در جلسه بررسی استعفای شهردار رشت مطرح شد:

نامه استعفای شهردار چند غلط املایی داشت | باید پاسخگوی مردم و آیندگان باشیم

شیرزاد گفت: از همکاران شهرداری و شورا انتظار دارم در این دوران گذار سرپرستی همکاری داشته باشند و اعضای شورا با برگزاری نشست های هم افزایی در راستای انتخاب شهردار مناسب برای رشت اقدام کنند تا تحربه گذشته تکرار نشود زیرا باید پاسخگوی مردم و آیندگان باشیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت که به منظور بررسی استعفای شهردار رشت قرار بود ساعت ۹ صبح برگزار شود با تاخیر یک ساعت و نیم شروع شد.

در ابتدای این جلسه رئیس شورای شهر رشت با بیان این مطلب که امروز روز خاصی برای شورای شهر رشت است، گفت: امروز در صحن شورای شهر رشت بعد از یازده ماه تکیه زدن نصرتی بر کرسی شهرداری استعفای ایشان مورد بررسی قرار میگیرد.

شورا بهترین همکاری را با شهردار داشت

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه در فضای آزاد و دموکراسی در بین گزینه های بومی و غیر بومی شهردار را انتخاب کردیم، گفت: شورا بهترین همکاری را با شهردار داشت. در این شورا درخواستی نبود از سوی شهرداری برای توسعه شهر مخالفتی صورت گرفته باشد و صاحب این ادعا مصوباتی است که در این شورا مصوب شده است.

وی افزود: شهرداری از بزرگترین سازمان های خدمت رسانی در شهر است. پس از استعفای شهردار انتظار می‌رود که وقفه‌ای در کارها انجام نشود.

علوی خطاب به مردم نیز گفت: شورای شهر رشت با یازده عضو در تلاش است که آرامش خاطر را برای شهروندان فراهم کند.

از همه مردم شهر رشت حلالیت می طلبم

وی خطاب به همکاران خود گفت: این روزها مطالب انتقادی زیادی دریافت خواهیم کرد و باید برای این انتقادها وقت گذاشت و از همه مردم شهر رشت حلالیت می طلبم و بدانند که توان ما تا همین اندازه بود.

علوی با بیان اینکه در زمان نصرتی کارهایی انجام شده است، گفت: از بهترین کارهای این دوره پرداخت حقوق به موقع کارکنان بود و نیز پروژه های زیادی آماده عقد قرارداد برای سرمایه گذاری است.

خواهان ادامه کار نصرتی در سمت شهرداری هستم

به گزارش دیارمیرزا در ادامه فاطمه شیرزاد دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: بنده خواهان ادامه کار نصرتی در سمت شهرداری هستم.

شیرزاد افزود: با بررسی های ریز بینانه به شخص آقای صرتی برای شهرداری رسیدیم.

باید پاسخگوی مردم و آیندگان باشیم

وی یادآور شد: از همکاران شهرداری و شورا انتظار دارم در این دوران گذار سرپرستی همکاری داشته باشند و اعضای شورا با برگزاری نشست های هم افزایی در راستای انتخاب شهردار مناسب برای رشت اقدام کنند تا تحربه گذشته تکرار نشود زیرا باید پاسخگوی مردم و آیندگان باشیم.

وقتی عمر مدیریت کم می‌شود قطعا شهر متضرر خواهد شد

در ادامه جلسه اسماعیل حاجی پور دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: وقتی عمر مدیریت کم می‌شود قطعا شهر متضرر خواهد شد.

وی با بیان اینکه نصرتی به سختی به شهر رشت آمده است، گفت: به ایشان گفتم به شما به سختی رای دادم زیرا ایشان رشتی نبودند.

حاجی پور با بیان اینکه شهردار رشت کارهای خوبی انجام داده است، گفت: کارهایی که ایشان انجام دادند در ظاهر به چشم نمی آمد که یک نمونه به راه اندازی و گرفتن ردیف اعتبار برای تراموا است.

وی خطاب به شهردار مستعفی رشت گفت: زمانی که شما به شهر رشت آمدید گفته بودم که باید افتخار کنید که شهردار رشت هستید.

این عضو شورا با بیان اینکه کار مدیریت شهری بسیار سخت است گفت: باید تشکیلات سیاسی با کار مدیریت شهری همکاری کند.

وی با بیان اینکه شهردار هرچه در دلش است بگوید گفت: شما با این کار به شهر رشت کمک می‌کنید.

ما شورای شهر نیستیم شورای شهرداری هستیم | رفتن نصرتی را تهدید ندانیم

حاجی پور متذکر شد: ما شورای شهر نیستیم شورای شهرداری هستیم.

وی با بیان اینکه رفتن نصرتی را تهدید ندانیم، گفت: رفتن ایشان یک فرصت میتواند برای شهر رشت باشد تا امتیازات خوبی برای شهر رشت در مباحث مختلف شهری در سطح کلان کشوری بگیریم.

در شهرسازی شاهد هرج و مرج هستیم | نمی‌دانم چرا جلسات مربوط با طرح تفصیلی برکزار نمی‌گردد

در ادامه رضا رسولی دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: شرایط ساخت و ساز در شهر رشت دستخوش ناکارآمدی طرح تفصیلی قرار گرفته است و اقتصاد شهر رشت مورد تاثیرات ناصواب قرار گرفته است و در شهرسازی نیز شاهد هرج و مرج هایی هستیم.

