معاون سازمان چای کشور خبرداد

آغاز چین دوم برگ سبز چای از هفته آینده | در چین اول ۷۴ درصد درجه یک بوده است

خرداد پور گفت: چین دوم برگ سبز چای از هفته آینده شروع می‌شود و این در حالی است در چین اول ۷۴ درصد درجه یک و مابقی درجه دو بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون سازمان چای کشور در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا گفت: در چین اول ۴۱ هزار تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹درصد کاهش داشته داشته است.

گودرز خردادپور تاکید کرد: با توجه به شرایط جوی برگ سبز چای در چین دوم از لحاظ کیفی و کمی قابل مقایسه با چین اول نیست.

معاون سازمان چای کشور در خصوص مطالبات چایکاران از بابت خرید برگ سبز چای گفت: تا کنون ۱۶ میلیارد تومان پرداخت شده است و ظرف یک هفته آینده مبلغ دیگر از بابت مطالبات چایکاران پرداخت می‌شود.

خرداد پور افزود: چین دوم برگ سبز چای از هفته آینده شروع می‌شود و  این در حالی است در چین اول ۷۴ درصد درجه یک و مابقی درجه دو بوده است.

معاون سازمان چای کشور با اشاره به تولید چای خشک توسط ۱۵۰ کارخانه چایسازی گفت: از چایکاران شمال کشور می خواهیم در چین دوم که اوج برداشت برگ سبز چای می‌باشد در چیدن برگ سبز چای دقت نمایند تا از فیمت بالا بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ کارخانه چایسازی در شمال کشور در خط تولید و بهره برداری قرار دارد، یادآور شد: پیش بینی می‌شود بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزارتن برداشت برگ سبز جای از باغات چای شمال داشته باشیم.

Share