آموزش و پرورش گیلان اعلام کرد:

برگشت شهریه‌های غیردرسی مدارس غیردولتی همزمان با مشخص شدن پایان سال تحصیلی

حمید آقاجانی، رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گیلان گفت: شهریه‌های “غیردرسی” مدارس غیردولتی با مشخص شدن پایان سال تحصیلی برگشت داده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گیلان گفت: شهریه‌های “غیردرسی” مدارس غیردولتی با مشخص شدن پایان سال تحصیلی برگشت داده می‌شود.

حمید آقاجانی با اعلام این خبر اظهار داشت: با تشکیل کمیته‌ای ذیل شورای سیاست گذاری و نظارت مرکزی به محض مشخص شدن زمان پایان سال تحصیلی، چگونگی بازگشت شهریه های غیر درسی  شامل: سرویس مدارس و تغذیه که واحدهای آموزشی غیردولتی شهریه آن را دریافت کرده اند، با مشخص شدن پایان سال تحصیلی به اطلاع خانواده ها می رسد.

وی با اشاره به شیوع کرونا و تعطیلی مدارس از اسفند ٩٨ تاکنون، افزود: با توجه به اینکه مدارس غیردولتی مکلفند تمامی خدمات آموزشی تعیین شده برای یک سال تحصیلی را ارائه دهند، در این ایام نیز آموزش تعطیل نشده و در قالب آموزش‌ های مجازی ادامه یافت، بازگشت شهریه درسی مدارسی که آموزش‌های برخط را به دانش آموزان ارائه دادند، موضوعیت ندارد.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش گیلان درباره وضعیت حقوق معلمان مدارس غیردولتی در شرایط تعطیلات کرونایی بیان داشت: با توجه به اینکه آموزش در مدارس تعطیل نیست، موسسان موظفند حقوق معلمان را طبق قراردادهای منعقده به طور کامل پرداخت کنند که در این راستا از اولیاء و معلمان خواستیم موارد تخلف احتمالی را از طریق سامانه تلفنی ۴٣١٧ اطلاع دهند تا پیگیری شود. آقاجانی با اشاره به راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموزان ( شاد ) در مدارس خاطرنشان کرد: با تداوم فرآیند آموزشی در سراسر کشور، از ۸۴۶  مدرسه غیردولتی گیلان ۸۲۰ مدرسه و از ۶۰ هزار و ۶۴۳ دانش آموز مدارس غیر دولتی استان، ۲۵ هزار و ۴۵۲ دانش آموز تاکنون به شبکه شاد آموز متصل  شده اند.

آقاجانی درباره شرایط ثبت نام مدارس در سال تحصیلی آینده خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت محدود مدارس، امکان پیش ثبت نام با رعایت پروتکل‌ها و ترجیحا به شیوه الکترونیکی وجود دارد که نرخ نهایی آن بعد از آماده شدن سامانه شهریه در خرداد ماه اعلام می شود.

وی خاطر نشان کرد: مانند هر سال احتمالا افزایش شهریه داریم که میزان آن در خردادماه اعلام می‌شود، ضمن اینکه این افزایش طبق الگوی شهریه شامل: افزایش اجاره بها، نرخ حقوق معلمان و…خواهد بود.

Share