزنشین داشتند و همت جمهوری اسلامی ایران لغو ویزا برای آذری‌ها بود و این اتفاق متاسفانه برای مردم علی‌الخصوص مرزنشینان کشورمان نیفتاد و از سال ۹۱ حتی گذر مرزی ۴۵ کیلومتری هم لغو شد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان ادامه داد: با توجه به رایزنی که دکتر لاریجانی در نشست سه جانبه روسای مجلس ایران ترکیه و آذربایجان داشتند به حل این مسئله تاکید داشته و رئیس مجلس به بند مأموریت دادند تا در مجلس جمهوری آذربایجان حضور پیدا کرده و با نمایندگان مجلس این کشور در گفتگو کنم تا رایزنی‌های لازم را در این زمینه داشته باشیم.

داداشی با ابراز امیدواری در حل این مسئله تصریح کرد: امیدواریم دولت آذربایجان به رایزنی هم دولت و هم مجلس جمهوری اسلامی ایران پاسخ مثبت بدهند و این درخواست تمام مرزنشینان کشورمان است.

داداشی در این سفر با رئیس فراکسیون های مجلس جمهوری آذربایجان جاوید قربان و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری آذربایجان دیدار کرده و در دیگر نشست های برنامه‌ریزی شده توسط سفیر کشورمان حضور خواهد داشت.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۴۰ هزار هکتار اراضی ملی در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان واقع شده با جمهوری آذربایجان ۳۸ کیلومتر مرز خشکی و ۱۵ کیلومتر مرز آبی دارد.

Share