امید هرندی در گفتگو با دیارمیرزا مطرح کرد:

داماش با این کادرفنی و بازیکنان صددرصد در لیگ می‌ماند|مدیران داماش دلسوز هستند اما مستاصل شده‌اند

امید هرندی، سرمربی اسبق تیم داماش گیلان اظهار داشت: چنگ زدن به اینجا و آنجا برای دریافت پول و واگذاری تیم به هیأت فوتبال که همه باشگاه‌ها این کار را می‌کنند یک عمل نخ‌نما شده است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امید هرندی، سرمربی اسبق تیم داماش گیلان در خصوص وضعیت این روزهای فوتبال گیلان و خصوصا داماش با بیان اینکه مدیران باشگاه داماش گیلان مقصر نیستند بلکه آنها مستأصل شده‌اند، گفت: مشکلات مالی بسیار زیاد است و هزینه تیمداری بالاست.

کسانی که وارد فوتبال می‌شوند، بخاطر فوتبال نمی‌آیند

وی ادامه داد: این موضوع مانند این است که حقوق پدر خانواده کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد و برای جبران آن دست به هرکاری می‌زند از دستفروشی کردن گرفته تا قرض کردن از دیگران و در خانه همه را زدن تا بتواند زندگی را بچرخاند و باشگاه‌داری هم به همین صورت است.

این پیشکسوت فوتبال گیلان با اشاره به اینکه کسانی که وارد فوتبال می‌شوند، بخاطر فوتبال نمی‌آیند، تصریح کرد: یک حلقه‌ای در این وسط گم شده است و تا این حلقه پیدا نشود ورزش ما به همین صورت خواهد بود. آدم‌های سالم باید وارد گود شوند، کسانی که ورزشی هستند.

 کسانی که در داماش گیلان حضور دارند، دلسوز هستند

هرندی در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه ما باید از داشته‌های خودمان استفاده کنیم، اظهار کرد: استان گیلان استعدادهای زیادی دارد که باید کشف شوند اما این کار نیازمند وقت است که یک مربی غیربومی که به دنبال پول است این وقت را نمی‌گذارد یا مدیری که می‌آید و از باشگاه‌ها می‌خواهد به عنوان طعمه استفاده کند و چیزی ببرد هیچ وقت برای باشگاه‌ها دل نمی‌سوزاند.

وی افزود: خوشبختانه کسانی که در باشگاه داماش گیلان حضور دارند، دلسوز هستند و وارد به کار هستند و در گذشته برای فوتبال استخوان خُرد کرده‌اند.

واگذاری داماش به اداره‌کل ورزش و جوانان را قبول ندارم

سرمربی اسبق تیم داماش گیلان مشکلات مالی را دلیل اصلی کناره‌گیری مدیران داماش از تیمداری دانست و تصریح کرد: واگذاری تیم توسط مدیران باشگاه داماش به اداره‌کل ورزش و جوانان را قبول ندارم اما آدم مستأصل می‌شود زیرا با بازیکن قرارداد امضاء می‌کنی ولی پولی برای پرداخت به او نداری!

این پیشکسوت فوتبال گیلان ادامه داد: همه را وادار کردند به اینکه هرجوری می‌توانند چنگ بزنند و هزینه‌های خودشان را تأمین کنند از استانداری گرفته تا شهرداری و کمک‌های مردمی!

هرندی با اشاره به اینکه هزینه‌های تیمداری بسیار بالا رفته است، گفت: من در سال ۵۹ و در سن ۱۷ سالگی بازیکن فیکس سپیدرود شده بودم و یادم می‌آید در همان سال آقای جاوید جهانگیری برای یک فصل ده هزار و پانصد تومان دستمزد گرفته بود و من هم سه هزار تومان دریافت کردم.

وی با انتقاد از بالا بودن قراردادهای بازیکنان فعلی فوتبال، اظهار داشت: درست است که بیشتر مبالغ قرارداد بازیکنان به آنها پرداخت نمی‌شود اما باشگاه زیر دین می‌رود و اگر فردی بیاید برای خریدن تیم با مشکل مواجه خواهد شد.

هر بازیکنانی باید به اندازه لیاقتش پول دریافت کند

هرندی همچنین در گفتگو با دیارمیرزا ادامه داد: قراردادهای بازیکنان باید مشخص باشد و هر بازیکنانی به اندازه لیاقت خودش پول بگیرد؛ بازیکنی حقش قراردادی صد میلیون تومان است اما با او ۲۵۰ میلیون تومان قرارداد بسته می‌شود اینها حلقه گم شده فوتبال است.

این پیشکسوت فوتبال گیلان تأکید کرد: مستأصل بودن مدیران باشگاه‌ها باعث شده است اتفاقاتی بیافتد که جالب نیست.

وی با بیان اینکه برآورد هزینه‌ها تیمداری به درستی انجام نمی‌شود، گفت: هزینه تیم برآورد می‌شود اما این برآوردها براساس فرض است و برنامه‌ریزی می‌کنند این مبلغ را از استاندار یا شهرداری دریافت می‌کنم و زمانی که تأمین نشوند، مدیران در کار تیم می‌مانند.

در کشور ما باشگاه‌ها روی هوا قرارداد امضاء می‌کنند!

