هواشناسی گیلان اعلام کرد:

گیلان بارانی و در ارتفاعات برفی می‌شود | احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن رودخانه‌ها

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: از عصر یکشنبه به تدریج با نفوذ سامانه ناپایدار، شرایط برای بارندگی و در ارتفاعات بارش برف تا روز سه شنبه مهیا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، مازیار غلامی اظهار داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جو پایدار در منطقه است؛ بنابراین غالبا آسمان آفتابی پیش بینی می شود، اما از عصر و شب یکشنبه به تدریج با نفوذ سامانه ناپایدار شرایط برای افزایش ابر، کاهش نسبی دما، بعضی ساعتها بارندگی و وزش باد (گاهی شدید) و بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها تا روز سه شنبه فراهم می باشد.

وی اضافه کرد: براساس نقشه های هواشناسی طی دوشنبه در برخی نواحی جلگه ای احتمال مخلوط برف و باران دور از انتظار نیست.

وی گفت: آسمان استان نیز برای روز یکشنبه کمی تا نیمه ابری ، پاره ای نقاط یخبندان به تدریج افزایش ابر ، طی شب بعضی نقاط یخبندان و برای روز دوشنبه آسمان استان نیمه ابری تا ابری و مه آلود، کاهش نسبی دما، بعضی ساعات بارندگی و وزش باد( گاهی شدید)، ارتفاعات و دامنه ها بارش برف و برخی نواحی جلگه ای احتمال مخلوط برف و باران پیش بینی می شود.

غلامی به بیشینه و کمینه دمای هوای استان نیز اشاره و بیان کرد: طی شبانه روز گذشته، بیشترین دمای هوای استان در رودبار و کیاشهر با ۱۰ درجه سانتی گراد و کمترین دما در دیلمان با ۱۳ درجه زیر صفر ثبت شده است.

وی بیشینه و کمینه دمای هوای رشت مرکز استان گیلان را طی شبانه روز گذشته به ترتیب سه درجه سانتی گراد بالای صفر و پنج درجه زیر صفر عنوان کرد.

غلامی همچنین به میزان بیشترین بارش برف و باران در استان اشاره و تصریح کرد: لاهیجان با ۱۵.۳ میلیمتر بیشترین بارندگی و ماسوله با ۱۵ سانتیمتر بیشترین ارتفاع برف را طی ۲۴ ساعت گذشته در استان به خود اختصاص داده است.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن رودخانه ها و مسیل ها را نیز از عصر و شب یکشنبه تا سه شنبه دور از انتظار ندانست.

Share