مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد:

کاهش ۸ درجه‌ای دمای هوا در گیلان | رانندگان تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند

محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی استان گیلان از کاهش دما، وزش باد، بارندگی و بارش برف در ارتفاعات خبر داد و افزود: با توجه به پیش‌بینی بارش برف، بارندگی، کاهش دید افقی، لغزندگی جاده‌ها و مه‌آلود بودن هوا، احتمال اختلال در تردد جاده‌ای وجود دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، محمد دادرس با اشاره به وضعیت آب‌وهوای گیلان در ساعات آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده عبور موج ناپایدار در روز دوشنبه از منطقه است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا ۴ تا ۸ درجه سلسیوس کاهش می‌یابد افزود: بارندگی از صبح تا عصر امروز در بعضی از نقاط و به‌ویژه در نواحی شرقی و غربی استان از شدت بیشتری برخوردار است و علاوه بر بارش شدید باران، وزش باد و رعدوبرق نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه بارش در ارتفاعات به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود گفت: با توجه به پیش‌بینی بارش برف، بارندگی، کاهش دید افقی، لغزندگی جاده‌ها و مه‌آلود بودن هوا، احتمال اختلال در تردد جاده‌ای وجود دارد.

دادرس با اشاره به اینکه رانندگان حتماً تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند تصریح کرد: رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر رادارند حتماً تجهیزات زمستانه ازجمله زنجیر چرخ، آذوقه و لباس گرم به همراه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مردم از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند افزود: بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر گلخانه داران، پرورش‌دهندگان ماهی، باغداران و مرغداری‌ها تمهیدات لازم را به عمل‌آورند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات به عمل‌آورند تصریح کرد: بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع طبیعی و جهاد کشاورزی، مدیریت منابع آب و برق، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، سازمان بندرها و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

دادرس بابیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی می‌شود گفت: مسئولان با توجه به اطلاعیه صادره، تمهیدات لازم و توصیه‌های کارشناسی را صادر کنند.

Share