روایتی از معابد تایلند

جاذبه‌های گردشگری با خرید بلیط هواپیما

رنگ سفید در مذهب بودا نماد پاکی و خرد و عقلانیت است. داخل معبد هم از شیشه و سایر وسایل و مواد و مصللح سفید رنگ استفاده شده. شکل ان از دور شبیه قلعه هایی ست که در کارتون ها و افسانه هایی قدیمی به چشم میخورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تایلند دارای معابد بودایی است که قدمت آنها به قرنها پیش باز می گردد.

 معبد وات رونگ خون یا معبد سفیدایلند

این معبد زیبا واقع در پایتخت تایلند بانکوک می‌باشد و بیست سال از ساخت آن میگذرد با اینکه نسبت به معابد دیگر جوانتر می‌باشد محبوبیت فراوانی کسب کرده و یکی ز دلایل جذابیت ان معماری و طراحی فوق العاده و منحصر به فردیست که در ان بکار رفته شده و تماما نمایی به رنگ سفید دارد. رنگ سفید در مذهب بودا نماد پاکی و خرد و عقلانیت است. داخل معبد هم از شیشه و سایر وسایل و مواد و مصللح سفید رنگ استفاده شده. شکل ان از دور شبیه قلعه هایی ست که در کارتون ها و افسانه هایی قدیمی به چشم میخورد. در جلوی ان پلی سفید رنگ وجود دارد که نماد چرخه زندگی و مرگ است و اوج هنر خلاقیت و ظرافت هنرمندان تایلندی را در بازدید از این بنای مقدس میتوان درک کرد. به دلیل متفاوت بودن ظاهر و جدید بودن طراحی و محوطه سازی اش هر روز افراد زیادی از آن بازدید میکنند و عکس های خیره کننده ای را میتوان از معبد و مناظر رویایی اطرافش تهیه نمود.

شهر سوخته یا آیوتایا

یکی از بناهای تاریخی و نمادین فرهنگ و تمدن تایلند به شمار میرود که زمانی قبل از بوجود امدن بانکوک و برگزیدن ان به عنوان پایتخت کشور این شهر حدود چهار قرن پایتخت تایلند به شمار میرفت. قبل از اینکه در قرن هجدهم مورد حمله برمه ای ها قرار بگیرد و ویران شده و مورد اتش سوزی قرار بگیرد یکی از مشهور ترین و متمدن ترین شهر های منطقه آسیای جنوب شرق  و هم چنین زیباترین شهر دنیا یوده است. هم اکنون برای بازدید از ان بایستی به خارج از بانکوک رفته و در حدود نود کیلومتری به انجا برسید .امروزه بدلیل اثار با ارزشی که در خود دارد و نیز طراحی و معماری بینظیرش در فهرست اثار باستانی جهانی به ثبت رسیده و میتوان از چند تا از معابد زیبای درونش که سالم بر جای مانده و سایر شگفتی های داخل شهر  بازدید نمود که باقی مانده ی صد ها معبد و مجسمه ی بودا ییست که زمانی در ان ساخته شده بود ولی همگی در قرن هجدهم تخریب شده است. بلیط هواپیما را به راحتی آنلاین بخرید.

معبد وات آرون

این معبد تاریخی  زمانی پر از مجسمه های بودای ساخته شده از زمرد و سنگ های قیمتی بود و در قرن هجدهم محوطه انرا تغییر و فضاهایی به ان افزوده شد. دارای مناره هایی کاشی کاری شده از جنس بهترین و ظریفترین کاشی های چینی ست و به‌همین دلیل نمایی خیره کننده هنگام تابش افتاب در هنگام طلوع و غروب دارد .یکی از بهترین مناظر شهر بانکوک را در کنار رودخانه وات چانگ ایجاد کرده و عکس های بی مثل و مانندی میتوان از ان و مناظر اطرافش گرفت .قایق های فراوانی برای جابجایی افراد در کنار رودخانه وجود دارند که میتوانید از انها استفاده کرده و از رود گذر کنید و به معبد سپیده دم برسید .همچنین این قایق ها در طول مسیر رودخانه از جاهای بسیار چشم نوازی عبور کرده و میتوانید در رودخانه گردشی نیز داشته باشید.

