فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان در لنگرود

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در شهر چاف و چمخاله شهرستان لنگرود خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در شهر چاف و چمخاله شهرستان لنگرود خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط فردی در شهر ساحلی چاف و چمخاله شهرستان لنگرود، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی استان افزود: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناس اداره منابع طبیعی به محل اعلامی اعزام شدند.

وی بیان داشت: در بازدید از زمین مورد نظر و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد فردی ۵ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و با دیوار کشی آن را محصور کرده است.

سردار ملکی ادامه داد: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت از منابع طبیعی، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه در خصوص این پرونده متهم ۵۷ ساله دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش زمین تصرف شده ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان خاطرنشان کرد: زمین‌خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سود‌های کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است

Share