نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان؛

مراجعه بیش از ۶ هزار نفر به بیمارستان با شیوع کرونا|در میانه طوفان کرونا در گیلان هستیم

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان با اشاره به تعداد افراد مرخص شده از بیمارستان‌های استان گفت: آثار این ویروس در تمام نقاط گیلان وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه متأسفانه استان گیلان کانون نخست شیوع کرونا در کشور است، اظهار کرد: ابتدا تمام بار مبارزه با کرونا بر عهده وزارت بهداشت گذاشته بود که بعداً این روند تغییر کرد و سعی کردیم تا از تمام ظرفیت‌های ملی و استانی برای کنترل کرونا استفاده کنیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در استان گیلان گفت: بیمارستان رازی رشت، بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) و بیمارستان امیرالمومنین (ع) رشت، سه بیمارستان اصلی برای پذیرش بیماران کرونایی در استان گیلان هستند و در طول این مدت بیمارستان‌های خصوصی نیز در کنار کادر درمانی استان بوده و از تمام امکانات خود برای کنترل کرونا استفاده کردند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان دستور مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی ستاد کل نیروهای مصلح را اقدامی مؤثر برشمرد و تصریح کرد: اقدام مقام معظم رهبری در این شرایط کشور بسیار مؤثر بود و نشان‌دهنده بصیرت بالای ایشان در خصوص مسائل روز کشور است که قطعاً با این تصمیم از فردا شاهد پیشرفت خوبی در خصوص کنترل ویروس کرونا در کشور خواهیم بود.

قربانی با اشاره به ترخیص سه هزار و ۷۸۳ بیمار بهبود یافته کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان افزود: از روز نخست شیوع کرونا در استان گیلان ۶ هزار و ۴۵۴ نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه و تاکنون سه هزار و ۷۸۳ نفر مرخص شدند و یک‌هزار و ۷۳۳ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با گله‌مندی از بی‌توجهی عده‌ای از مردم به توصیه‌های مسؤولان وزارت بهداشت بیان کرد: دیروز در رسانه ملی خبری مبنی بر خوب شدن شرایط در استان گیلان مطرح شد و در پی آن مردم رفت و آدم‌های خود را به خیابان‌ها افزایش دادند و متأسفانه امروز ۳۴۹ نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با بیان اینکه اولویت همه مسؤولان استان و کشور کنترل شیوع کرونا است، گفت: باید واقعیت را به مردم گفت و آثار این ویروس در تمام نقاط گیلان وجود دارد  لذا اگر مردم همکاری لازم را انجام دهند تا پایان هفته اول فروردین این ویروس به مرحله کنترل می‌رسد در غیر این صورت دچار یک بحران می‌شویم.

قربانی با اشاره به ازدیاد مراجعات به بیمارستان‌های استان تصریح کرد: در گیلان کارخانه‌های بزرگ برای تولید مواد ضدعفونی وجود ندارد و با تمهیدات اندیشیده شده و با پیگیری مسؤولان کشوری ونیز کمک‌های مردم، تجهیزات حفاظت شخصی و مواد ضدعفونی به بیمارستان‌های گیلان و داروخانه وارد شده و دیگر مردم و کادر درمانی استان هیچ مشکلی برای دریافت مواد ضدعفونی، ماسک و دستکش ندارند.

وی با اذعان به اینکه قرنطینه کردن استان از توان مجمع نمایندگان استان خارج است، گفت: مهم‌ترین درخواست مجمع نمایندگان استان گیلان از مسؤولان کشوری و رئیس‌جمهور، قرنطینه کردن استان گیلان بود اما شورای امنیت ملی مجمع نمایندگان گیلان را قانع کرد که استان گیلان قرنطینه نشود‌ لذا باید به بحث دورکاری در استان کمک کنیم.

نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت در درمان مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص خلوت سازی شهرهای کشور بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما عدم توجه مردم به بحث خود قرنطینگی و ترددهای بسیار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مغازه‌ها بود که این اقدام ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص خلوت سازی شهرها می‌تواند بسیار مثمر ثمر واقع شود.

قربانی با تأکید بر لزوم توجه به بحث غربالگری در خصوص شیوع کرونا افزود: آن چیزی که باعث موفقیت و کنترل ویروس کرونا می‌شود بحث غربالگری است و تاکنون بیش از یک‌میلیون نفر در استان و ۸۰۰ هزار نفر در رشت سامانه سیب ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه پایش غربالگری باید موردتوجه مسؤولان قرار گیرد، تصریح کرد: استان گیلان یکی از استان‌های برتر در اجرایی شدن طرح بسیج ملی مقابله با کرونا بوده و از فردا کارشناسان و پزشکان مراکز بهداشت شهرستان از افراد مبتلا شده به کرونا اطلاعات کامل تعداد افراد خانواده را می‌گیرند تا آن افراد نیز غربالگری شوند.

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان با گله‌مندی از عدم همکاری اصناف با مسؤولان گفت: اصناف باید با مسوولان و‌‌ متولیان وزارت بهداشت همکاری لازم را داشته باشند و تا حد امکان مغازه‌های خود را تعطیل کنند تا بتوانیم ویروس کرونا را کنترل کرده و سلامتی افراد جامعه را تضمین کنیم.

قربانی حلقه اتصال و انتقال ویروس کرونا را تجمع و تردد مردم در خیابان‌های استان دانست و بیان کرد: ما در میانه طوفان کرونا در گیلان هستیم و باید با جداسازی بیماران از مردم و قطع ارتباط افراد با یکدیگر به قطع انتقال این ویروس مرگبار کمک کنیم.

وی با اشاره به کاهش ورودی‌ها به استان گیلان تصریح کرد: اگرچه ما در استان گیلان از آن موج طوفانی خارج شدیم ولی این امر نباید به معنای رفع خطر در نظر گرفته شود بنابراین از همه مسافران می‌خواهیم اگر جان خانواده برایشان اهمیت دارد به گیلان سفر نکنند.

Share