از گوشه کنار سیاست در گیلان

پشت پرده خبرسازی مضحک یک سایت محلی/نوبخت از رشت کاندیدا نمی شود/مدیر میانی استانداری به دنبال فرمانداری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسته خبری ویژه «از گوشه و کنار سیاست گیلان»جایی است که خبرهایی ‌رسمی و غیررسمی استان گیلان ‌بدون توجه به ملاحظه جناح‌های سیاسی برای مخاطبان آماده شده است. در این بسته خبری بخشی از مهم‌ترین اخبار که کمتر بدان ها توجه شده است در اختیار مخاطبین قرار می گیرد.

پشت پرده خبرسازی مضحک یک سایت محلی

« در دلهاشان مرضی است و خدا نیز بر مرضشان بیفزوده است و به کیفر دروغی که گفته اند برایشان عذابی است دردآور(قرآن کریم-سوره ی مبارکه بقره آیه ۱۰) »

photo_2015-12-06_20-26-24صداقت و راستگویی یکی از شاخصه هایی است که در مرام دینی و ملی ما در موارد متعدد بر آن تاکید شده است و این خصیصه نیکو بر دوش کسانی که وظیفه ی مهم اطلاع رسانی و خبرنگاری را دارند باید بیش از هر انسان دیگری خودنمایی کند .
متاسفانه همزمان با ایام تعطیلات اربعین سید و سالار شهیدان شاهد خبرسازی مضحک یکی از سایت های محلی گیلان بودیم که این خبر مجهول و سراسر کذب توسط برخی سایت های دیگر نیز بازنشر شد.

اینکه یک سایت محلی مدعی پلمپ «ساختمان اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان » شود و برای اثبات ادعای خود تصویری از ساختمان قبلی این اداره کل را بدون اینکه هیچ اشاره ای به این موضوع کند نشان  دهد و در ادامه خبرسازی خود منتظر پاسخ و واکنش مدیران یک دستگاه اجرایی به خبر سراسر دروغ خود شود , به معنای واقعی کلمه «نوبر» است.

 ادعای پلمپ ساختمان اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان درحالی رقم خورده که هیچ تابلو یا نمادی از انتساب این ساختمان به اداره کل کتابخانه ها وجود ندارد.
اگرچه در مرام و مسلک ماکیاولیست ها استفاده از هر ابزاری برای رسیدن به خواسته ها مجاز است و باید «دروغ را طوری بگویند که حتی خودشان هم باورشان شود» اما وقتی این اتفاق تلخ از روی آگاهی کامل از سوی سایتی که رسالت خبر رسانی بر روی دوش دارد رخ بدهد حقیقتا چیزی جز نشر آگاهانه اکاذیب و تشویش اذهان عمومی نیست و مطمئنا اینگونه اقدامات ناپسند زمینه اعتماد مردم به رسانه ها را از بین می برد.
همانطور که در تصاویر زیر مشخص است این ساختمان دارای چندین درب و واحد می باشد و بر خلاف ادعای این سایت محلی حتی پلمپ ساختمان هم صحت ندارد و آنچه که پلمپ شده تنها درب پارکینک ساختمان می باشد و حتی با وجود پلمپ هیچ مشکلی برای عبور و مرور در داخل ساختمان وجود ندارد.ماجرا از این قرار است که مالک در پارکینک این ساختمان اقدام به ایجاد یک واحد تجاری(مغازه) می کند و همین مسئله منجر به پلمپ این ساختمان می شود.

روابط عمومی کتابخانه های گیلان نیز در جوابیه خود به سایت های متذکر شده است:« تصویر مندرج در خبر مذکور متعلق به ساختمان استیجاری قبلی این اداره کل می باشد که در پی تخلفات صورت گرفته از ناحیه مالک ساختمان از سوی شهرداری و قوه قضائیه پلمپ گردیده است و کوچکترین ارتباطی با این مجموعه ندارد.
این درحالی است که اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان از ابتدای خرداد ماه ۹۴ به مکان جدید خود به آدرس بلوار معلم نبش کوچه نیایش انتقال پیدا کرده و در طی مدت اخیر بارها میزبان اهالی رسانه در برنامه های مختلف و نشست های خبری بوده است…»

در پایان باید دید که مدیران این سایت محلی به دنبال چه خواسته هایی بوده اند که مجبور شده اند دست به اینگونه خبرسازی ها بزنند.

پی نوشت: در خبری که بلافاصله توسط برخی رسانه ها نظیر تابناک گیلان از آن سایت محلی بازنشر شده عبارت «ساختمان قدیم »به چشم نمی خورد.

