نماینده مردم آستارا در مجلس خبر داد:

تعریض جاده آستارا تا تونل اجرایی می‌شود | سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به گیلان

ولی داداشی، نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: عملیات اجرایی فاز نخست این پروژه با ۲۰ میلیارد تومان به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، ولی داداشی از سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به گیلان و کلنگ‌زنی عملیات اجرایی پروژه تعریض جاده آستارا تا تونل سخن گفت و اظهار داشت: عملیات اجرایی فاز نخست پروژه تعریض جاده آستارا تا تونل با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به زودی آغاز می‌شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس در تشریح پیشنهادی که از سوی وی به وزارت راه و شهرسازی برای کاهش هزینه‌های اجرای تعریض جاده آستارا تا تونل داده شد عنوان کرد: این پروژه برای اجرای فاز نخست به حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که با راهکار بنده منابع لازم برای این طرح به ۲۰ میلیارد تومان کاهش یافت.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی با پیشنهاد وی جهت کاهش اعتبارات اجرای پروژه مذکور موافقت کرده است تصریح کرد: برای تعریض جاده آستارا تا تونل در سال ۹۶ نیز یک کد اجرایی باز کرده بودیم البته در آن برهه از زمان هنوز راهکار جدیدی از سوی بنده ارائه نشده بود.

داداشی اعتباری که در سال ۹۶ برای اجرای پروژه تعریض جاده آستارا تا تونل در نظر گرفته شده بود را طبق اعلام نظر کمیسیون عمران مجلس معادل ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: با موافقت کمیسیون عمران تمامی سهم اعتبارات و منابع مورد نیاز اجرای این پروژه می‌بایست از محل اعتبارات ملی تأمین شود.

وی تعریض هرچه سریع‌تر جاده آستارا تا تونل را به عنوان یکی از مطالبات اساسی مردم منطقه مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با پیشنهادی که از سوی بنده برای کاهش سهم اعتبارات مورد نیاز پروژه تعریض جاده آستارا تا تونل مطرح شد ضمن کمک به دولت از هدررفت سرمایه‌ها و بیت‌المال نیز جلوگیری می‌شود.

نماینده مردم آستارا در مجلس در پاسخ به این پرسش که پروژه تعریض جاده آستارا تا تونل حدوداً چه زمانی به اتمام می‌رسد نیز ابراز داشت: این طرح هم‌اکنون به صورت پراکنده در حال اجرا است و در صورت آغاز رسمی عملیات اجرایی آن با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه فاز نخست آن احتمالاً تا یک سال و نیم دیگر به پایان می‌رسد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از اجرای چندین دهنه پل سبک در مسیر جاده آستارا تا تونل خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم با اجرای تمام و کمال این طرح که به یکی از خواسته‌های به حق مردم تبدیل شده بود بتوانیم خدمتی به اهالی منطقه کرده و از سوی دیگر برای توسعه هر چه بیشتر آستارا قدم‌های بزرگ‌تری برداریم.

Share