سرپرست معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن گیلان خبر داد:

صدور بیش‌ از ۱۴۱ هزار جلد سند روستایی در گیلان | برای صدور سند، نیاز به مراجعه روستاییان نیست

سرپرست معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن گیلان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بنیاد مسکن صدور سند روستایی است، گفت: در این راستا تاکنون تعداد ۱۴۱۶۱۳ جلد سند در سطح استان صادر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا سرپرست معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن گیلان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات بنیاد مسکن صدور سند روستایی است، گفت: در این راستا تاکنون تعداد ۱۴۱۶۱۳ جلد سند در سطح استان صادر شده است.

سیدمحمود بشیری افزود: یکی از وظایف بنیاد مسکن که به صورت مشترک با اداره ثبت اسناد انجام می‌دهد صدور سند برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی صدور سند اماکن روستایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، تصریح کرد: بنیاد مسکن استان با رسمیت بخشیدن به مالکیت ساکنین بافت روستاها، افزایش انگیزه جهت پایداری سکونت در روستا، گسترش کالبدی موزون و طراحی شده و بهره‌گیری مناسبتر روستاییان از خدمات جهت سرمایه‌گذاری و نهایتاً ایجاد امنیت قضایی با همکاری اداره ثبت اسناد اقدام به تهیه و اجرای طرح صدور سند اماکن روستایی کرده است.

بشیری با بیان اینکه بحث صدور سند به عنوان تبصره ۷۱ برنامه دوم توسعه، ماده ۱۴۰ برنامه سوم توسعه، ماده ۱۳۳ برنامه چهارم توسعه و قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی در برنامه ششم، در دستور کار بنیاد مسکن قرار دارد، تصریح کرد: برای صدور سند املاک روستایی لازم نیست که خود روستائیان مراجعه کنند بلکه این کار توسط بنیاد مسکن پیگیری و سند تحویل متقاضیان می‌شود.

سرپرست معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن گیلان به مزایای طرح صدور سند روستایی اشاره کرد و گفت: استفاده از این اسناد به عنوان وثیقه، استفاده از این اسناد در مراجع قضایی و کاهش اختلافات ملکی از جمله مزایای این طرح است.

بشیری افزود: در سال ۹۸ بیش‌ از چهار و پانصد برگ سند شهری و روستایی صادر شده است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۹ صدور سند روستایی در سطح استان از مرز ۱۴۶ هزار مورد عبور کند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گیلان خاطر نشان کرد: صدور سند روستایی تنها مربوط به املاک مسکونی نبوده بلکه املاک خدماتی- اداری را نیز در بر می‌گیرد و دستگاه‌هایی که متقاضی صدور این اسناد برای املاک دولتی و خدماتی در روستاها هستند می‌توانند در این راستا اقدام کنند.

Share