رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

ترخیص ۴۶۰۰ بیمار حاد تنفسی از بیمارستان های گیلان

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تاکنون ۴۶۰۰ نفر مبتلا به بیماری حاد تنفسی از بیمارستان های گیلان ترخیص شده اند، از مردم خواست جز در مواقع اضطراری از خانه خارج نشده و اصول بهداشتی را همچنان رعایت نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر ارسلان سالاری در نشست ارتباط ویدئو کنفرانسی با وزیر بهداشت اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح ملی مبارزه با کرونا با همکاری فرمانده سپاه در همه استان ها به ویژه در گیلان از چند روز پیش آغاز شده است، در همه روستاها و شهرستان های گیلان و رشت نیز این طرح با همکاری حدود ۷۵۰۰ همکار بسیجی و سپاهی و بالغ بر ۳۰۰۰ تن از مراقبان سلامت، بهورز خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی آغاز شد.

وی ادامه داد: امروز بالغ بر ۴۰ درصد جمعیت ما به دو صورت خوداظهاری و فعال توسط کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این طرح شرکت کردند. در برخی از شهرستان های گیلان بالای ۶۰ درصد میزان مشارکت آنها بوده و امیدواریم در طی چند روز آینده،این طرح به اتمام برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به هدف طرح ملی مبارزه با کرونا، گفت: هدف این طرح این است که افرادی که سالم هستند به آنها توصیه های بهداشتی داده می شود که در منزل بمانند و اقدامات لازمه به منظور اینکه مبتلا به این بیماری نشوند نیز به آنها آموزش داده می شود.

دکتر سالاری یادآور شد: همچنین به افرادی که دارای علایمی می باشند شرح حال دقیق از آنها گرفته می شود که چه اقداماتی در منزل انجام دهند و اگر افرادی نیاز به بستری یا مراقبت در بیمارستان ها را داشته باشند نیز توسط اورژانس ۱۱۵ و مراکز درمانی به نزدیک ترین مراکز درمانی منتقل می شوند و خدمات درمانی برای آنها صورت می گیرد.

وی در پایان با بیان اینکه تاکنون ۴۶۰۰ نفر مبتلا به بیماری حاد تنفسی از بیمارستان های گیلان ترخیص شده اند، از مردم خواست جز در مواقع اضطراری از خانه خارج نشده و اصول بهداشتی را همچنان رعایت نمایند.

Share