فرماندار شفت در جمع نمایندگان اصناف و بازاریان مطرح کرد:

دوره کارهای پوپولیستی گذشته است | لزوم برندسازی محصولات کشاورزی و لبنی شهرستان شفت

فرماندار شفت گفت: با توجه به اینکه شنیده می شود پنیر محلی در زنجان با برند سیاهمزگی بسته بندی شده و به فروش می رسد بهتر است که از این برند مختص شهرستان در تولید محصولات لبنی استفاده گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا محسنی در دیدار با نمایندگان اصناف و بازاریان این شهرستان با اشاره به اینکه بازاریان در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامی نقشی بر جسته داشتند و تکریم آنان یک وظیفه است، افزود: توسعه زیرساخت ها اولین گام رونق اقتصادی در شهرستان شفت است.

وی با بیان اینکه عمده دلیل کاهش جمعیت و مهاجرات جوانان از شفت ضعف در زیرساخت‌های عمرانی و خدمات اجتماعی بوده است، افزود: رونق بازار و کسب و کار از پدیده مهاجرت سرمایه های انسانی از این شهرستان جلوگیری خواهد کرد.

فرماندار شفت با اشاره به اینکه بخش عمده ای از سبد غذایی مردم گیلان در این شهرستان تولید می‌شود افزود: شفت در تولید برنج، شیر خام، ماهی، گوشت سفید و قرمز از شهرستان های پیشرو در استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات شفت بر اساس اولویت بندی‌ها پیگیری می‌شود، افزود: به دنبال کارهای زیربنایی و کلان در این شهرستان هستیم و دوره کارهای پوپولیستی گذشته است.

نماینده عالی دولت در شفت در ادامه با اشاره به اینکه روزمرگی آفت مدیریت است و باید خروجی عملکردها مورد مطالعه و پرسش مردم قرار گیرد، افزود: در جامعه‌ای که فرهنگ مطالبه گری نهادینه گردد سطح مطالبات عمومی تنزل نمی یابد.

وی با بیان اینکه عدم پیگیری ۱۰ ساله پروژه آبرسانی غرب نزدیک در شفت باید مورد پرسش افکار عمومی قرار گیرد، افزود: طرح آبرسانی شهرهای شفت و احمدسرگوراب با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در ماه های آتی اجرایی می شود.

محسنی با اشاره به اینکه شفت تنها شهرستان گیلان است که راه درجه یک ندارد افزود: از سال گذشته تا کنون ۱۹ نفر در محورهای مواصلاتی این شهرستان جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: تعریض و چهار بانده کردن محور ۱۲ کیلومتری ملاسرا-شفت با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان در مرحله مناقصه و واگذاری به پیمانکار قرار دارد و برای تسریع در  اجرای آن نیازمند مشارکت های عمومی و همکاری شوراهای اسلامی برای آزادسازی حاشیه راه هستیم.

فرماندار شفت در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برای رونق اقتصادی شهر باید تدبیر شود، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه‌های داخلی با کاهش میزان سود و افزایش فروش به رونق کسب و کار در فصول خاص سال کمک شایانی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان برای رونق مشاغل خانگی به شهرستان شفت اختصاص یافته است، افزود: در کنار کشاورزی، دامداری و فعالیت‌های غالب می‌توان با تسهیلات کم بهره زمینه افزایش درآمد نسبی خانوارها را فراهم کرد.

مقام عالی دولت در شفت با بیان اینکه برندسازی گلاب گیلده در دستور کار قرار دارد و در آینده باید کارگاه استحصال عرقیات گیاهی در این روستا احداث شود، افزود: برنج دم‌سیاه شفت (پشت سرا) مرغوبیت بسیار بالایی دارد و نیازمند برندسازی و بسته بندی مناسب است و در این راه اصناف می‌توانند پیش قدم شده و از حمایت های دولت نیز بهره مند خواهند شد.

وی افزود: با توجه به اینکه شنیده می‌شود پنیر محلی در زنجان با برند سیاهمزگی بسته بندی شده و به فروش می‌رسد، بهتر است که از این برند مختص شهرستان در تولید محصولات لبنی استفاده گردد.

محسنی از بازاریان خواست در بهبود وضعیت پسماند شهر شفت به شهردار و اعضای شورای اسلامی کمک و با تفکیک زباله از مبدا در بازار به فرهنگ‌سازی در جامعه کمک کنند.

وی در پایان تعامل اصناف و شهرداری را برای گسترش خدمات در شهر ضروری برشمرد و تصریح کرد: بسته های تشویقی می تواند اعطای پروانه کسب را تسهیل و راه را برای کسب و کارهای خرد هموار کند.

Share