فرماندار شهرستان رشت مطرح کرد؛

بسیاری از خانواده‌ها ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند|انتقاد از مسافرت برخی به استان گیلان

مؤمنی زاده با تأکید بر جلوگیری از تجمع شدن مردم در نکات مختلف شهرستان بیان کرد: هر چه تجمع مردم بیشتر شود شیوع کرونا بیشتر و کنترل آن سخت‌تر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان رشت، با اشاره به جلسات متعدد برگزار شده برای مقابله با ویروس کرونا در شهرستان رشت، اظهار کرد: از زمان آغاز شیوع کرونا در گیلان و جلسات بسیار زیادی در شهرستان رشت و مقابله با این ویروس برگزار شده و هرروز گزارشات کار را دریافت می‌کنیم.

میرشمس مؤمنی زاده با اشاره به کمبود مواد ضدعفونی گفت: شرکت‌ها می‌گویند وظیفه ما فقط تولید مواد ضدعفونی بوده و توزیع آن بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است ولی علیرغم تلاش‌های بسیار دانشگاه پزشکی ولی در این حوزه خوب عمل نکردند که امیدوارم با تغییر نماینده تام‌الاختیار وزیر در استان این شرایط عوض شود.

وی با اذعان به اینکه دفن بیماران کرونایی یا مشکوک با کرونایی باید با تدابیر خاصی انجام شود، تصریح کرد: با توجه به قدرت سرایت بسیار زیاد ویروس کرونا، افرادی بر اثر این بیماری فوت می‌کنند را باید با تدابیر خاص و ویژه‌ای دفن شوند و این کار در شهرستان رشت انجام و در بخش‌های مختلف رشت هم باید این کار انجام شود.

رئیس ستاد مبارزه با ویروس کرونا شهرستان رشت یکی از مشکلات مبارزه با کرونا را کمبود ماسک و دستکش عنوان کرد و‌ گفت: اقداماتی در خصوص تهیه و توزیع ماسک و دستکش در شهرستان رشت اندیشیده شده زیرا یکی از الزامات مقابله با کرونا رعایت نکات بهداشتی است.

مؤمنی زاده با تأکید بر جلوگیری از تجمع شدن مردم در نکات مختلف شهرستان بیان کرد: هر چه تجمع مردم بیشتر شود شیوع کرونا بیشتر و کنترل آن سخت‌تر می‌شود به همین دلیل تمام بازارهای محلی، فرهنگی، مدارس، سینماها و‌ اماکن گردشگری تعطیل شدند.

وی با انتقاد از مسافرت عده‌ای از مردم به استان گیلان افزود: در شرایط موجود استان گیلان و شهرستان رشت اصلاً آمادگی پذیرایی از مهمان را ندارد و با توجه به بی‌توجهی مردم در خصوص عدم ورود به گیلان مجبور شدیم ورودی‌های استان را ببندیم.

رئیس شورای سلامت شهرستان رشت با بیان اینکه هنوز بسیاری از خانواده‌ها ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند، اظهار کرد: وقتی در سطح شهر قدم می‌زنیم شاهد تجمع مردم و افراد در بسیاری از مناطق رشت هستیم و این نشان از بی‌توجهی مردم به ویروس کرونا است.

مؤمنی زاده از توزیع دارو توسط هلال‌احمر در بعضی از مناطق رشت خبر داد و گفت: اخیراً مشکلاتی برای مردم در خصوص خرید بعضی از داروهای خاص به وجود آمد که برای رفع این مشکلات مقرر شد هلال‌احمر داروهای خود را در سه محل رشت توزیع کنند تا از تجمعات جلوگیری شود.

وی با درخواست از آموزش‌وپرورش برای توجه به آموزش مجازی دروس بیان کرد: تمام مدارس استان تعطیل بوده و مدیران باید مدارس را ضدعفونی کرده و با انجام تدابیری به آموزش مجازی دانش آموزان توجه کنند.

فرماندار شهرستان رشت، همچنین با اشاره به برخورد جدی با نانوایی‌های شهرستان تصریح کرد: باید در نانوایی‌ها یک فرد مسؤول گرفتن پول و فرد دیگر باید فقط نان را بین مردم توزیع کند و یا از کارت‌خوان استفاده کنند در غیر این صورت به‌شدت با نانوایی‌های مختلف برخورد می‌شود.

مؤمنی زاده با اذعان به اینکه سم‌پاشی شهرستان با روند بیشتری ادامه دارد، گفت: سم‌پاشی در سطح شهرستان رشت از چند روز گذشته آغاز و همچنین کشتارگاه‌ها و شهرک صنعتی به‌مانند سفیدرود را از روزهای آینده آغاز می‌کنیم.

وی مهم‌ترین هدف‌گذاری برای کنترل بیماری کرونا را از بین بردن چرخه این ویروس دانست و بیان کرد: باید بازارهای هفتگی را در سطح شهرستان در سطح شهرستان تعطیل بوده و اگر موردی مشاهده شود با آن برخورد می‌شود‌‌ لذا باید از ایجاد تجمع جلوگیری و یا آن را کنترل کرد.

فرماندار شهرستان رشت، با درخواست از مسؤولان برای رفع کمبود مواد ضدعفونی تصریح کرد: کمبود مواد ضدعفونی در استان و سطح شهرستان باعث ایجاد مشکلاتی برای جامعه شده و آرامش مردم را از بین می‌برد لذا باید تدابیری در این خصوص اندیشیده شود.

Share