فرماندار آستارا خبر داد:

افزایش ۳۵۰ درصدی کشف مواد مخدر در آستارا | نبود انبار کشف کالای قاچاق در شهرستان

رستم‌زاد با اشاره به آمار کشفیات مواد مخدر در آستارا گفت: با توجه به آمار کشفیات مواد مخدر و مقایسه آن با مدت زمان مشابه در سال گذشته یک افزایش ۳۵۰ درصدی را در این حوزه شاهد هستیم و این نشان از یک همت جمعی در مبارزه با سوداگران مرگ در بندر مرزی آستارا دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شورای مواد مخدر شهرستان مرزی بندر آستارا در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار آستارا در این جلسه با اشاره به قاچاق کالا به عنوان بزرگترین تهدید برای جهش تولید در کشور گفت: قاچاق کالا و تهدید جدی برای جهت تولید در کشور است و باید با رعایت تمام جوانب با این پدیده شوم مقابله کرد.

حسن رستم‌زاد با تأکید بر برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر در سطح جامعه گفت: توجه به سلامت مردم و همچنین آموزش در سطح مدارس در اولویت قرار گرفته و اقدامات مقتضی در این زمینه باید انجام شود.

وی با تاکید بر استفاده از توان سازمان‌های مردم نهاد در بحث آموزش بیان کرد: اگر سمن‌ها در بخش آموزش پای کار باشند می‌توان با یک توان مضاعف در فرهنگ سازی و مبارزه با مواد مخدر یک حرکت قابل لمس انجام داد.

نماینده عالی دولت در آستارا با اشاره به لزوم پذیرش کمپ‌های ترک اعتیاد بیان کرد: باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمپ‌های ترک اعتیاد فعالیت و پذیرش خود را آغاز کنند تا بتوان جلوی آسیب‌های اجتماعی این حوزه را گرفت.

رستم‌زاد همچنین با اشاره به آمار کشفیات مواد مخدر در آستارا گفت: با توجه به آمار کشفیات مواد مخدر و مقایسه آن با مدت زمان مشابه در سال گذشته یک افزایش ۳۵۰ درصدی را در این حوزه شاهد هستیم و این نشان از یک همت جمعی در مبارزه با سوداگران مرگ در بندر مرزی آستارا دارد.

وی همچنین با اشاره به نبود انبار کشف کالای قاچاق در شهرستان گفت: باید با انجام تمهیدات مناسب و ایجاد انبار کالای قاچاق در آستارا صرفه‌جویی در زمان کرده تا بتواند در این حوزه عملیات را سرعت بخشید.

شناسایی قاچاقچی‌ها در منطقه سوهای لوندویل و بهارستان

رئیس اداره منابع طبیعی آستارا در این جلسه با اشاره به حضور پاسگاه‌های بازرسی قلعه، کوته کومه و چلوند برای جلوگیری از قاچاق چوب گفت: با تجهیز پاسگاه‌ها یک گام رو به جلو در جهت مبارزه با قاچاق چوب برداشتیم و تجهیز مانیتورینگ این مکان‌ها از مشکلات موجود است.

نسرین غزنوی با اشاره به قطع چوب آلات در بخش لوندویل تصریح کرد: تمرکز بر روی ارتفاعات شهرستان در این حوزه بسیار مورد توجه است و با شناسایی قاچاقچی‌ها در منطقه سوهای لوندویل و بهارستان در بخش مرکزی ۴ فرد را با ادوات دستگیر کردیم.

وی ادامه داد: افراد سابقه‌دار در این حوزه نباید اجازه سکونت در این منطقه را داشته باشند و با تمهیدات مناسب می‌توان جلوی این افراد را گرفت.

غزنوی همچنین با تأکید بر لزوم احداث پاسگاه‌های ثابت منابع طبیعی در این مناطق بیان کرد: در منطقه اسپینه با احداث یک پاسگاه عملیات مناسبی انجام دادیم و در ادامه ساخت و استوار سازی ۳ پاسگاه دیگر در مسیر آستارا تالش در دستور کار قرار دارد.

وی با انتقاد از کمبود نیرو در این اداره گفت: کمبود نیروی انسانی در این حوزه باعث مشکلات فراوانی برای منابع طبیعی در آستارا شده و امیدواریم با رفع این مشکل شاهد اقدامات مناسب در این حوزه باشیم.

Share