از ساحل چمخاله تا تالاب انزلی

توصیه های نمایندگان استان گیلان به مسافران نوروزی+جدول

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا , نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه آب و هوا و طبیعت خوب ساحل چمخاله فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران به وجود آورده است، افزود: از چمخاله می‌توان به عنوان کیش گیلان نام برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت , نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه آب و هوا و طبیعت خوب ساحل چمخاله فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران به وجود آورده است، افزود: از چمخاله می‌توان به عنوان کیش گیلان نام برد.و اما   توصیه های نمایندگان استان گیلان به مسافران نوروزی:

نماینده

توصیه به مسافران نوروزی

عاشوری قلعه رودخانی

۱-   استان‌های مختلف ایران، استعدادهای طبیعی و تاریخی گوناگونی دارند که استان گیلان با دارا بودن طبیعت زیبا، جنگل، ۴۴ رودخانه و بیشه‌زارهای مختلف و دژهای تاریخی یکی از استان‌هایی است که در ایام نوروز پذیرای مسافران از نقاط مختلف کشور است.

۲-  طبیعت صومعه‌سرا، به مسافران نوروزی آرامش هدیه می‌دهد

خصوصی‌ثانی

۱-  گیلان جلوه گاه زیبای گردشگری و طبیعت زنده و پویا است.

۲-  منطقه گردشگری شهرستان صومعه‌سرا یکی از نقاط دیدنی استان گیلان به حساب می‌آید که با جاذبه‌های گردشگری طبیعی خود می‌تواند مقصد خاطره انگیزی برای مسافران نوروزی در سال ۹۲ باشد.

۳ – نزدیکی صومعه‌سرا به تالاب انزلی باعث شده است تا این منطقه هر ساله با ورود پرندگان مهاجر روبرو شود که این طبیعت زیبا می‌تواند برای گردشگران جالب و دیدنی باشد.

ندیمی

۱-  لاهیجان و سیاهکل تابلو گردشگری ایران هستند

۲-  گردشگری یکی از ۷ پتانسیل استان گیلان است که باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده شود.

بائوج لاهوتی

۱-  ساحل چمخاله لنگرود، کیش گیلان است

۲-  ساحل چمخاله لنگرود با شرایط زیبا و دلپذیر خود در دنیا کم‌نظیر است چراکه گفته می‌شود در دنیا دو شهر ساحلی به شکل دلتا وجود دارد که این حالت آب و هوای دلپذیری را برای این مناطق به وجود می‌آورد که لنگرود یکی از این دو شهر است.

در همین راستا  گفتگوهایی با نمایندگان استان گیلان انجام داده که در ادامه می خوانید.

  عاشوری قلعه رودخانی: دژ تاریخی رودخان فومن، پذیرای مهمانان نوروزی است

roadنماینده مردم فومن و شفت در مجلس با بیان اینکه گیلان به اندازه یک کشور منطقه دیدنی دارد، افزود: دژ قدیمی رودخان یکی از نقاط دیدنی شهر فومن است که بازدید و گشت و گذار در آن میتواند برای مسافران جذاب باشد.

ناصر عاشوری قلعه رودخانی ، درباره جاذبه‌های گردشگری شهرستان‌های فومن و شفت، گفت: این منطقه زیبایی‌های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیاری را در دل خود جای داده است که می‌تواند برای مسافران نوروزی جذاب و دیدنی باشد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در تشریح نقاط دیدنی این مناطق گفت: شهر تاریخی و کم نظیر ماسوله در این منطقه هر ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران است.

وی با بیان اینکه حوزه گردشگری ایران بیشتر داخلی است، تصریح کرد: استان‌های مختلف ایران، استعدادهای طبیعی و تاریخی گوناگونی دارند که استان گیلان با دارا بودن طبیعت زیبا، جنگل، ۴۴ رودخانه و بیشه‌زارهای مختلف و دژهای تاریخی یکی از استان‌هایی است که در ایام نوروز پذیرای مسافران از نقاط مختلف کشور است.

عاشوری قلعه رودخانی با بیان اینکه گیلان به اندازه یک کشور منطقه دیدنی دارد، یادآور شد: دژ قدیمی رودخان یکی از نقاط دیدنی شهر فومن است که بازدید و گشت و گذار در آن میتواند برای مسافران دلپذیر باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه منطقه شفت جاذبه‌های طبیعی بکر و دست نخورده‌ای را در دل خود جای داده است، گفت: منطقه فومن و شفت برای مسافران و گردشگران نوروزی می‌تواند تجربه و خاطره به یادماندنی و زیبایی باشد.

