رییس سازمان چای کشور خبر داد

آغاز برداشت برگ سبز چای از هفته آینده | کیفیت برگ سبز چای بهتر از سال گذشته است

رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای طی هفته های آینده آغاز خواهد شد، اظهار کرد: امسال بر اثر سرما برداشت برگ سبز چای به تاخیر افتاده و در هفته های آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حبیب جهانساز با بیان اینکه برداشت برگ سبز چای طی هفته های آینده آغاز خواهد شد اظهار کرد: امسال بر اثر سرما، برداشت برگ سبز چای به تاخیر افتاده و در هفته های آینده انجام خواهد شد.
رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه تولید چای با کیفیت نیازمند به زراعی اراضی است، یادآور شد: در این راستا تسهیلات ارزان قیمت با سود چهار درصد برای احیای باغات در اختیار متقاضیان قرار گرفت و در این رابطه ۲۵۰ هکتار از باغات رها شده مجدد احیا و عملیات به زراعی برای ۵۵۰۰ هکتار از اراضی باغات چای انجام شد.
جهانساز با اشاره به کاهش تعرفه واردات چای از ۲۰ به پنچ درصد یادآور شد: تعرفه یک ابزار تنظیم بازاری محسوب می شود و ابزار حفظ تراز تجاری محصول داخلی نسبت به محصول وارداتی است.
وی با بیان اینکه سالانه حدود ۱۰۰ هزار تن چای مورد نیاز کشور است، گفت: سالیانه ۲۵ الی ۲۸ هزار تن چای در داخل کشور تولید می شود و براساس پیش بینی ها این رقم امسال به ۳۰ هزار تن خواهد رسید.
رییس سازمان چای کشور با بیان اینکه عمده محصول چای در سال ۹۸، جذب بازارهای داخلی شده است گفت: سال ۹۸ حدود ۶۰۰۰ تن چای صادر شد. همچنین سالانه حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار تن چای وارد می شود.
وی با بیان اینکه در سالجاری کیفیت برگ سبز تا حد قابل قبولی بالا است، گفت: بدلیل شرایط اقلیمی مناسب، امسال کیفیت برگ سبز چای بهتر از سال گذشته است.

Share