هشدار نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت و درمان در گیلان:

اگر مردم گیلان در خانه نمانند از قوه قهریه استفاده می‌کنیم

محمدحسین قربانی گفت: اگر مردم به توصیه‌ها مبنی بر ماندن در خانه توجه جدی نکنند، از فردا از قوه قهریه استفاده می‌کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا در گیلان گفت: اگر افرادی به توصیه ها مبنی بر ماندن در خانه و اجتناب از تردد در اماکن عمومی توجه نکنند ، از ساعت ۲۴ یکشنبه ۱۸ اسفند از قوه قهریه برای برخورد با این افراد استفاده می شود.

محمدحسین قربانی با اشاره به نیاز ۵۰ میلیارد تومانی برای تامین تجهیزات بیمارستانی و بهداشتی مقابله با کرونا در گیلان، تصریح کرد: تاکنون ۲۲ میلیارد تومان از این مبلغ تامین شده است و ۲۸ میلیارد دیگر هم قرار است تا دوشنبه هفته کنونی تامین شود.

وی با اشاره به اینکه سپاه قدس گیلان در بیمارستان رازی رشت یک بیمارستان سیار ۱۲۰ تخته آماده کرده است، خاطرنشان کرد: پذیرش بیمارن مبتلا به کرونا در این بیمارستان امروز آغاز می شود.

نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت و درمان در مقابله با کرونا در گیلان گفت: زیرساخت های راه اندازی بیمارستان صحرایی هم در سایت دانشگاه علوم پزشکی در لاکان رشت هم آماده شده است تا در صورت نیاز مبرم استان، بیمارستان پیش ساخته در مدت ۴۸ ساعت در این مکان راه اندازی می‌شود.

قربانی افزود: ۲۰۰ تخت پشتیبان بیمارستان های رشت هم در هتل المپیک این شهر برای گذراندن دوره نقاهت بیماران کرونایی که از بیمارستان مرخص می شوند در نظر گرفته شده است.

وی در پایان از تجهیز و راه اندازی بیمارستان های جدید تالش و لنگرود هر کدام با ۲۰۰ تخت از سه شنبه هفته کنونی خبر داد.

Share