هواشناسی گیلان خبر داد:

تقویت سامانه سرد و بارشی در گیلان | بارش برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از نفوذ و تقویت سامانه سرد و بارشی تا اوایل هفته آینده در این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مازیار غلامی اظهار داشت: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ و  تقویت سامانه سرد و بارشی در این منطقه است؛ و بارندگی و وزش باد (گاهی شدید و  خیلی شدید)، کاهش دما، مه آلوده بودن هوا، بارش برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی و احتمال رعد و برق و تگرگ تا اوایل هفته آینده پیش بینی می شود.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان آسمان استان در  روز جمعه را  ابری و مه آلود،همراه با بارندگی و وزش باد (گاهی شدید، خیلی شدید) و بارش برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی پیش بینی  کرد.

وی اضافه کرد: برای روز  شنبه نیز آسمان ابری و مه آلود، بارندگی و وزش باد (پاره ای نقاط شدید) در  ارتفاعات و نواحی کوهستانی بارش برف و به تدریج کاهش ناپایداری مورد انتظار است.

غلامی به بیشینه و کمینه دمای هوای استان  طی ۲۴ ساعت گذشته  نیز اشاره و بیان کرد: طی شبانه روز گذشته ، بیشینه دما در استان مربوط به آستارا و تالش با ۱۶ درجه سلسیوس بوده  و کمینه دما برای جیرنده یک درجه زیر صفر( منفی یک درجه)  گزارش شده است.

سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت نیز برای ۲۴ ساعت گذشته  ۱۰ و  ۹ درجه  سلسیوس ثبت شده است.

Share