فرماندار آستارا خبر داد:

آماده‌باش دستگاه‌های امدادرسان برای مقابله با حوادث احتمالی در گردنه حیران

حسن رستم زاد، فرماندار آستارا گفت: دستگاه‌های امدادرسان نظیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، جمعیت هلال احمر و فوریت‌های پزشکی، پلیس راه برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از باران و برف، در گردنه حیران و راه های کوهستانی به حال آماده‌باش هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار آستارا گفت: دستگاه‌های امدادرسان نظیر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، جمعیت هلال احمر و فوریت‌های پزشکی، پلیس راه برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از باران و برف، در گردنه حیران و راه های کوهستانی به حال آماده‌باش هستند.

حسن رستم‌زاد در بازدید از گردنه حیران افزود: نقاط حادثه خیز محدوده آقچای محور آستارا به اردبیل شناسایی و بخشی از آن مرمت شده است و در صورت ریزش و رانش کوه، دستگاه های متولی به جمع آوری شن و ماسه اقدام خواهند کرد.

وی اظهار کرد: نمک کافی برای رفع یخبندان در راهداری بهارستان موجود است و دیواره سازی مسیر روستای سیج، مطالعه و مجوزهای منابع طبیعی و دستگاه های اجرایی برای تعریض مسیر روستا اخذ شده است.

وی بیان کرد: حدود هفت کیلومتر از راه های روستایی شهرستان آستارا در بهار و تابستان امسال آسفالت شد و عملیات آسفالت حدود پنج کیلومتر از راه ها به زودی آغاز خواهد شد.

فرماندار آستارا گفت: تعریض ۱۲ کیلومتر از محور آستارا-اردبیل به عنوان طرح ملی، با تدبیر دولت و بدون صرف هزینه، اجرا و از مصالح آن برای تکمیل راه آهن این شهرستان استفاده می شود.

رستم‌زاد افزود: جاده ترانزیتی آستارا-اردبیل از اهمیت خاص برخوردار است و تعریض آن باعث حمل و نقل آسان، کاهش ترافیک و تصادف خواهد شد.

وی بیان کرد: در حوزه مدیریت بحران اقدامات قابل توجهی نظیر دیواره سازی و لایروبی نقاط بحرانی رودخانه ها انجام شده است.

Share