در تور گردشگری سفر باتو

جاذبه های گردشگری آنتالیا؛ از دروازه هادریان تا آبشارها

با امتحان کردن غذاهای آنتالیا، عطر و طعم پیتزای تند یا بسیاری غذاهای سرد و یا سرخ شده مدیترانه ای با روغن زیتون برای همیشه زیر دندان شما باقی می ماند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آنتالیا شهری ساحلی حاشیه دریای مدیترانه در جنوب غربی کشور ترکیه است که به عنوان شهری با جاذبه های گردشگری بین المللی شناخته شده است.

آنتالیا در نزدیکی خلیج آنتالیا واقع شده است و در اوایل قرن بیست و یکم پیش از میلاد شکل گرفته است. بر طبق افسانه ای، زمانی که پادشاه Attalos دوم آنتالیا را کشف کرد به مردان خود گفت: “این شهر باید خطه ای از بهشت باشد”.

امروز، گردشگرانی که از گوشه های مختلف جهان به آنتالیا و تور آنتالیا می آیند، میگویند تنها پس از مشاهده غروب آفتاب در آنتالیا میتوان گفت که آنها همه زیبایی های که انسان در طول عمر مشاهده میکنند را مشاهده کرده است.

آنتالیا یک مقصد گردشگری است که با آب و هوای مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان نسبتا گرم و بارانی شناخته می شود و این نوع اقلیم و آب و هوا یکی از دلایل افزایش تعداد گردشگران به آنتالیا نه تنها به عنوان مقصد تابستانی بلکه به عنوان مقصد تعطیلات زمستانی است.

به گزارش سفر باتو، با امتحان کردن غذاهای آنتالیا، عطر و طعم پیتزای تند یا بسیاری غذاهای سرد و یا سرخ شده مدیترانه ای با روغن زیتون برای همیشه زیر دندان شما باقی می ماند. حتی اگر بارها سعی کنید آن را در خانه تهیه  کرده و بخورید همیشه یک ماده مخفی وجود خواهد داشت که شما آن را در دسترس ندارید و این عطر و طعم و رنگ مواد و ادویه جات محلی است  که مردم در غذاهای خود استفاده میکنند.

جدا از غذاهای آن، آنتالیا همچنین برای سواحل طلایی (کنییالتی و لارا) و آبشارهای آب شیرین (Düden، Manavgat) که دارد معروف است و این  جاذبه های توریستی اصلی آنتالیاست که باعث شده هر فردی آنتالیا را به لیست شهرهای مورد علاقه خود برای سفر قرار دهد و پس از اینکه از جاذبه های توریستی این شهر لذت بردید باز هم شما را به این شهر بازمیگرداند.

به نظر می رسد که شهر آنتالیا در تمام دوران فرهنگی و تاریخی ترکیه به خوبی حفظ شده و توسط باستان شناسان سنتی، (مساجد، کلیساها، مدرسه ها و حمام ها) از آسیب های مختلف در طول زمان دور بوده و به خوبی نگهداری شده است.

Kaleiçi بخش تاریخی این شهر و همچنین مرکز توریستی آنتالیا است

هتل ها و باشگاه ها، رستوران ها و کافه ها ساختمان هایی است که دنیای توریستی مدرن در کنار Yivli Minare، نمادی از مرکز شهر تاریخی بازسازی شده است یکی از جاذبه های زیبای آنتالیاست.

 Kesik Minare  یک کلیسای قدیمی بیزانس پنگالی است که بعدها به مسجدی تبدیل شده و جزو دیگر جاذبه های توریستی این منطقه می باشد.

با وجود محبوبیت رو به رشد آن در میان گردشگران، حمل و نقل اصلی این منطقه به واسطه خط هوایی انجام می شود، گرچه دریاها و راه های زمینی اخیرا مورد توجه قرار گرفته اند. با این حال، اخیرا، فرودگاه بین المللی آنتالیا ترمینال جدیدی را برای پذیرایی از جمعیت زیاد گردشگران و تعداد روزافزون آنها باز کرده است.

در کل سیستم حمل و نقل شهری آنتالیا اسباب حمل و نقل  گردشگران آن را از یک مکان به مکان دیگر میسر کرده است تا به تمام منابع و مراکزی  که می خواهند برسند و در عین حال  انرژی خود را برای تور بزرگ رستوران ها و کافه ها حفظ کنند.

بنابراین، آنها می توانند از مینی بوس های تور استفاده کنند یا مسیر تاکسی یا تراموا را دنبال کنند تا یک روز گردش در موزه آنتالیا با یک پیاده روی در پارک ساحلی آنتالیا یا در کنار ساحل کنییالتی به پایان برسد. به همین ترتیب، آنها می توانند خارج از هتل خود در امتداد ساحل، درست بالای سواحل کنییالتی و لارا، در یک تراموا در مرکز شهر که پر از خیابان با خانه های قدیمی ترکیه و یونانی است سفر روزانه داشته باشند.

