مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تأکید کرد:

پیگیری فوق‌العاده ویژه برای مشاغل آموزشی | در تلاشیم تا فاصله بین کادر اداری و آموزشی کاهش یابد

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در تلاش هستیم فوق العاده ویژه برای نیروهای آموزشی برقرار شود تا فاصله بین کادر اداری و آموزشی کاهش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نادر جهان‌آرای با بیان اینکه دولت در جهت برقراری عدالت و رفع تبعیض بین کارکنان، با افزایش۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اقدام کرده است، اظهار داشت: با توجه به افزایش حقوق معلمان فقط سه بند حق شغل، شاغل و فوق العاده شغل را شامل شده، تلاش می کنیم این افزایش پس از اعمال حق ویژه در حق عائله مندی و اولاد آنان نیز لحاظ شود.

وی تصریح کرد: در فصل دهم قانون خدمات کشوری میزان حقوق و مزایای یک کارمند مشخص می‌‌شود و یک بار دولت در سال ۹۴ فرهنگیان را رتبه‌بندی کرد و با مصوبه‌ای تحت عنوان رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان اجرا کرد و با عنوان یکی ازآیتم‌های فصل دهم یعنی حق شغل، را از ۱۵ تا ۵۰ درصد اضافه کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: در قانون مدیریت خدمات کشوری، ۹ بند داریم که یکی حق شغل است و دیگر هیچ پسوند و پیشوندی ندارد اما آن زمان(سال ۹۴)  به صورت رسمی حق شغل حرفه‌ای ابلاغ شد.

جهان‌آرای خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ و با پیگیری‌هایی که انجام شد دولت تصمیم گرفت براساس آیتم‌های قانون مدیریت خدمات کشور، رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان را اعمال کند و این بار به جای یک آیتم از فصل دهم، ۳ بند از فصل دهم یعنی حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل افزایش یافت.

وی گفت: پس از اجرای رتبه بندی رقمی بین۳۵۰ تا یک میلیون تومان به حقوق معلمان افزوده شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه با اجرای فصل دهم برای همه فرهنگیان هیچ حقوقی از آنان کم نشد، گفت: فقط فاصله بین رتبه‌ها از بین رفت و همه کسانی که زیر۵۰ درصد امتیاز بودند، آیتم‌هایشان ارتقا پیدا کرد و به عدد بالاتر رسید.

جهان‌آرای ادامه داد: در نتیجه فاصله بین رتبه‌ها از بین رفت و فاصله‌ای که بین نیروهای اداری و آموزشی اتفاق افتاد به دلیل فوق العاده ویژه بود که طبق قانون مختص به نیروهای اداری است و ما قانوناً نمی‌توانیم به نیروهای آموزشی فوق‌العاده ویژه پرداخت کنیم.

وی با اشاره به اجرای رتبه‌بندی و ضرورت اصلاح ضرایب رتبه‌بندی اظهار داشت: در این راستا پیشنهاد فوق العاده ویژه را برای نیروهای آموزشی مطرح کرده‌ایم که درآن براساس ضرایبی، فوق العاده ویژه به نیروهای آموزشی تعلق گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تشکر از صبوری معلمان عزیز در پایان گفت: با استفاده از همه ظرفیت ها، تلاش می کنیم تا بتوانیم فوق‌العاده ویژه و دیگر بندهای مرتبط را برای نیروهای آموزشی به سرانجام برسانیم.

Share