امام جمعه آستارا: چرا باید در برجام بمانیم؟

اروپایی‌ها بدون اجازه آمریکا آب هم نمی‌خورند|نزول‌خواران آماده جنگ با خدا هستند

امام جمعه آستارا ماندن اروپا در برجام را اسمی دانست و گفت: جمله «ما بدون آمریکا توان اجرای برجام را نداریم» از سوی اروپا خروج آنها از برجام را نشان می‌دهد، دولت باید پیام مردم را بشوند. انتظار مردم تجدید نظر در تعهدات بر حامی از سوی دولت است، ما چرا باید در برجام بمانیم؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

 امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به محل حضور شیطان در دنیا گفت: شیطان همواره در بازار بیشتر از نقاط دیگر حضور دارد، گرانفروشان و قیمت گذاران بی انصاف از فریب خوردگان شیطان بوده و سوای علل دیگر در بازار خودرو و مسکن، نبود انصاف در برخی افراد نیز به این افزایش قیمت ها دامن زده است.

حافظ نیا احتکار در بازار را نیز یک عامل زشت و باب میل شیطان دانست و گفت: محتکرین و همچنین نزول خواران آماده جنگ با خدا بوده و بازنده این جنگ خداوند متعال نیست.

وی هر لقمه حلال را باعث نورانی کردن قلب مومن دانست و بیان کرد: باید به درآمدهای خود دقت کنیم، اگر دخل و خرج انسان از راه حلال باشد، قلبش نیز پاک خواهد شد و فرشتگان برای او طلب مغفرت خواهند کرد.

خطیب جمعه آستارا حرام خواری را یکی از دلایل عدم استجابت دعا دانست و گفت: بنا به فرمایش امام حسین (ع) شخص حرام خوار سخنان ائمه معصوم نیز در او اثر نمی کند و علت آن بر گرفتن وجود آن شخص از مال حرام می باشد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به هفته جهاد کشاورزی گفت: باید قدردان زحمات کشاورزان باشیم، آنها جزو تاثیرگذارترین اقشار در اقتصاد مملکت هستند، یکی از عوامل قدرت هر کشور کشاورزان بوده و با افزایش قدرت کشاورزی اقتصاد کشور بهبود پیدا می‌کند.

حافظ نیا ادامه داد: اگر حمایت‌ها در بخش کشاورزی جدی باشد، اقتصاد کشور با تولید و صادرات قدرتمند می شود از سوی دیگر نباید کشاورزی اسیر سیاست‌ بازی شود.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به چهارشنبه ۲۹ خرداد سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: ثواب زیارت ایشان همچون زیارتی کربلا بوده و متأسفانه بسیاری از ما از این ثواب زیارت غافل هستیم.

وی با اشاره به حضور وزیر امور خارجه آلمان در کشورمان و اتفاقات عرصه سیاست گفت: وزیر خارجه آلمان در سفر به ایران هیچ دستاوردی نداشت، به دلیل اینکه طلبکارانه و از موضع قدرت وارد شد که دستگاه دیپلماسی و مردم جواب ایشان را دادند و این درس به کسانی بود که همچنان به اروپا امیدوار هستند.

امام جمعه آستارا ماندن اروپا در برجام را اسمی دانست و گفت: جمله «ما بدون آمریکا توان اجرای برجام را نداریم» از سوی اروپا خروج آنها از برجام را نشان می‌دهد، دولت باید پیام مردم را بشوند. انتظار مردم تجدید نظر در تعهدات بر حامی از سوی دولت است، ما چرا باید در برجام بمانیم؟

حافظ‌نیا اروپا را بدون آمریکا تفسیر کردن یک اشتباه بزرگ و استراتژیک دانست و گفت: اروپایی‌ها بدون اجازه آمریکا آب هم نمی خورند و نباید امیدوار به آنها بود.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری گفت: در این دیدار رهبر معظم انقلاب مواضع انقلابی خود را بیان کردند، پاسخ ایشان توام با احترام و اقتدار بود، اسم این حرکت مقاومت همراه با اقتدار بوده و با همین بر دشمن می‌توان پیروز شد.

وی سردار سلیمانی را نماد مقاومت دانست و گفت: تنها راه مقابله با آمریکا و اروپا مقاومت بوده و باید در مقابل دشمن ایستاد و به آن باج نداد.

حافظ نیا عدم اعتماد به آمریکا را از مهم ترین سخنان رهبر معظم انقلاب به نخست وزیر ژاپن دانست و گفت: نتیجه مذاکرات برجام خروج از آن توسط آمریکا بود، چرا باید به آنها اعتماد کنیم؟ مگر با هم مذاکره نکردیم؟ تجربه را تجربه کردن خطاست، مذاکره با آمریکا در این شرایط به‌ معنای عقب‌نشینی و تسلیم بوده و فشارها بیشتر خواهد شد.

امام جمعه آستارا حل مشکلات کشور را فقط با دستان خود مردم دانست و گفت: باید از ظرفیت‌ همسایه های کشورمان استفاده کرده و بدانیم مشکلاتمان فقط به دست خودمان حل می‌شود.

Share