استاندار پس از جلسه ویدئوکنفرانس با رئیس جمهوری مطرح کرد؛

پیش‌بینی راه‌اندازی نقاهتگاه با ظرفیت دو هزار تخت در گیلان

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر ضرورت حفظ و افزایش آمادگی استان در بخش درمانی، گفت: لازم است راه اندازی نقاهتگاه با ظرفیت دو هزار تخت در گیلان پیگیری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ارسلان زارع امروز (دوشنبه) پس از جلسه ویدئوکنفرانس ستاد ملی مدیریت کرونا که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: امروز این جلسه به ریاست رئیس جمهوری و با حضور استانداران سراسر کشور برگزار شد و در ابتدای آن وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عملکرد استان ها در خصوص اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در کشور را مورد بحث قرار داد و اعلام کرد که استان گیلان در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا با اختلاف ، نسبت به سایر استان ها مقام برتر را دارد.

وی کسب این موفقیت را حاصل همکاری خوب و شایسته مردم گیلان دانست و افزود: در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا بیش از ۸۲درصد جمعیت استان طی شش روز مورد پایش قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه افزون بر دو میلیون و  ۲۰۰ هزار نفر از مردم ایران در این طرح ارزشمند شرکت کرده اند، ادامه داد: افراد دارای علائم مشکوک در۲۶ مرکز درمانی دولتی و سه مرکز خصوصی بستری شدند تا پس از سلامت کامل، به آغوش خانواده بازگردند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: در این جلسه از هموطنان خواسته شد تا در خانه بمانند زیرا در این برهه از زمان، خانه امن ترین و سالم ترین مکان است.

دکتر زارع تصریح کرد : در جلسه امروز مقرر شد در ۱۳ استان کشور از جمله گیلان پایش و تب سنجی در مبادی ورودی صورت گیرد از این رو در گیلان از مبادی قزوین، مازندران و اردبیل، پایش انجام می شود که امیدواریم در اجرای این طرح نیز جزو اولین استان‌ها باشیم.

استاندار گیلان گفت: بر اساس تقسیم بندی و برنامه ریزی های انجام شده در روز گذشته با همکاری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان و همکاری مردم این طرح با جدیت تمام اجرا می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: همواره از هموطنان می خواهیم با توجه به آلوده بودن جغرافیای گیلان از سفر به این استان خودداری کنند.

به گفته دکتر زارع؛ با توجه به غربالگری انجام شده، به نتیجه اطمینان‌بخش از سلامت جمعیت استان رسیده ایم با این وجود لازم است آمادگی خود را در بخش درمانی افزایش دهیم که در این خصوص لازم است راه اندازی نقاهتگاه با ظرفیت دو هزار تخت در گیلان پیگیری شود.

استاندار گیلان همچنین به جبرانی زمان از دست رفته مدارس برای موضوع آموزش اشاره و اضافه کرد: با توجه به اختیاراتی که به شورای آموزش و پرورش استان ها داده شده، به زودی جلسه این شورا جهت بررسی زمان بازگشایی مدارس برگزار می شود.

Share