وزیر راه و شهرسازی در آستارا خبر داد:

پایه‌گذاری حمل‌و‌نقل مسافر در بین بنادر دریای کاسپین | اتصال اتوبان باکو-آستارا به خطوط زمینی کشور

اسلامی با اشاره به توافق جدید اتخاذ شده میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در خصوص اتوبان باکو-آستارا گفت: اتصال این اتوبان به خطوط زمینی کشورمان با احداث یک پل جدید با جمهوری آذربایجان مورد توافق قرار گرفته و در هفته آینده کلنگ زنی این پروژه در کنار پل ریلی آستارا-آستارا انجام خواهد شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه به شهرستان مرزی بندر آستارا از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا، بارانداز ریلی آستارا آستارا، پایانه نفتی و غلات راه آهن و مسیر تعریض پروژه توسعه راه آهن رشت آستارا بازدید کرد.

محمد اسلامی در این سفر با اشاره به الزامات کریدور شمال-جنوب و شرق-غرب در خصوص نقش بنادر شمال کشور گفت: با توجه به موافقت نامه های صورت گرفته در خصوص ظرفیت سازی بنادر انزلی و آستارا در استان گیلان یک سهم ویژه‌ای از بازار ترانزیت برای این دو بندر در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی جهت گیری این وزارتخانه را بر اساس گسترش حمل و نقل ترکیبی دانست و بیان کرد: حمل و نقل ترکیبی در کنار حمل و نقل مسافری در دریای خزر یک برنامه مدون در این حوزه بوده و در همایش اقتصادی دریای خزر در ترکمنستان توافقات در خصوص مسافرت های دریایی بین بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر پایه‌گذاری شد.

اسلامی ادامه داد: این پذیرش مسافر در بنادر نوشهر، انزلی و آستارا صورت گرفته و آن را تداوم و گسترش خواهیم داد.

وی تجهیز و تقویت بنادر و مناسب سازی ظرفیت کشتی ها را از دیگر برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه دریایی دانست و تصریح کرد: با توجه به مناسبات مداوم اقتصادی با جمهوری آذربایجان، این رونق اقتصادی متاثر از ترانزیت و مبادلات تجاری اتفاق می‌افتد و امروز آثار آن را در بندر آستارا مشاهده می‌کنیم.

اسلامی با اشاره به تاکید رئیس جمهور در حوزه راه آهن گفت: توسعه راه آهن رشت-آستارا یکی از برنامه‌های مهم ما در این حوزه بوده و با همکاری کریمانه مردم منطقه در واگذاری اراضی و آزادسازی مسیرها می توان این خط ریلی را در آینده نزدیک به بهره‌برداری رساند.

وی با اشاره به علت توقف چند ماهه پروژه ترمینال آستارا-آستارا بیان کرد: این ترمینال مدتی به علت مشکلات فنی و قراردادی متوقف شده بود که به طور مجدد فعالیت خود را از سر گرفته و در صورت عدم مشکل آب و هوایی در کمترین زمان به سرانجام خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توافق جدید اتخاذ شده میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در خصوص اتوبان باکو-آستارا گفت: اتصال این اتوبان به خطوط زمینی کشورمان با احداث یک پل جدید با جمهوری آذربایجان مورد توافق قرار گرفته و در هفته آینده کلنگ زنی این پروژه در کنار پل ریلی آستارا-آستارا انجام خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تعریض و توسعه جاده رشت آستارا گفت: مطالعات چهار بانده شدن کل این مسیر انجام شده و با جذب سرمایه‌گذار و استقرار پیمانکار اتصال آزاد راه رشت به آستارا و در ادامه به اردبیل انجام خواهد شد.

Share