دیارمیرزا گزارش می‌دهد:

معرفی نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه صومعه‌سرا

در شهرستان صومعه‌سرا برخی چهره‌های سیاسی فعالیت خود را برای حضور قدرتمند در انتخابات مجلس یازدهم به طور غیر رسمی آغاز کرده اند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کمتر از ۵ ماه به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در دوم اسفندماه سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد زمان باقی مانده است.

در شهرستان صومعه‌سرا نیز برخی چهره‌های سیاسی فعالیت خود را برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم به طور غیررسمی آغاز کرده اند.

دیارمیرزا در گزارشی به معرفی کاندیدای احتمالی شهرستان صومعه‌سرا انتخابات سال جاری می‌پردازد.

آنچه که در زیر می خوانید نتیجه بررسی به عمل آمده تا این لحظه است، بنابراین تا روز آغاز ثبت نام احتمال بروز هرگونه تغییرات در تعداد نامزدها وجود دارد.

شجاع اسرارپوش پیرسرایی

او رئیس سابق دادگستری‌های شهرهای غرب گیلان و از چهره‌های اصولگرای شهرستان صومعه‌سرا است که نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بود و اما با کسب ۲۰۷۲۱ رأی پس از سیدکاظم دلخوش نماینده فعلی شهرستان صومعه‌سرا از حضور در مجلس شورای اسلامی بازماند.

اسرارپوش که از مقبولیت قابل توجهی برخوردار است از چهره‌های اصلی یازدهمین دوره انتخابات مجلس است که برای سومین بار شانس خود را برای کسب کرسی سبز بهارستان می‌آزماید.

کانال تلگرامی و صفحات اجتماعی هواداری وابسته به اسرارپوش از چندی پیش به طور مستمر تصاویر حضور این قاضی دادگستری را مجالس  و محافل مختلف منتشر می‌کنند.

 

سید کاظم دلخوش اباتری

نماینده فعلی حوزه انتخابیه صومعه‌سرا در دوره دهم مجلس شورای اسلامی است. او در دوره‌های هفتم و هشتم نیز به عنوان نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی حضور داشت اما در سال ۱۳۹۰ حائز اکثریت آرا نشد و با شکست از حمیدرضا خصوصی ثانی از رسیدن به مجلس نهم بازماند. پس از آن محمدباقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دولت یازدهم دلخوش را به عنوان مشاور در امور مجلس و مجامع این معاونت انتخاب کرد. سید کاظم دلخوش اباتری در سال ۹۴ با کسب ۳۵۹۰۶ رای به عنوان نماینده مردم صومعه‌سرا در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شد. در انتخابات پیش رو نیز بسیاری نماینده شاعر را شانس اول پیروزی در انتخابات و حضور در مجلس می دانند.

محمد نقی رنجبر چوبه 

فرزند ارشد نماینده چهار دوره (دوره‌های اول، دوم، سوم و ششم) مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی است.

اودارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد حقوق است و سوابقی همچون ریاست شعبه دوم دادگستری شهرستان فومن، ریاست کل دادگستری شهرستان تالش و ریاست شعبات دادگستری مرکز استان را در کارنامه دارد.

 

سید رسول موسوی چوبه

او که از مدت‌ها قبل فعالیت‌های انتخاباتی خود را به طور غیررسمی آغاز و حتی با برخی خبرنگاران محلی نشست خبری برگزار کرده، تاکنون با اقشار مردم صومعه‌سرا در روستاهای مختلف دیدار داشته است. موسوی چوبه در کانال تلگرامی اش خود را اینگونه معرفی می کند«اینجانب سید رسول موسوی چوبه متولد اردیبهشت سال ۱۳۴۰ و ساکن شهرستان زیبای صومعه سرا هستم. چند سال قبل از انقلاب از طریق عموی واعظ خود، مرحوم حاج میر آقا موسوی که در مسجد امام حسین (ع) صومعه سرا به وعظ و خطابه مشغول بود با نهضت حضرت امام (ره) آشنایی پیدا کرده‌ و تا این لحظه از این سیره تبعیت و پیروی نموده‌ام. پس از وقوع جنگ تحمیلی به فرمان حضرت امام (ره)که فرمود جنگ‌ اولویت اول کشور است لبیک‌ گفته و به جبهه اعزام شدم؛ رشته تخصصی ام در جنگ تحمیلی پدافند ضد هوایی و موشک بود. به مدت ۳۰ سال در یکی از نهادهای مهم کشور که نقش بسزایی در تصمیم گیری های کشور داشته در سطح عالی مدیریتی خدمت کرده ام. مدت ۵ سال هم در دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در سطح عالی مدیریتی ادای وظیفه نموده‌ام. هم اکنون در شهرستان شهید پرور صومعه سرا در خدمت مردم شریف شهرستان هستم».

