فرماندار لنگرود خبرداد

آیین نکوداشت استاد جعفری لنگرودی برگزار می شود | از مفاخر و بزرگان در زمان حیاتشان قدردانی شود

شفقی در خصوص آیین نکوداشت استاد برجسته حقوق، فقه و فلسفه ” دکتر محمد جعفر جعفری لنگرودی ” در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: این مراسم حرکت ارزشمندی در راستای تجلیل از مقام علمی استاد و بزرگداشت جایگاه علم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا «سیروس شفقی»در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص آیین نکوداشت  استاد برجسته حقوق، فقه و فلسفه «دکتر محمدجعفر جعفری لنگرودی» در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: این مراسم حرکت ارزشمندی در راستای تجلیل از مقام علمی استاد و بزرگداشت جایگاه علم است.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه گیلان از جمله استان‌هایی است که شهرت فرزندان دیار گیل و دیلم آن فراتر از کشور است، بیان کرد: بزرگداشت مفاخر در زمان حیاتشان ارزش بیشتری دارد و باید از بزرگان عرصه‌های مختلف در زمان حیاتشان قدردانی شود.

وی با اشاره به منابع حقوقی استاد جعفری لنگرودی که منابع باارزش و ذی‌قیمتی است، گفت: علاوه بر تالیف بیش از ۸۰ عنوان کتاب حقوقی، ۱۰ جلد کتاب ادبی، مسلط به ادبیات عرب و  یکی از پایه‌گذاران حقوق اسلامی هستند.

شفقی با بیان اینکه دانشکده حقوق تهران آیین نکوداشت استاد جعفری لنگرودی را ۲۹ آبان در تالار علامه امینی تهران برگزار می‌کند، افزود: علاوه بر تهران آیین نکوداشت استاد جمعه(۱ آذر) ساعت ۱۵ عصر در دانشکده پیراپزشکی لنگرود برگزار می‌شود.

فرماندار لنگرود با اشاره به اینکه فکر ایرانی در ذخایر حقوق اسلامی سهیم است، گفت: حس تعلق شهروندی و آشنایی با مفاخر بزرگ شهرستان لنگرود و قدردانی از بزرگان در حیاتشان از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که انجمن مفاخر و مشاهیر شهرستان پیگیری می‌کند و اولین اقدام ماندگار این انجمن بعد از تشکیل، آیین نکوداشت استاد جعفری لنگرودی است.

گفتنی است، سردیس استاد جعفری لنگرودی همزمان با آیین نکوداشت استاد در پارک ملی(آزادی) لنگرود رونمایی می‌شود.

Share