مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خبر داد:

تحصیل ۵۸ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی استان گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: نرخ پوشش دانش آموزان در مدارس غیردولتی استان گیلان در حال حاضر به ۱۶ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نادر جهان آرای در همایش شورای موسسان مدارس غیردولتی استان با اشاره به اهمیت مشارکتهای مردمی در نظام آموزشی کشور  اظهار داشت: ارتقای جایگاه آموزشی دانش آموزان به تلاش و همراهی خیرخواهان، مسئولان و خانواده ها متکی است.

وی افزود: به رغم کاهش توزیع اعتبارات سرانه دانش آموزی در سراسر کشور، برخی استانها به دلیل مشارکت بالای خانواده ها و خیران وضعیت بهتری نسبت به دیگر استانها دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به رتبه سوم استان در جذب حمایت های خیران در ساخت مدارس خاطرنشان کرد: با وجود علاقه و پیشینه بالای مردم گیلان در علم آموزی انتظار این است که در گسترش مدارس غیردولتی و ساخت مدارس جدید موسسان و خیران نقش فعال تری ایفا کنند.

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این همایش با اشاره به فعالیت ۹۰۰ مدرسه غیر دولتی در استان گفت: کمک به اقتصاد آموزش و پرورش یکی از کارکردهای مهم مدارس غیردولتی است و در این راستا به کارگیری بیش از۱۱ هزار نفر گام مهمی در اشتغال زایی و بهره مندی از نیروهای متخصص  است.

حمید آقاجانی تصویب قانون تأسیس مدارس غیر دولتی در سال ۹۵ را نقطه عطف فعالیت های آموزشی این مدارس دانست و گفت: تعامل همه اجزای آموزش و پرورش و استفاده از همه ظرفیت های قانون مدارس غیردولتی به ویژه اعطای وامهای کم بهره به موسسان می تواند به رونق مدارس غیردولتی کمک کند.

وی با اشاره به سامانه ای شدن کلیه فعالیت های مدارس غیردولتی اظهار داشت: شهریه این واحدها با توجه به امکانات، تجهیزات و فضاهای مورد استفاده و بر اساس نوع ارائه خدمات آموزشی و جنبی  متفاوت است.

اردشیر ندیمی رئیس شورای موسسان مدارس غیردولتی استان گیلان نیز در این آیین با اشاره به برخی مشکلات پیش روی موسسان گفت: با توجه به ظرفیت های خوبی که قانون تأسیس مدارس غیردولتی برای موسسان ایجاد می کند، همکاری بیشتر بانکها، شهرداری ها و برخی دستگاههای خدماتی ضروری است.

Share