حسن آقاجانی

شهردار پیشین شهرهای مختلف گیلان، دانشجوی دکتری تخصصی رشته‌ی جغرافیایِ سیاسی است و در سال۵۴ از خانواده ای کشاورز متولد شد. آقاجانی خود را کارگری می‌داند که توانست با تلاش و کوشش فراوان شهردار شود. مدیرعاملی آسایشگاه معلولین غرب گیلان، شهرداری گوراب‌زرمیخ و شهرداری تولم شهر نیز از دیگر سوابق او است.

آقاجانی که یکی از اضلاع اصلی انتخابات سال جاری است در مهلت قانونی از شهرداری ماسوله استعفا داد تا با قدرت تمام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شرکت کند. از شهردار سابق چند شهر شهرستان صومعه سرا به عنوان یکی از چهره های شاخص انتخابات سال جاری نام می برند.

 

جواد دل زنده اباتری

از جواد دلزنده اباتری نیز به عنوان یکی از گزینه های احتمالی کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان صومعه سرا نامبرده می شود.

او دانش آموخته کارشناسی مدیریت صنعتی و کارشناس ارشد مدیریت دولتی است و در سوابق کاری اش کارشناس مالی و شهرسازی اداره کل درامد شهرداری تهران، بازرس و ناظر املاک مناطق شهرداری تهران، مشاور مدیر کل مالی در حوزه معاونت فنی عمران و کارشناس ارشد مالی معاونت مالی و اداری شهرداری تهران دیده می شود و دوره قبل از برای شرکت در انتخابات تائید صلاحیت شده بود.

 

سید رضا موسوی روزان

او متولد روستای نرگستان از توابع صومعه سرا اس.ت مدیریت حراست کل خراسان بزرگ، مدیرکل زندان های استان گیلان، عضو دوره چهارم شورای شهر رشت، حراست وزارت آموزش و پرورش و معاونت سازمان حراست کل کشور از سوابق موسوی روزان است. موسوی روزان در سال ۸۲ دوره هفتم و سال ۹۰ دوره نهم مجلس شورای اسلامی از حوزه شهرستان رشت به عنوان کاندیدای انتخاباتی شرکت کرد اما موفق به حضور در مجلس شورای اسلامی نشد. او در انتخابات سال ۹۶ شورای شهر رشت نیز با کسب ۶۳۸۰ رای در جایگاه پنجاه و سوم قرار گرفت و از عضویت در شورا بازماند.

مهرداد فیض بخش

فیض بخش که کارمند رسمی آموزش  پرورش است تا چندی پیش به عنوان مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا مشغول به کار بود و از او به عنوان یکی از نامزدهای انتخابات مجلس نام برده می شود.

حجت الاسلام درویش زاده سه ساری

سیدمحمد درویش زاده سه ساری به عنوان امام جماعت سابقه سالها حضور در نمایندگی ولی فقیه در فرودگاه های کشور را در کارنامه کاری خود دارد. از او به عنوان یک خطیب و سخنران برای مراسم های مختلف شهرستان صومعه سرا جهت سخنرانی دعوت شده است.

سید عباس موسوی مناره بازاری

وی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی با گرایش بازرگانی بین الملل از دانشگاه آزاد واحد رشت است.

قربانعلی یعقوب‌زاده

وی از معتمدان هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان صومعه سرا بود و مدرسی مرکز آموزش علمی-کاربردی فنی و حرفه‌ای نیز از سوابق یعقوب‌زاده است.

Share