در هفتمین جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا شهرستان رشت عنوان شد؛

شهر رشت کانون شیوع کرونا در گیلان است | ۱۵ درصد مردم رشت درگیر ویروس کرونا هستند

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه شهر رشت را کانون شیوع کرونا در گیلان است، گفت: وزیر بهداشت باید امکاناتی که وارد کشور می‌شود را طوری مدیریت کند که وارد گیلان شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جبار کوچکی نژاد ظهر امروز در هفتمین جلسه ستاد مبارزه با ویروس کرونا شهرستان رشت در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با اشاره به صعودی بودن سیر بیماری کرونا در استان گیلان اظهار کرد: روز سه‌شنبه یک جلسه‌ای در مجلس داشته و وزرای مختلف ازجمله بهداشت در این کمیسیون حضور پیدا می‌کند تا مشکلات را بررسی کنند زیرا سیر بیماری کرونا در گیلان صعودی است.

وزیر بهداشت باید یکی از معاونین خود را به گیلان اعزام کند

وی با بیان اینکه بخش و روستاهای استان گیلان زیاد درگیر ویروس کرونا نیستند، گفت: بر اساس آمار میزان شیوع کرونا در روستاها کم است به همین دلیل از کشاورزان درخواست دارم با توجه به هشدارهای مراقبتی کشت خود را آغاز کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اذعان به اینکه وزیر بهداشت نباید در گیلان نماینده تام‌الاختیار معرفی کند، تصریح کرد: وزیر بهداشت باید امکاناتی که وارد کشور می‌شود را طوری مدیریت کند که وارد گیلان شود زیرا معرفی یک نماینده توسط وزیر مشکل ما را حل نمی‌کند لذا وزیر باید یکی از معاونین خود را به‌طور دائم به گیلان بفرستند.

کوچکی نژاد با تأکید بر لزوم تأمین امکانات بهداشتی در استان گیلان بیان کرد: باید واقعیات را مردم بگوییم زیرا در غیر این صورت مردم آمار دروغین کانال و شبکه‌های معاند را باور می‌کنند به همین دلیل باید تمام امکانات بهداشتی و مواد ضدعفونی وارد گیلان شود.

وی شهر رشت را کانون شیوع کرونا در گیلان معرفی کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود در شهرستان رشت باید یک قرارگاه مبارزه با شیوع کرونا در این شهرستان تشکیل شود زیرا مردم رشت از مسؤولان استانی و شهرستانی انتظار دارند مواد ضدعفونی، ماسک و دستکش را برای آنان تأمین کنند.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات استان گیلان و شهرستان رشت را عدم ساماندهی بیماران دانست و تصریح کرد: شرکت کاسپین دارو‌ می‌گوید ما روزانه ۶۰ هزار مواد ضدعفونی را تولید می‌کند باید دید آیا این مواد در سطح شهرستان رشت توزیع می‌شود یا خیر لذا باید ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان رشت به‌صورت جداگانه تشکیل شود تا بیماران و افراد مشکوک به کرونا بدانند در صورت بیماری باید به کدام بیمارستان مراجعه کنند‌.

کوچکی نژاد با اذعان به اینکه پرستاران با کمبود وسایل حفاظت شخصی مواجه هستند، افزود: پرستاران و کادر درمانی در استان گیلان با سخت‌ترین شرایط در حال فعالیت هستند و متأسفانه با کمبود وسایل مواجه هستند که تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شده است.

مراکز سیاحتی باید تعطیل شود

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رشت در این جلسه با اشاره به وضعیت نامناسب کرونا در گیلان اظهار کرد: بر اساس آمار ۱۵ درصد مردم رشت درگیر ویروس کرونا هستند زیرا بعضی از این افراد ناقل بیماری بوده و ممکن است مشکل‌ساز شوند.

جلال برشان با تأکید بر تعطیلی اماکن سیاحتی در ایام نوروز گفت: امیدوار بودم این هفته در طی این هفته روند کاهشی داشته باشد ولی این‌گونه نشد لذا درخواست دارم برای ۱۳ بدر دستوری داده شود تا مراکز سیاحتی تعطیل شود.

وی با لازمه کنترل بیماری کرونا را همدلی و وحدت مسؤولان دانست و افزود: ویروس کرونا هرلحظه در کمین بوده و بسیار خشن است به همین دلیل مردم باید با رعایت نکات بهداشتی و خود قرنطینه شدن به کنترل کرونا کمک کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رشت با اشاره به اجرایی شدن طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا بیان کرد: باید تلفن تمام مراکز بهداشتی در گیلان و شهرستان رشت در طول این مدت وصل بوده و با تصمیمات اتخاذشده پنج مرکز به‌صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

Share