معبد حقیقت یا پناهگاه حقیقت

این بنای با شکوه در کل از چوب ساخته شده و گفته میشود تمام قطعات بکار گرفته شده در ان از چوب و برش هاو کنده کاری های هنرمندانه میباشد .طراحی و ساخت ان توسط ویریا فان انجام شد. در شهر پاتایا قرار گرفته و جزو جاذبه های گردشگری پر بازدید و شگفت تور پاتایا ست. بلیط ارزان هواپیما را از سایت راه به راه تهیه کنید.

همه روزه از هشت صبح تا پنج عصر میتوان به انجا رفت.

معبد بودای خوابیده

این معبد در کنار معبد بودای زمردین واقع شده و میتوانید از هر دوی انها در بانکوک همزمان بازدید نمایید. مجسمه ای بزرگ از بودا با فیگوری دراز کشیده قرار داده شده که طول ان له چهل و شش متر میرسد و تماما رویه ی مجسمه بودا را با طلا تزیین و روکش کرده اند و چشمانش با مروارید و پاهایش با نماد ها  سمبل های مذهبی تزیین شده. مهمترین جاذبه نزدیک این مکان کاخ گرند پالاس یا کاخ پادشاهی تایلند است که در فاصله ای کمتر از یک ربع قرار داشته و جزو اولین جاهاییست که در سفر به تایلند بایستی دید .به علاوه در این مکان اتاق هایی مخصوص ماساژ تایلندی تعبیه شده اند که بر جذابیت های ان نسبت به معابد دیگر افزوده و همگان را برای گرفتن ماساژ ان هم در مهد ماساژ دنیا وسوسه خواهد کرد .یادتان باشد اول از تمامی قسمت های این مجموعه بازدید کرده و تمامی مجسمه ها و فیگور های مختلف بودا را در تالار ها و سالن های دیگر ببینید و بعد به سراغ ماساژ بروید. از ساعت هشت صبح تا پنج عصر معبد بودای خفته باز است.

معبد سوتات

این مکان مقدس در کنار محله چینی های بانکوک قرار گرفت و میگویند ساخت ان سال هابه طول انجامید تا به امروز که به یکی از زیباترین و مجلل ترین معابد تایلند تبدیل گشته است. در این مکان نیز مجسمه هایی بزرگ با پوشش طلایی رنگ به چشم میخورند، به علاوه در حیاطش هم مجسمه هایی از سربازان چینی از جنس برنز ساخته شده و طراحی و معماری بینظیر سقف و در و دیوار های این مجموعه به همراه محوطه سازی های بیرون و حیاط و فضای سبز چشمگیرش همگی حاصل ذوق و سلیقه ی معماران و هنرمندان چینی می‌باشد. رزرو هتل راه به راه با قیمتهای مناسب در دسترس مسافران است.

معبد فرا کاو

این بنا در کنار کاخ گاند پالاس ساخته شد و از ویژگی های مهمش داشتن شصت و شش قطعه سنگ یشم در آن می‌باشد که به همراه گالری اثار نفیس نقاشی و تصویرگری هنرمندان تایلند بر شهرتش افزوده است. فرا کاو بسیار مورد اخترام مردم شهر بوده و در ان محدودیت پوشش وجود ارد به طوریکه حتما بایستی لباس های استین بلند و شلوار بلند بپوشید.هزینه ورودش هم به نسبت بالاست و حدود چهارصد بات است.

معبد ترایمیت

این معبد در جاده یوورات قرار داشته و به همین دلیل دسترسی خوبی برای بازدید دارد.نمای ان از سنگ های سفید و رنگ طلایی ست و چند طبقه زیبا در ان ساخته شده و مجسمه های بودایش از همه جا سنگین تر بوده و هر کدام چند تن وزن دارند .داخلش موزه ای از مجسمه ها وسایر اثار ارزشمند وجود دارد که بازدیدش ورودی ناچیزی میخواهد و به دیدنش می ارزد .

Share