حمام های افسانه ای ترکی، غذاهای تند، مغازه و بازارهای رنگارنگ، خیابان های پر سر و صدا و بارها و رستوران هایی که با گردشگران دیگر پر شده است، آثار و ریشه های تاریخی حفظ شده از جمله  ساختمان های هلنیستی، رومی، بیزانس یا عثمانی از دلایلی هستند که شما باید حداقل یک بار در یک زمان زندگی خود به این بهشت سفر کنید.

در اینجا چند مورد از این جاذبه ها را بیان می‎کنیم تا راهنمای شما در سفر باشیم:

آبشارهای Kursunlu

آبشارها در هر مکان می توانند یک گردشگر را تحریک کنند تا آن را در بالای لیست بازدید خود قرار دهد. این مجموعه در میان جنگل های کاج قرار گرفته است، این آبشارها ممکن است به اندازه آبشارهای داودن در ساحل تاثیر نگذاشته باشد، اما از نظر  موقعیت مکانی و فاصله از شهر منحصر به فرد است این آبشار ها ۲۰ دقیقه از مرکز آنتالیا فاصله دارند، امکانات رفاهی فراوانی دارد که شما میتوانید از آن بهره مند شوید این امکانات مخصوصا در کنار رودخانه آکسو به وفور وجود دارند.

دروازه هادریان

دروازه هادیان نام یونانی است که به قصر هادریان داده شده است. یک دروازه قابل توجه و بزرگ، که شبیه قوس پیروزی رومی است  که برای جشن تجلیل از امپراتور هادریان احداث شده است. این قوس واقع در  ۳۲۵ متری جنوب شرقی آکروپلیس است که حاوی کتیبه هایی از حدیان و تضیه به عنوان دو بنیانگذار آن است. کل دروازه ساخته شده از سنگ مرمر Pentelic  است، که همچنین در ساخت Parthenon و بسیاری از سازه های دیگر در آتن استفاده شده است با این حال، از کیفیت پایین تری نسبت به آنچه در بهترین ساختمانهای آتن ساخته شده  برخوردار است. ساختمان از اطراف و از جلو و عقب متقارن است.

آنتالیا مارینا

 آنتالیا مارینا بندر تجاری در فاصله ۳۰ کیلومتری فرودگاه بین المللی آنتالیا در فاصله ۱۰ کیلومتری مرکز شهر آنتالیا واقع شده است. امن و زیباست، این همه چیزهایی است که یک شهر می تواند به بازدیدکنندگانش ارائه دهد و هزینه ای برای بازدید وجود ندارد. راه سنگی آنتالیا مارینا را به کالیچی متصل می کند. این مکان در دنیای کوچک خود از شما استقبال می کند و در آن شما قایق های پر زرق و برق و قایق های ماهیگیری را در کنار یکدیگر خواهید دید. حتی می توانید یک کاسپای چای یا قهوه بخورید و از کافی شاپ های کوچک اطراف آن  و مناظر زیبا لذت ببرید.

ساحل کنییالتی

ساحل کنییالتی یکی از دو سواحل اصلی آنتالیا است که در حدود ۳ کیلومتری غرب Kalekapısı واقع شده است. مساحت بیش از ۷ کیلومتر از کوه های بیدگلری منتهی به صخره ها، یک نوار طولانی از سنگریزه ها و ماسه های و پارک را به خود اختصاص داده است. نزدیک ساحل هتل های زیبا و مناطق مسکونی وجود دارد. ترمینال Nostalji به سمت غرب Kalekapısı در مرکز آنتالیا وجود دارد. در انتهای خط تراموا ایستگاه نزدیک به موزه آنتالیا قرار دارد. حدود ۱۵ دقیقه پیاده روی کنید و از شهر قدیمی دور شوید به ساحل می رسید.

آبشار منوگات

 تمام جریانات منطقه آنتالیا در نهایت در مدیترانه فرو می ریزند و از دامنه های تاوروس سقوط می کنند، در این منطقه بیش از بیست آبشار وجود دارد و یکی از آبشارهای شگفت انگیز آبشار Manavgat است. شهر منوگات بین دو شهر آنتالیا و آلانیا واقع شده است – در ساحل رودخانه منوگات. آبشارهای Manavgat در حدود ۸۰ کیلومتری آنتالیا قرار دارد.

هیراپولیس و پاموکال

این شهرهای باستانی در جنوب غربی آناتولیا و پکیج آنتالیا و تور آن  دارای چشمه های آب گرم هستند. نکته جالب توجه قدمت این منطقه است و چشمه های آب گرمی که از قرن ۲ قبل از میلاد به عنوان آبگرم مورد استفاده قرار گرفته اند. پاموکال موزه باستان شناسی است که یک میراث جهانی ثبت شده در یونسکو است. Hierapolis به عنوان یک حوضچه آب گرم شناخته شده و بعدها به یک مرکز درمانی تبدیل شد که بیماران برای درمان به آنجا می آمدند. امروز، جاذبه توریستی این منطقه عمدتا ساختار ویژه ی خیابان ها و دروازه اصلی  آن است. کل شهر سرزمین  چشمه های گرم و تراورتن است. تراورتن ها تراس های مواد معدنی کربنات است که توسط جریان آب ذخیره می شود.

انتهای رپورتاژ گهی

Share