رسولی افزود: با تشکیل کار گروه در راستای طرح تفصیلی رشت اشاره کرد و افزود: این مهم با کارگروهی و با حضور ۵۰ نفر کارشناس و متخصص برکزار و پیشنهادات لازم در این باره ارایه شده است.

وی با بیان اینکه امروز ما در حال تشویق مردم به خلاف ساختن هستیم گفت: شهرداری با سختگیری های بی جهت سبب شدیم که مردم به خلاف سازی رغبت بیشتری پیدا کنند.

این عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه همکاری های لازم از سوی استانداری و مراجع ذی صلاح شاهد هستیم گفت: اما نمی‌دانم چرا جلسات مربوط با طرح تفصیلی برکزار نمی‌گردد و این در حالی ایت که این موضوع به اقتصاد و شهر سازی اثرات سویی گذاشته است.

نامه استعفای شما چند غلط املایی داشت | هم شورا و هم شهردار باید عذرخواهی کنیم

در ادامه جلسه بهراد ذاکری دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: آقای نصرتی در ۱۱ ماه گذشته عهدی را با همه مسائلی که داشتید با شهرداری رشت بستید.

وی با بیان اینکه نامه استعفای شما چند غلط املایی داشت گفت: احتمالا این نامه را کسی غیر از شما نوشته است.

ذاکری با بیان اینکه هم شورا و هم شهردار باید عذرخواهی کنیم، گفت: در متن استعفا شاهد عذرخواهی و حتی گزارش کار نبود.

این عضو شورای شهر رشت ادامه داد: شنیده ها حاکی از این است که استعفای شما به خاطر فشار اشخاصی بود.

وی افزود: امروز خواسته ای که شهروندان از بنده دارند مخالفت با استعفای شما و موافقت با استیضاح است.

ذاکری در پایان گفت: بنده با استعفای شما مخالفت خواهم کرد زیرا باید بمانید و توضیح دهید.

اعضای شورای شهر رشت برای انتخاب آقای نصرتی هزینه گزافی دادند

احمد رمضانپور نرگسی در ادامه جلسه گفت: همه اعضای شورای شهر رشت برای انتخاب آقای نصرتی هزینه گزافی دادند که حتی برخورد تند نماینده ولی فقیه سابق را بهمراه داشت.

وی با بیان اینکه همیشه بر این امر تاکید داشتم که باید شهرداری که انتخاب میشود به مدت ۴ سال باشد و الحق انتخاب مناسبی برای شهرداری انجام دادیم، افزود:  شهردار در طول مدت کوتاهی که حضور داشت آرامش و امید را برای کارکنان شهرداری و شهروندان رشت به ارمغان آورد.

وی با اشاره به اینکه مدیران شایسته‌ای در این دوره انتخاب شده است گفت: بحران های زیادی در شهر رشت و شهرداری بود اما آقای نصرتی سعی کرد که تولید ثروت کند.

رمضانپور با اشاره به اینکه ۵ درصد از سهام بانک شهر را با مشقت گرفتیم، اظهار داشت: پیگیری بحث زباله سوز از اقدامات شهردار رشت بود.

این عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه اقدامات خوبی در زیر ساخت انجام شد، ادامه داد: در طرح تفصیلی بررسی هایی انجام شد ولی در تمام شهرهای کشور متولی شهردار آن شهر است اما در شهر رشت متولی شهرسازی قرار گرفته بود.

وی با تأکید بر اینکه اعضای شورای شهر رشت در مورد طرح تفصیلی از استانداری و شهر سازی انتظاراتی داریم، گفت: آمار ترسناکی نشان می‌دهد که تاکنون ۳۰ پروانه ساخت ارسال شده است.

جرم آقای نصرتی این است که اقدامات خود را رسانه‌ای نکرد

رمضانپور با بیان اینکه نصرتی کارهای بسیار خوبی کرده است گفت: ۲۵ هکتار زمین از سپیدرود برای رشت گرفته شده است اما کسی اصلا در مورد آن حرفی نزد.

وی گفت: جرم آقای نصرتی این است که کارهایی را که انجام داده است رسانه‌ای نکرد.

این عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه کسانی که امروز به نصرتی نامهربانی می‌کنند در آینده به نبودش افسوس خواهند خورد، تصریح کرد: امروز مردم انتظار اتحاد از اعضای شورا دارند و همچنین انتظار دارند تا سرپرست مناسبی انتخاب شود.

وی افزود: حضور نصرتی در سازمان دهیاری ها و شهرداری ها برای رشت یک فرصت است.

در زمان آقای نصرتی اقدامات خوبی در زمینه‌های زیرساختی انجام شد

در ادامه محمدحسن عاقل‌منش دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: بنده هم به سهم خودم عذرخواهی می‌کنم.

وی با بیان اینکه نصرتی با استفاده از تجربیات گذشته خود توانست شرایط مناسبی برای اجرایی کردن پروژه ها و سرمایه گذاری انجام دهد، گفت: اقدامات زیر ساختی خوبی در شهر در زمان مدیریت ایشان انجام شده است.

عاقل‌منش با بیان اینکه ای کاش زمینه‌ای بود که آقای نصرتی مدیریت ۴ ساله را در رشت تجربه می‌کردند، گفت: امیدوارم با انتخاب سرپرست مناسب آرامش را در شهر رشت حاکم کنیم.

Share