رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواستار شد:

مشارکت بخش خصوصی در توسعه روستاها/توجه به توسعه فرادستی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تابش درمراسم تقدیر و معارفه مدیران سابق و جدید بنیاد مسکن گیلان با اشاره به اینکه کمتر مراسمی را سراغ داریم که چند مدیرکل در آن حضور یابند، اظهار کرد: این اتفاق مربوط به مراسم بنیاد مسکن است و خوشحالیم که اعضای بنیاد مسکن، یک خانواده تشکیل داده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علیرضا تابش ظهر امروز درمراسم تقدیر و معارفه مدیران سابق وجدید بنیاد مسکن گیلان با اشاره به اینکه کمتر مراسمی را سراغ داریم که چند مدیرکل در آن حضور یابند، اظهار کرد: این اتفاق مربوط به مراسم بنیاد مسکن است و خوشحالیم که اعضای بنیاد مسکن، یک خانواده تشکیل داده اند وبرای خود در آن، نقش وسهم قائلند.

pic (17)وی با بیان اینکه دربخش مسکن روستایی با مقاومت وهمت هرچه تمام تر این طرح را ادامه می‌دهیم، افزود: این طرح مورد تائید دولت است و رئیس جمهور علاقه مند و معتقد هستند که بهسازی مسکن روستایی منافع بسیاری برای کشور دارد وهمه دولتمردان نسبت به ادامه این طرح توجیه هستند.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: وظیفه تامین منابع وافزایش سقف وام را برعهده مسئولان کشوری است و دقت در انجام کار و نظارت کامل و رعایت اولویت‌های مکانی ازحیث بلایای طبیعی و وجه بیشتر به این امور، از وظایف مسئولان استانی است.

تابش با تاکید براینکه روستائیان سهمی از توسعه کشور دارند واین کمتر کاری است که برای آنها انجام می‌دهیم، بیان کرد: برای ادامه کار هیچ راهی غیر از تامین منابع بانکی نیست و تخصیص بودجه بستگی به درآمد کشور درهمان سال دارد.

وی با اشاره به اینکه در مسکن شهری، طرح جامعی تهیه شده است، اعلام کرد: در این بخش وظایف خود را با جدیت دنبال می‌کنیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید براینکه در گیلان مرزبندی بین روستاها وشهرها متفاوت است، گفت: مرزبندی بین روستاها وشهرها درگیلان به صورتی که دراستان‌های دیگر و در ذهن مسئولان کشوری است وجود ندارد واین از ویژگی‌های استان گیلان است.

تابش با اعلام اینکه ساختمان‌هایی که بدون توجه به این ویژگی در روستاهای گیلان ساخته می‌شود در آینده معضل خواهد شد، اظهار کرد: براین اساس،  توسعه فرادستی ومنطقه‌ای در گیلان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه، ساخت منطقه سکونتی بدون توجه به پیرامون آن مشکلی را حل نمی‌کند، افزود: طرح‌های هادی روستایی باید با آینده نگری همراه باشد چراکه آن روستا ممکن است درعرض چند سال، محله‌ای ازشهر شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابیان اینکه بازسازی مناطق، بعد از بلایایی طبیعی را به صورت پیشنهادی به دولت ارائه می‌دهیم، تاکید کرد: نمی توان همه وظایف را بر عهده دولت گذاشت و باید بخش خصوصی را در توسعه روستاها وارد کرد واین امر مورد وفاق دولت است./تسنیم

Share