وی با بیان اینکه استانداری استان گیلان از یک ماه پیش تمهیداتی را برای پذیرای از مسافران نوروزی در نظر گرفته است، توضیح داد: همایشی با عنوان گردشگری و مهمان‌پذیری در اسفند ماه در استان گیلان برای پذیرایی هرچه بهتر از مسافران برگزار شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه دولت در حوزه گردشگری باید بیشتر از وضعیت کنونی سرمایه‌گذاری کند، تاکید کرد: انتظار داریم دولت به گردشگری از زاویه درآمد ملی نگاه کند تا توریست‌های مسلمان برای بازدید به ایران سفر کنند.

خصوصی‌ثانی: طبیعت صومعه‌سرا، به مسافران نوروزی آرامش هدیه می‌دهد

gaskarنماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه طبیعت این منطقه به مسافران نوروزی آرامش هدیه می‌دهد، افزود: گیلان جلوه گاه زیبای گردشگری و طبیعت زنده و پویا است.

حمیدرضا خصوصی ثانی ، درباره جاذبه‌های گردشگری شهرستان صومعه‌سرا، گفت: این منطقه یکی از نقاط دیدنی استان گیلان به حساب می‌آید که با جاذبه‌های گردشگری طبیعی خود می‌تواند مقصد خاطره انگیزی برای مسافران نوروزی در سال ۹۲ باشد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در تشریح نقاط گردشگری این منطقه، افزود: “مناره گسکر” روستای مناره و بازار دهستان طاهر گوراب از جاذبه‌های صومعه‌سرا است که هر ساله گردشگران بسیاری از آن دیدن می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه طبیعت صومعه‌سرا برای مسافران نوروزی آرامش خاصی را به همراه دارد، تصریح کرد: نزدیکی به تالاب انزلی باعث شده است تا این منطقه هر ساله با ورود پرندگان مهاجر روبرو شود که این طبیعت زیبا می‌تواند برای گردشگران جالب و دیدنی باشد.

خصوصی ثانی ادامه داد: در صومعه‌سرا منطقه زیبا و کوهستانی “تنیان” در بخش میرزاکوچک یا گوراب زرمیخ صومعه‌سرا قرار گرفته که از نقاط زیبای طبیعی این منطقه به حساب می‌آید و می‌تواند محیطی جذاب برای گردشگراین نوروزی باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه گیلان جلوه گاه زیبای گردشگری و طبیعت زنده و پویا است، تاکید کرد: این استان با دارا بودن جنگل و دریا و جاذبه‌های تاریخی در هنگامه بهار می‌تواند به عنوان زیباترین جایگاه جذب توریست باشد که به همه ایرانیان توصیه می‌کنم تا در ایام نوروز فرصت استفاده از این زیبایی‌ها را از دست ندهند.

وی با بیان اینکه صنعت توریسم امروز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، یادآور شد: گیلان می‌تواند به عنوان منطقه‌ای که جلوه گاه خاصی دارد در نوروز ۹۲ پذیرای مسافران بسیاری باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه گیلان تشنه سرمایه گذاری است، توضیح داد: مسئولان گردشگری باید در حوزه ایرانگردی توجه ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری توریسم در این استان داشته باشند چراکه گیلان می‌تواند جایگاه گردشگران مختلف از کشورهای جهان باشد.

  ندیمی: لاهیجان و سیاهکل تابلو گردشگری ایران هستند

telنماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با بیان اینکه منطقه دیلمان در لاهیجان و سیاهکل از زیبایی طبیعی خاصی برخوردار است، افزود: لاهیجان و سیاهکل و در یک جمله تمام شهرهای استان گیلان، تابلو گردشگری ایران هستند.

