امام جمعه آستارا در خطبه‌های نماز جمعه؛

چرا همه سپاه را متهم می‌کنند؟ | بازیگران از صدقه سر مردم معروف شدند

حافظ نیا با اشاره به حادثه اخیر سقوط هواپیمای مسافربری گفت: پذیرش خطا بدون توجیه و فرافکنی توسط ستاد کل نیروهای مسلح یک عمل قابل توجه و مهم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت امام جمعه شهرستان حجت الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌نیا برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به اهمیت انجام واجبات گفت: هرکس واجبات خود را انجام بدهد جزو انسانهای رستگار می باشد.

حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌ نیا انجام حرام را باعث نابودی معنویات انسان دانست و تصریح کرد: عادت کردن به انجام حرامها روحیه معنوی انسان را تخریب کرده و جلوی درک اهمیت زندگی را می‌گیرد.

حافظ‌ نیا قناعت را برترین مقوله فرهنگ دانست و بیان کرد: اسراف و چشم و هم‌چشمی انسان را دچار مشکل کرده و او را نیازمند می‌کند.

خطیب جمعه آستارا تقوا را کامل کننده اعمال انسان دانست و عنوان کرد: خداوند اعمال انسانهای متقی را قبول می‌کند و مدارا با مردم نیز دیگر کامل کننده اعمال انسان است.

حافظ نیا با اشاره به وظیفه مسئولان در گام دوم انقلاب گفت: افرادی باید در مجلس حضور داشته باشند که معتقد به اسلام، انقلاب و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند، امروز نیازمند به نماینده کاربلد متخصص و اهل فکر هستیم.

امام جمعه آستارا ایده و فکر مناسب را بالاتر از هر فریادی دانست و گفت: نماینده نباید به تمام مسائل شهرستان دخالت کند، نماینده باید تفکر کلان داشته باشد و با مطالعه دقیق اهداف متعالی را دنبال کند.

وی، نماینده را چکیده تفکر مردم دانست و تصریح کرد: نماینده باید تفکر ملی داشته باشد و محلی رفتار نکند و با درک جایگاه قانونگذاری خود رفتار متناسب را از خود ارائه دهد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به امامت مقام معظم رهبری در نماز جمعه این هفته تهران گفت: تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری باید به نحو احسن انجام گرفته و تحلیل مناسبی از این مطالب ارزشمند داشته باشیم.

حافظ نیا با اشاره به حادثه اخیر سقوط هواپیمای مسافربری گفت: پذیرش خطا بدون توجیه و فرافکنی توسط ستاد کل نیروهای مسلح یک عمل قابل توجه و مهم است و سخنان سردار حاجی زاده عزیز که از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بوده و همچنین سخنان سردار سلامی و توضیح صادقانه ماجرا برای مردم و قول لازم برای پیگیری قصور انجام گرفته و اطلاع‌رسانی شفاف از جمله اقدامات مهمی بود که انجام گرفت.

حافظ نیا چند نکته را باعث ناراحتی بیشتر مردم پس از این ماجرا دانست و گفت: با وجود اقدام موشکی جمهوری اسلامی ایران علیه آمریکا چرا پیشگیری لازم برای توقف پروازها تا پایان وضعیت انجام نشد؟ طبق ماده ۱۰ قانون هواپیمایی کشوری در شرایط حساس می توان از هیئت دولت تقاضای توقف پروازها را داشت و چرا این مهم انجام نشد؟ شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهوری در جریان اقدام موشکی سپاه علیه آمریکا بود، چرا توقف پرواز ها را مورد توجه قرار ندادند؟ چرا همه سپاه را متهم می‌کنند؟ شما چرا اقدامات لازم را انجام ندادید و نکته بعدی اظهارنظرهای عجولانه برخی مدیران است.

امام جمعه آستارا با اشاره به اظهارات رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: باید صبر کرده و عجولانه به سرعت اظهار نظر نمی کردید، چرا بودجه لازم برای به روزرسانی سیستم پدافند توسط مجلس و دولت تصویب و تخصیص نشد؟

حافظ‌نیا روی دیگر ماجرا را فرصت‌طلبی فتنه گران دانست و گفت: فتنه گران و دشمنان نظام انقلاب، خود را قاطی مردم در مقابل دانشگاه‌ها کردند و خواستار رسیدن به اهداف و توطئه های شوم خود بودند ولی مردم آگاه گوش به حرف اینها نمی دهند.

وی با اشاره به حضور غیر قابل توجیه سفیر انگلیس در تجمعات اخیر با همراهی برخی بی هنران کم مایه و فریب خورده گفت: سفیر خبیث انگلیس در تجمعات جاسوسی حضور داشته و در امور داخلی کشور دخالت کرد و این فرد باید از کشور اخراج شود.

حافظ نیا سفیر انگلیس را یک عنصر نامطلوب در کشور دانست و گفت: انگلیس از اول در کشور منشاء شرارت، خیانت و حیله گری بوده و انتظار مردم، اخراج این فرد گستاخ و حیله گر است و مردم به چیزی کمتر از آن رضایت نخواهد داد.

امام جمعه آستارا با اشاره به تسویه حساب سیاسی عده‌ای از این قضیه گفت: این اوج بی‌انصافی و آب در آسیاب دشمن ریختن است، تکلیف فتنه‌گران مشخص بوده و البته برای برخی‌ها رفیق گرمابه و گلستان هستند.

وی با اشاره به راه‌اندازی موج استعفای برخی سینماگران و عدم همکاری با صدا و سیما گفت: مگر فقط شما در کشور هنرمند هستید؟ شما هنرمند نبوده و بازیگر هستید، مردم نیاز به شماها ندارند و با کنار رفتن شما استعدادهای جوانان شکوفاتر خواهد شد، شما به نظام و مردم نیاز دارید و از صدقه سر مردم معروف شدید و امروز خود را از آنها جدا می کنید.

وی ادامه داد: سپاه عزیز دل مردم است و در سیل، زلزله و تمام حوادث جانانه در کنار مردم بوده و ملت جانفشانی های سپاه را فراموش نمی‌کند.

امام جمعه آستارا با اشاره به تایید صلاحیت عده‌ای از داوطلبان نمایندگی مجلس گفت: هنوز ایام تبلیغات آغاز نشده و عده‌ای فعالیت غیرقانونی می کنند و هیئت‌های اجرایی باید جلوی تخلفات را گرفته و گزارش کنند.

حافظ نیا با اشاره به رد صلاحیت برخی داوطلبان مجلس گفت: بدون اتهام به شورای نگهبان از مراجع قانونی پیش بروید و در جاهای دیگر به مردم خدمت کنید.

در پایان نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا، مرزنشینان غربی ترین نقطه استان گیلان در حمایت از اقتدار نیروهای مسلح و همدردی با خانواده‌ شهدای حادثه اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی راهپیمایی کردند و حضور پدر، عمو، دایی و دیگر بستگان شهیده بهاره کرمی مقدم، در جمع نمازگزاران از نکات مورد توجه این هفته بود.

 شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غربی ترین نقطه استان گیلان و همسایه جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share