ثبت نام یک میلیون و ۱۰۰ هزار گیلانی در طرح ملی مبارزه با کرونا

اصرار همراهان بیمار برای ملاقات ریسک ابتلای آنان به بیماری کرونا را افزایش می دهد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به اجرای طرح ملی مبارزه با ویروس کرونا در این استان گفت: در اجرای این طرح که با هدف کنترل، مقابله و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در حال اجراست، تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر محمدرضا نقی پور روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ضرورت همکاری مردم برای مشارکت در این طرح و خوداظهاری آنان افزود : مردم برای شرکت در این طرح باید به سایت www.salamat.gov.ir مراجعه کرده و به سؤالات مربوطه شامل داشتن علائمی درباره بیماری کرونا چون تب، لرز، سرفه و تنگی نفس و … پاسخ دهند تا وضعیت آنان در موضوع بیماری کرونا مشخص شود.

وی با بیان اینکه با ثبت نام در این سایت اگر افراد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شوند، پیگیری و مراقبت آنها از طریق واحدهای بهداشتی تحت مجموعه وزارت بهداشت انجام و اقدامات درمانی به موقع ارائه می شود، اضافه کرد: در اجرای این طرح ضمن ثبت نام مردم در سامانه یاد شده، تماس های تلفنی از طریق سیستم بهداشتی با آنان انجام می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به توصیه های بهداشتی و “در خانه ماندن” اظهار داشت: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، خارج نشدن مردم از منزل جز در مواقع ضروری اهمیت بسیاری دارد بنابراین از مردم می خواهیم که به این موضوع مهم توجه جدی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اصرار مردم برای ملاقات بیماران بستری در بیمارستان ها، تصریح کرد : ملاقات در بیمارستان های استان گیلان از همان روزهای ابتدا ممنوع شد اما متاسفانه برخی از همراهان بیمار اصرار دارند تا ملاقات از بیمارشان انجام شود که انجام این کار ریسک ابتلای آنان به بیماری کرونا را افزایش می دهد.

وی با اشاره به اصرار همراهان بیمار به ویژه در بیمارستان رازی رشت برای ملاقات اظهار داشت: در مواقعی مجبور می شویم تا از نیروی انتظامی در این باره کمک بگیریم و این نوع رفتارها فضای بیمارستان را متشنج می کند.

Share