سرقت مسلحانه از جواهرفروشی در رشت

به گزارش ایسنا براساس گزارش‌های مردمی صبح امروز، جواهر فروشی درسای در رشت مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت.

این سرقت مسلحانه در بلوار آزادی رشت که سالهای گذشته نیز چند سرقت از مغازه های طلا و جواهر این بلوار گزارش شده،اتفاق افتاده است که خوشبختانه با تدابیر و اقدام مناسب ظاهرا تلفات جانی نداشته است.

ابقای آقای رئیس برای نهمین سال متوالی

حسینعلی خدایگانی رییس شورای اسلامی شهر لاهیجان برای نهمین سال متوالی با کسب اکثریت آرا به عنوان رییس شورای استان گیلان انتخاب شد.
به گزارش«لاهیجان»، حسینعلی خدایگانی رییس شورای شهر لاهیجان، با کسب ١۴ رای از مجموع ۱۵ رای ممکن برای مدت یکسال دیگر به عنوان رییس شورای استان انتخاب گردید.

وی با سابقه ۹سال ریاست شوراهای استان گیلان جزء با سابقه ترین ریاست شوراهای استان در کشور می باشد.

جان باختن پیر زن ۸۱ ساله در حادثه آتش سوزی رودسر

پیرزن ۸۱ ساله در آتش سوزی یک منزل مسکونی در شهرستان رودسر استان گیلان جان باخت.

سرهنگ “رمضانعلی پور قاسم” فرمانده انتظامی شهرستان رودسر  در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی فرماندهی بخش واجارگاه شهرستان رودسر در ساعت ۰۳:۱۵ دقیقه بامداد روز جاری  در پی کسب خبری مبنی بر وقوع آتش سوزی منزلی در روستای مازو کله پشته از توابع بخش واجارگاه، سریعاً در محل حادثه حضور یافتند.

فرمانده انتظامی شهرستان رودسر افزود: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی های اولیه دریافتند، کلبه کوچک گلی قدیمی متعلق به خانمی ۸۱ ساله به علت  نامعلومی طعمه حریق قرار گرفته و به طور کامل در آتش شوخته است.

سرهنگ پور قاسم با بیان اینکه متاسفانه در این حادثه پیرزن ۸۱ ساله که به تنهایی در این منزل مسکونی زندگی می کرده، در آتش سوخته، بیان داشت: طبق اظهارات اهالی این روستا متوفی برای روشنائی و گرمایش خانه از بخاری هیزمی استفاده می کرده است.

به گفته وی، میزان دقیق خسارت وارده و علت دقیق  آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی در دست بررسی می باشد.

گیل خبر در بسته شنیده های خود نوشت:

نوبخت: نخواهم آمد

شنیده ها حاکی از آن است که علی نوبخت که مدتی پیش خبر کاندیداتوری وی در رسانه ها منتشر شد حضور خود را در انتخابات حوزه رشت تکذیب نموده است. نوبخت اظهار داشته است: علی رغم محبتی که مردم رشت دارند به دلیل شرایط جسمانی و دوری از استان گیلان، تصمیم برای حضور قطعی در انتخابات نگرفته ام. با این شرایط به نظر نمی رسد برادر بزرگتر سخنگوی دولت از رشت برای انتخابات مجلس دهم کاندید شود.

مدیر میانی استانداری به دنبال فرمانداری

با نزدیک شدن به انتخابات شنیده می شود یکی از مدیران میانی استانداری که برای مدتی کوتاه دستی هم در امور ورزشی داشته در تلاش است تا ابلاغ فرمانداری یکی از مهمترین شهرهای استان را به دست آورد!

البته در توانمندیهای خاص ایشان شکی نیست،اما واقعا آیا در آستانه مهمترین انتخابات پیش رو می توان از شخصی بدون سابقه کار در وزارت کشور آن هم در یکی از مهمترین شهرهای گیلان برای مدیریت و اجرای انتخابات استفاده کرد!؟

انتخابات و راهیان کربلا!

همزمان با اربعین حسینی و راهپیمائی گسترده زائران کربلای معلی، بسیاری از کاندیداهای انتخاباتی نیز در این راهپیمائی ها شرکت جستند و عکس حضور خود در این سفر را به صورت گسترده تبلیغ نمودند. ما ضمن قبولی طاعات و عبادات و زیارات این عزیزان امیدواریم این حضور کاندیداهای انتخاباتی در سفرهای زیارتی جهت خودنمائی و تبلیغات نباشد!

tel final1

Share