نماینده رودسر و املش در گفتگو با دیارمیرزا؛

حقوق کارمندانی که زیر ۶ میلیون دریافتی دارند افزایش می‌یابد

عباسی با بیان اینکه در خصوص متناسب سازی حقوق کارکنان دولت نیز تغیراتی صورت خواهد پذیرفت، افزود: کسانی که زیر ۶ میلیون حقوق می گیرند تغییراتی در حقوق و مزایای آنها ایجاد خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی نماینده رودسر و املش در گفتگو با دیارمیرزا در خصوص طرح رتبه بندی فرهنگیان اظهار کرد: این طرح مصوبه مجلس است و در قانون بودجه ۹۸ و ۹۹ نیز دیده شده که در سال ۹۸ به طور ناقص اجرا شد و در سال ۹۹ باید به طور کامل اجرا شود و منتظر ابلاغ دولت هستیم تا از خرداد ۹۹ حقوق فرهنگیان را مطابق با طرح رتبه بندی که مورد توافق دولت و مجلس است، پرداخت شود.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه سال گذشته قرار بود که فرهنگیان اولویت بندی شوند اما این کار انجام نشد، افزود: تفاوت حقوقی میان فرهنگیان شاغل در ستاد و صف وجود دارد که با اجرای طرح رتبه بندی تمام فرهنگیان از امتیازات برابر برخوردار خواهند شد.

عباسی در ادامه تصریح کرد: اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان در راستای طرح تحول بنیاد نظام آموزش و پرورش است و برگ زرین در عملکرد دولت و مجلس خواهد بود.

وی با بیان اینکه در خصوص متناسب سازی حقوق کارکنان دولت نیز تغیراتی صورت خواهد پذیرفت، افزود: کسانی که زیر ۶ میلیون حقوق می گیرند تغییراتی در حقوق و مزایای آنها ایجاد خواهد شد.

نماینده رودسر و املش درباره اتسخدام نیروهای حق التدریسی نیز به دیارمیرزا گفت: طبق استفساریه مجلس بالغ بر ۳۰ هزار نفر به نفرات قبلی اضافه شدند، پیش دبستانی و حق التدریسی ها پس از استخدام در دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی یکسال آموزش می‌بینند.

عباسی در خصوص افزایش قیمت چای نیز گفت: میانگین قیمت درجه یک چای به حدود ۶ هزار تومان رسیده که مناسب است و از جهاد کشاورزی و سازمان چای می‌خواهم با دقت نسبت به فرآوری چای عمل کنند.

وی افزود: بسیاری از کارخانجات پس از اینکه تغییراتی در تعرفه واردات و نرخ خرید تضمینی ایجاد شده درآمد خوبی به دست آورده اند که سبب افزایش سرانه درآمد روستایی خواهد شد.

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به تاثیرات اقتصادی کرونا و بسته های تشویقی و حمایتی دولت گفت: سال ۹۹ باید دولت با دقت در مصرف منابع به گونه ای عمل کند که مردم بیش از این دچار زیان و خسارت مادی و معنوی نشوند.

Share