فرمانده انتظامی گیلان خبر داد:

۱۳۰ هزار متر از اراضی ملی در سیاهکل رفع تصرف شد

سردار عزیزاله ملکی، فرمانده انتظامی گیلان از رفع تصرف ۱۳۰ هزار متر مربع از اراضی ملی در بخش دیلمان شهرستان سیاهکل به ارزش ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی استان گیلان از رفع تصرف ۱۳۰ هزار متر مربع از اراضی ملی در بخش دیلمان شهرستان سیاهکل به ارزش ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر تصرف اراضی ملی در بخش دیلمان شهرستان سیاهکل، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه ماموران انتظامی ضمن هماهنگی قضایی به همراه نماینده جهاد کشاورزی به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، ۲ نفر ۱۳۰ هزار متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و آن را به وسیله فنس فلزی محصور کرده‌اند.

وی به تشکیل پرونده قضایی در این رابطه اشاره و بیان کرد: با حکم قضایی و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور رفع تصرف انجام شد.

سردار ملکی اظهار داشت: متصرفان ۴۵ و ۶۱ ساله که هیچگونه مدارکی دال بر مالکیت این اراضی ندارند با تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان با اعلام اینکه ارزش اراضی تصرف شده از سوی کارشناسان ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: برای مقابله با زمین‌خواری همکاری همه مردم و دستگاه‌های نظارتی الزامی است.

Share