سرمربی اسبق تیم داماش گیلان با اشاره به اینکه باشگاه‌های دنیا بودجه مشخصی دارند، گفت: در کشور ما باشگاه‌ها روی هوا قرارداد را امضاء می‌کنند! و پولی در بساط ندارند؛ شما بروید و از آقای حاجی‌پور بپرسید که این باشگاه را زمانی که بستید بودجه‌ای موجود داشتید یا نه!؟ اصلا بودجه‌ای ندارند و این بودجه را از همین طُرقی که عرض کردم بدست می‌آوردند که درست هم نیست زیرا چنگ زدن به اینجا و آنجا برای دریافت پول و واگذاری تیم به هیأت فوتبال که همه باشگاه‌ها این کار را می‌کنند یک عمل نخ‌نما شده است.

وی افزود: مدیران باشگاه‌ها نیز مقصر نیستند زیرا با بودجه خودشان را از این طریق بدست بیاورند زیرا این باشگاه‌ها بودجه‌ای ندارند که هزینه کنند و با صفر ریال می‌آیند قرارداد امضاء می‌کنند و کار خود را شروع می‌کنند.

هرندی همچنین ادامه داد: زمانی مشکلات حل می‌شود که ما بیاییم بودجه خودمان را از قبل مشخص کنیم برای مثال اگر قرار است برای داماش گیلان ۵ میلیارد در سال هزینه شود حداقل ۱.۵ تا ۲ میلیارد تومان را داشته باشم و سه میلیارد را بعدا بدست بیاوریم.

مدیران باشگاه داماش به دنبال استعفاء نباشند | کادرفنی داماش گیلان باید حفظ شوند 

وی در ادامه گفتگو با دیارمیرزا اظهار داشت: راهکار خروج داماش از این بحران این است که اولاً مدیران باشگاه داماش به دنبال استعفاء نباشند زیرا با این کارها مشکل حل نمی‌شود و کسی هم به داد آنها نمی‌رسد، ثانیاً کادرفنی داماش گیلان باید حفظ شوند و مدیران باشگاه باید از کادر فعلی حمایت کنند زیرا آقایان سیامک فراهانی، افشین چاوشی و سعید بیات کسانی هستند که سال‌ها در این باشگاه بازی کردند و تعصب زیادی به این باشگاه دارند همچنین از دوسال پیش با این باشگاه کار کرده‌اند و وضعیت تیم را می‌شناسند؛ در شرایط سخت آدم باید پشت مربیان خود بماند ثالثاً تماشاگران ما باید کمی دندان بر روی جگر خود بگذارند زیرا باشگاه داماش با وضعیتی که دارد تا فینال جام حذفی رسید که افتخار بزرگی است.

این پیشکسوت فوتبال گیلان با دعوت هواداران داماش گیلان به سعه‌صدر، گفت: تماشاچیان نباید با یک باخت کادرفنی را زیر سوال ببرند زیرا این کار بر روی روحیه کادرفنی تأثیر می‌گذارد.

مدیران باشگاه داماش نباید با کوچکترین بادی همه چیز را بگذارند و بروند

سرمربی اسبق تیم داماش گیلان اظهار کرد: مدیران باشگاه داماش به فکر استعفاء نباشند زیرا سال‌ها برای این تیم زحمت کشیده‌اند و نباید با کوچکترین بادی همه چیز را بگذارند و بروند زیرا اگر مدیر باشگاه و سرمربی استعفاء بدهند چه کسی می‌خواهد تیم را جمع کند!؟

وی با بیان اینکه بزرگترین تفریح شهر ما، ورزش است، اظهار کرد: خوشبختانه یا بدبختانه در جنوب شرکت‌های نفتی دارند و بودجه‌ای دارند اما در گیلان تیم‌ها بودجه‌ای ندارند و اگر با کوچکترین مشکلی هیأت مدیره استعفاء بدهند دیگر چه چیزی برای فوتبال این استان می‌ماند!؟

هرندی با اشاره به اینکه حق مردم گیلان بیش از اینهاست، افزود: حالا آقای حاجی‌پور استعفاء بدهد و برود، چه کسی این تیم را می‌گیرد!؟ هیأت فوتبال!؟ هیأت فوتبال کارش چیز دیگری است.

داماش گیلان با این کادرفنی و بازیکنان صددرصد در لیگ یک می‌ماند

این پیشکسوت فوتبال گیلان گفت: داماش گیلان با این کادرفنی و بازیکنان صددرصد در لیگ یک می‌ماند و امکان ندارند برای این تیم مشکلی پیش بیاید فقط همین وضعیت را حفظ کنند تا ان‌شاءالله در آینده ببینید چه کاری می‌توانند کنند.

سرمربی اسبق تیم داماش گیلان در پایان ضمن تشکر از دیارمیرزا، اظهار کرد: اهالی رسانه با تمام تنگدستی‌ها دارند تلاش می‌کنند و ادعایی نیز ندارند و اگر پیگیری خبرنگاران نباشد فکر نمی‌کنم این فوتبال را داشته باشیم و امیدوارم روزی برسد که فوتبال گیلان فقط برای فرار از سقوط مبارزه نکند؛ چه زمانی سپیدرود، داماش، ملوان، شهرداری فومن و… می‌خواهند برای صعود بجنگنند و مردم استان را خوشحال کنند.

Share