در پی یکپارچه سازی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی؛

انتصاب و معرفی مدیران امور آب و فاضلاب شهرستان صومعه سرا و شفت

در پی یکپارچه سازی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی، مدیر امور آبفای شهرستان های شفت و صومعه سرا منصوب شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با حکم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان مدیر امور آب و فاضلاب صومعه سرا منصوب شد.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با حضور در محل فرمانداری صومعه سرا با اشاره به اینکه از ۳ اسفند ماه این شرکت در قالب شرکت یکپارچه اداره می شود گفت: در شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی نیروهای توانمندی وجود دارد که انتظار داریم مدیران منتخب در پی این یکپارچه سازی عملکرد مثبتی داشته و خدمات بهتری ارائه نمایند.

وی با برشمردن فعالیتهای شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در کنار سایر نهادها در مقابله با ویروس کرونا گفت: شرکت آب و فاضلاب استان گیلان نیز در کنار نظام سلامت با تولید بیش از ۳۰۰ هزار لیتر آب ژاول برای ضدعفونی معابر و اماکن عمومی با دستگاههای ذیربط همکاری داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، با بیان اینکه در تابستان مصرف آب بالا بوده و برای کشاورزی هم مصرف می شود تصریح کرد: با برنامه ریزی باید مشکلات به حداقل برسد و نسبت به تغییر فرهنگ مردم در نظام پرداخت آب بها برای ایجاد درآمد، قرائت و وصول همت گمارد تا با دریافت هزینه ها نسبت به نگهداری و تعمیر تأسیسات اقدام شود.

سپس سید جلال سید محمدی فرماندار صومعه سرا با اشاره به تعدد روستاها و حضور مسافرین و افزایش جمعیت گفت: شبکه فرسوده روستاها توجه بیشتری می طلبد و با توجه به رویکرد جدید در بخش روستایی به ویژه در حوزه حاشیه تالاب برای رفع مشکلات کیفی آب باید تلاش نمود و امیدواریم طرح یکپارچه سازی باعث گشایش بهتری در حوزه تأمین آب شهرستان باشد.

در ادامه از خدمات ابراهیم پارسای چیرانی مدیر سابق امور آبفار صومعه سرا تقدیر و بعنوان سرپرست اداره بهره برداری و توسعه آب صومعه سرا معرفی شد و علی روح الامین مدیر سابق امور آب و فاضلاب صومعه سرا که در حوزه شهری خدمت می نمود بعنوان مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان صومعه سرا در شرکت یکپارچه منصوب شد.

با حضور مدیرعامل این شرکت در محل فرمانداری شفت، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان شفت معارفه شد.

سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به یکپارچه سازی شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح ارائه خدمات بهتر به مردم است و مزایای خوبی برای آن متصور هستیم که استفاده از تأسیسات مشترک و بهره مندی از منابع انسانی ارزشمند این حوزه ها از اهم آن می باشد.

وی در ادامه گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۹ مدیران شرکت یکپارچه در هر شهرستان معرفی شدند و با توجه به اینکه حساسیت بخش روستایی به مراتب بیشتر از حوزه شهری بود مدیر شهرستان شفت از همکاران مطلع حوزه روستایی سابق انتخاب شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، اجرای پروژه خط انتقال از چاههای ماسوله رودخان به شفت را در قالب طرح آبرسانی فومن، صومعه سرا و شفت و همچنین طرح آبرسانی از سایت بداب را از اهم پروژه های در حال اجرای شهرستان اعلام کرد و گفت: همراهی دستگاههای ذیربط شهرستانی در روند اجرای پروژه بسیار موثر خواهد بود.

وی همچنین افزود: پروژه های دیگری هم با اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان اجرا خواهد شد که امیدواریم با پیگیری فرمانداری و نماینده منتخب شفت، اتفاقات خوبی برای شهرستان رقم بخورد و در اثر این یکپارچه سازی مردم شاهد بهبود روند خدمات آب و فاضلاب گیلان باشند.

سپس سیدمحسن موسوی فرماندار شفت با تأکید بر توجه بیشتر به این شهرستان تصریح کرد: جمعیت آماری شفت ۵۵ هزار و جمعیت شناور و پراکنده معادل ۲۵ تا ۳۰% جمعیت شهرستان است که نیازمند دریافت خدمات هستند که ۸۰درصد جمعیت در بیش از ۱۰۰ روستا ساکن می باشند و امیدواریم با بهره برداری از پروژه های آبرسانی مشکل تأمین آب شهرستان مرتفع شود.

در پایان از خدمات بهزاد نوربخش و فرید تقی مهر مدیران سابق شهری و روستایی این شهرستان تقدیر و علی دادرس بعنوان سرپرست امور آب و فاضلاب شهرستان شفت معرفی شد.

گفتنی است علی دادرس پیش از این در شرکت آب و فاضلاب روستایی سابق ناظر پروژه های فومن، شفت و صومعه سرا بود.

Share