قاضی‌زاده‌هاشمی تشریح کرد:

تصمیمات هیئت‌رئیسه مجلس درباره بودجه ۹۹|مهلت دو هفته‌ای برای ارائه لایحه دو دوازدهم

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از تصمیم این هیئت برای ارائه لایحه “دو دوازدهم” بودجه تا دو هفته آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی عضو هیئت‌‌‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیاتی از جلسه عصر امروز(۵ بهمن) این هیئت، گفت: در این جلسه موضوع رد کلیات لایحه بودجه سال آینده با حضور رئیس مجلس و تمامی اعضای هیئت‌رئیسه بررسی شد.

وی با اشاره به تصمیم هیئت‌رئیسه مجلس درباره وضعیت بودجه سال آینده، اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد که دولت در فرصتی دو هفته‌ای لایحه بودجه سال ۹۹ با رفع ایرادات و ابهاماتی که مدنظر نمایندگان بوده است، به مجلس تقدیم کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس اضافه کرد: به طور قطع، با توجه به نزدیکی به روزهای پایانی سال ۹۸، بررسی لایحه بودجه ۹۹ پیش از فرا رسیدن ایام نوروز امکان‌پذیر نیست و در صورتی که دولت لایحه جدیدی به مجلس ارائه کند، کمیسیون تلفیق گزارش نهایی لایحه را تا ۱۵ فروردین تهیه و در اختیار مجلس قرار می‌دهد.

قاضی‌زاده‌هاشمی تصریح کرد: در شرایط فعلی، مقرر شد که دولت برای تأمین هزینه‌های جاری کشور در دو ماه ابتدایی سال آینده، لایحه “دو دوازدهم” ارائه کند تا مشکلاتی در این مدت ایجاد نشود.

وی افزود: در بخش دیگری از جلسه امروز هیئت‌رئیسه مجلس مقرر شد که به ارسال نامه‌ای از سوی مجلس، دولت لایحه “دو دوازدهم” را نیز به مجلس تقدیم کند.

عضو هیئت‌‌رئیسه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم لایحه بودجه ۹۹ در مجلس دهم تصویب شود، زیرا در غیر این صورت کشور ۶ ماه معطل بودجه خواهد بود و عملا بودجه شش دوازدهم نیز به دلیل اینکه بودجه کامل تلقی می‌شود، امکان‌پذیر نیست.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان از مجموع ۱۹۱ نماینده حاضر با ۶۷ رأی موافق ۱۱۴ رأی مخالف و سه رأی ممتنع با کلیات لایحه بودجه ۹۹ مخالفت کردند.

Share