ایرج ندیمی  در تشریح ظرفیت‌های گردشگری حوزه انتخابیه خود، گفت: لاهیجان و سیاهکل و در یک جمله تمام شهرهای استان گیلان، تابلو گردشگری ایران هستند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این دو شهر کوه، دشت، جنگل و دریا را با هم داریم، افزود: در لاهیجان و سیاهکل، برنج، چای، کلوچه، ابریشم، فرآورده‌های لبنی و دامی و باغی در کنار همدیگر قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه لاهیجان و سیاهکل یه بسته کامل گردشگری است، تصریح کرد: تمدن و میراث فرهنگی بسیاری از چند صد سال پیش در لاهیجان از مسجد و پل در کنار یکدیگر جمع آمده‌اند و در کنار تمام اینها آبشار و استخر لاهیجان زیبایی خاصی به این شهر بخشیده است.

ندیمی با تشریح امکانات تله کابین لاهیجان، تاکید کرد: فرهنگ مردم گیلان از نظر مهمان پذیری و دیگربینی و دیگر خواهی بسیار بالا و غنی است که در بین مردم ایران زبانزد خاص و عام است.

این نماینده مردم در مجلس نهم درباره دسترسی به امکانات گردشگری این منطقه یادآور شد: به دلیل اینکه محدوده استان گیلان کوچک و محدود است بسیار راحت و آسان می‌توان به اماکن مختلف گردشگری این استان دست پیدا کرد.

وی با بیان اینکه منطقه دیلمان در لاهیجان و سیاهکل از زیبایی طبیعی خاصی برخوردار است، توضیح داد: این منطقه با آرامش خاصی در دل طبیعت جای گرفته است.

ندیمی با تاکید بر اینکه غذاهای گیلانی جزء بهترین‌ غذاهای ایران است، گفت: منطقه لاهیجان و سیاهکل امکانات تغذیه‌ای مناسبی برای پذیرایی از مهمانان در ایام نوروز برخورداراند و به نظر می‌رسد آنچه که خوبان همه در ایران دارند گیلان به ویژه لاهیجان و سیاهکل یکجا دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه گیلان نسبت به استان‌های همجوار از بکارت طبیعی بهتری برخوردار است، تصریح کرد: گردشگری یکی از ۷ پتانسیل استان گیلان است که باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده شود.

  بائوج لاهوتی: ساحل چمخاله لنگرود، کیش گیلان است

chamنماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه آب و هوا و طبیعت خوب ساحل چمخاله فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران به وجود آورده است، افزود: از چمخاله می‌توان به عنوان کیش گیلان نام برد.

مهرداد بائوج لاهوتی ، در تشریح ظرفیت‌های گردشگری شهرستان لنگرود، گفت: می‌توان گفت که ساحل چمخاله لنگرود با شرایط زیبا و دلپذیر خود در دنیا کم‌نظیر است چراکه گفته می‌شود در دنیا دو شهر ساحلی به شکل دلتا وجود دارد که این حالت آب و هوای دلپذیری را برای این مناطق به وجود می‌آورد که لنگرود یکی از این دو شهر است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آب و هوا و طبیعت خوب ساحل چمخاله فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران به وجود آورده است، افزود: بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در ساحل چمخاله لنگرود از سوی بخش خصوصی در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه از چمخاله می‌توان به عنوان کیش گیلان نام برد، ادامه داد: سرمایه گذاری در ساحل لنگرود متناسب با نیازمندی‌های گردشگران صورت می‌گیرد که می‌توان در این میان به ایجاد هتل‌های ۵ ستاره و کمپینگ‌های مختلف اشاره کرد.

بائوج لاهوتی تصریح کرد: در کنار ساحل زیبای لنگرود طبیعت زیبای لیلا کوه و منطقه جنگلی خرما و اطاقور هم وجود دارد که در ایام نوروز با زیبایی منحصر به فرد خود می‌تواند جاذبه زیبایی برای گردشگران مختلف باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تاکید کرد: در وسط شهر لنگرود تالاب زیبای کیاکلایه می‌تواند در نوروز سال ۹۲ پذیرای مهمانان داخلی از شهرهای و مختلف و حتی مهمانان خارجی باشد.

وی با بیان اینکه منطقه لنگرود در نوروز برای مسافران خاطره انگیز خواهد بود، یادآور شد: سوغاتی‌های لنگرود مانند صنایع دستی و محصولات کشاورزی و کلوچه‌های شیرین می‌تواند ره‌آورد سفر به این شهرستان باشد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، توضیح داد: شهرستان لنگرود با دارا بودن استراحگاه‌های راحت و دلنشین در کنار طبیعت می‌تواند لحظات خوش و لذت بخشی را برای مسافران در ایام نوروز رقم بزند./

 

Share