امام جمعه آستارا در جلسه شورای فرهنگ عمومی؛

برگزاری مجالس عروسی در باغ‎ها جنایت در حق فرهنگ است | فرهنگ جامعه با موسیقی درست نمی‌شود

کاظم حافظ نیا گفت: برگزاری مجالس عروسی در باغ ها باید تعطیل شود، این جنایت در حق فرهنگ است و با ترویج بی بند و باری و بی عفتی باید مقابله شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امروز یکشنبه ۱۷ آذر دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرزی بندر آستارا در سال ۹۸ دفتر امام جمعه شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در این جلسه با اشاره به اهمیت مسئله فرهنگ گفت: حضرت آقا تاکید بسیاری بر روی این مسئله دارند و با نگاه به دغدغه ولی فقیه به مقوله فرهنگ، تکلیف همه مشخص می شود.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ‌نیا، فرهنگ را مقدم بر بسیاری از مسائل جوامع دانست و بیان کرد: نفوذ فرهنگ غلط باعث آسیب به یک جامعه می‌شود و فرهنگ نقش اساسی در موجودیت جوامع دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا با انتقاد از عدم جدیت در دانستن اهمیت فرهنگ تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی یک شورای بسیار حساس است و متاسفانه به این مقوله گاهی توجه نمی‌شود و در این شرایط حساس و جنگ نرم دشمن همه باید به آن توجه کنیم.

حافظ نیا با اشاره به حرکت بی رویه و بی رحمانه دشمن در فضای مجازی گفت: ما برای مقابله با دشمن در جنگ نرم چه کاری انجام می دهیم؟ در حوزه فضای مجازی چه کارهای تاثیرگذاری انجام دادیم؟ مصوبات شورای فرهنگ عمومی همانند مصوبات مجلس لازم الاجرا است.

وی توجه به مسائل فرهنگی در ادارات را یک مقوله پراهمیت دانست و بیان کرد: متاسفانه این وظیفه به خوبی انجام نمی‌گیرد، مسئولیت مسائل فرهنگی محیط اداره و حجاب و عفاف به رئیس آن دستگاه مربوط می‌شود، امر به معروف و نهی از منکر در ادارات باید مورد توجه باشد.

امام جمعه آستارا با انتقاد از انجام برخی ضد فرهنگ‌ها در برخی ادارات گفت: چرا در فرهنگ اسلامی اداره‌ای اشتهار به دریافت رشوه داشته باشد؟ همان اداره حقوق کمی هم به کارکنانش پرداخت نمی‌کند، باید با فرهنگ‌سازی مقابل این گونه حرکات ضد فرهنگی را گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا قضات شهرستان را از پاک‌ترین قضات کشور دانست و گفت: بنده در این چند سال حتی مورد گزارش دریافت رشوه از هیچ قاضی در شهرستان نشنیده‌ام و این نشان دهنده پاکدست بودن و با وجدان بودن این عزیزان است و مسئول اسلامی باید همینطور باشد.

حافظ نیا با انتقاد از عدم رعایت حجاب در برخی ادارات گفت: حضور خانم‌ها و آقایان در یک اتاق بی رفت و آمد جایز نیست، چرا فرهنگ غربی در ادارات اتفاق می افتد؟ اگر به مسائل فرهنگی ادارات پرداخته شود قسمت عمده‌ای از مشکلات فرهنگی حل می شود، توجه به آیین نامه های اداره ها باید در اولویت باشد.

وی با انتقاد از استفاده ابزاری از زنان در برخی رستوران ها گفت: نگاه اسلام به زن اصلاً اینگونه نیست، استفاده از آرایش‌های غلیظ و وضعیت ضد ارزشی در این محل‌ها جای تأسف دارد و حجاب در این مکان ها اصلاً وضعیت مناسبی ندارد، اگر مسئله حجاب حل شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی با انتقاد از پخش موسیقی زنده نامتعارف در برخی رستوران ها گفت: چه اهدافی پشت این قضیه هستند؟ من از کسی به جز خداوند واهمه ای ندارم و این گونه مسائل را بازگو خواهم کرد! ارشاد به چه دلیل باید به این گونه حرکات مجوز بدهد؟ این ها سعی در دوری افراد مذهبی و انقلابی از این محیط ها دارند، مزدوران داخلی از این اعمال حمایت کرده و امروز این یک معضل مهم است.

امام جمعه آستارا با انتقاد از برگزاری کنسرت های پی در پی در شهرستان گفت: برخی خانواده های متدین از این قضیه نارضایتی داشته و آن را اعلام کرده‌اند، اتفاقات بدی در برخی کنسرت ها می افتد و نتیجه دوستی های بد اتفاقات ناگوار جامعه را رقم می زند، فرهنگ جامعه با موسیقی درست نمی‌شود و نشاط جامعه فقط با موسیقی نیست، ما نشاط های معنوی مشروع بسیاری را در فرهنگ اسلامی داریم و تشخیص اجرای کنسرت ها باید با مسئولان شهرستان باشد.

وی ادامه داد: برگزاری مجالس عروسی در باغ ها باید تعطیل شود، این جنایت در حق فرهنگ است و با ترویج بی بند و باری و بی عفتی باید مقابله شود، چه کسی پاسخگوی آثار بد این حرکات خواهد بود؟ دست اندرکاران این حوزه باید باغها را در این قضیه تعطیل کرده و با اختلاط زن و مرد مقابل شود، چرا در شب وفات حضرت معصومه عروسی برگزار می شود؟

امام جمعه آستارا با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان باید بی‌طرفی خود را نشان بدهند و کسی را تبلیغ نکنند و هدف همه ما باید ایجاد فضا برای مشارکت حداکثری مردم باشد.

تاکید فرماندار بر عدم دو قطبی کردن جامعه

فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به انتخاب اداره کتابخانه های عمومی آستارا به عنوان رتبه برتر کشوری گفت: آستارا مهد فرهنگ کشور بوده و به عنوان پیشانی نظام در حوزه کتاب، کتابخانه‌ها و نهادینه کردن مسائل فرهنگی همواره درخشیده است.

حسن رستم زاد فضای مجازی را به تعبیر مقام معظم رهبری واقعی‌ترین فضا دانست و گفت: اگر فرهنگ زیربنای تمام مسائل باشد، کشور به جلو رفته و همواره موفق خواهد شد.

نایب‌ رئیس رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا با اشاره به تقدیر از گیلان در حوزه ستاد اربعین حسینی گفت: استان گیلان به واسطه عملکرد شهرستان آستارا در این حوزه به عنوان یکی از سه استان برتر کشور مورد تقدیر قرار گرفت و این حرکت حسینی فرهنگی بودن آستارا را به همه اثبات می کند.

فرماندار آستارا با اشاره به اهمیت برای حوزه فرهنگ گفت: در حوزه ساماندهی سواحل در آستارا و لوندویل عملکرد مثبت استانی و کشوری این شهرستان دیده شده است.

رستم زاد یادآور شد: امروز نیاز به جدی گرفتن مقوله فرهنگ توسط مسئولان را داریم، بندر مرزی آستارا پیشانی نظام بوده و دشمن در حوزه فرهنگی نیز مانند سایر حوزه ها از نظام تو دهنی خواهد خورد.

وی با تاکید بر عدم دو قطبی کردن جامعه گفت: دوم اسفند روز پیروزی نظام و انقلاب و مردم خواهد بود و همه مردم باید یکدل، صدای یاس و ناامیدی دشمنان باشند.

 

Share