دیارمیرزا گزارش می‌دهد:

کجایند «رشتی‌های داش‌مشتی» شورای رشت | بررسی ابهامات انصراف شهرداری رشت از تیمداری

ناصر حاج محمدی دیر یا زود رفتنی است، همانگونه که شهرداران پیش از او رفتند. اما آنچه که ما را آزار می‌دهد اعضای «رشتی داش‌مشتی» شورای شهر رشت هستند که تصمیمات شتاب زده آقای شهردار را دیده اند و تاکنون دم بر نیاورده اند!

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، بیست و سوم مردادماه بود که دیارمیرزا در گزارشی خبر از انصراف دو تیم شهر رشت از لیگ برتر فوتسال بانوان را منتشر کرد. علیرضا وهابی، مدیر روابط عمومی هیأت فوتبال استان گیلان با تأیید خبر انصراف دو تیم پیشرو صنعت و شهرداری رشت از رقابت‌های لیگ برتر فوتسال بانوان، دلیل انصراف تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت را مخالفت شهردار این شهر با تیمداری دانست.(اینجا بخوانید)

پس از انتشار این خبر توسط دیارمیرزا واکنش‌های زیادی به این موضوع شد از جمله یکی از این واکنش‌ها جوابیه شهردای رشت به این خبر بود که توسط علیرضا قانع، سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت برای تحریریه دیارمیرزا ارسال شد و قانع در این جوابیه تأکید کرد که «امکان تیمداری حرفه‌ای و قهرمانی از سوی شهرداری رشت میسر نیست» و «مدیریت شهری تنها موظف به حمایت و اجرای برنامه‌های ورزش همگانی می‌باشد» (اینجا را بخوانید)

از طرفی فاطمه شیرزاد، تنها عضو بانوی شورای شهر رشت نیز روز پنجشنبه (۲۴ مردادماه) در گفتگو با دیارمیرزا تأکید کرد که شهردار رشت باید ظرف ۴۸ ساعت تکلیف تیم فوتسال بانوان شهردای رشت را مشخص کند. وی همچنین اظهار کرد که «با فدراسیون رایزنی‌ کردیم تا بازی شهرداری رشت را به تعویق بیاندازد» (اینجا را بخوانید) این صحبت‌های شیرزاد در حالی صورت گرفت که تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت باید روز جمعه (۲۵ مردادماه) در ساری به مصاف شهروند این شهر می‌رفت!

اما تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت به ساری سفر نکرد و بازی آن‌ها با شهروند به دلیل عدم آمادگی تیم شهرداری رشت لغو شد (اینجا را بخوانید).در ادامه نیز اتفاق خاصی برای تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت نیافتد و فرصت ۴۸ ساعته‌ فاطمه شیرزاد، تنها عضو بانوی شورای شهر رشت نیز کارساز نشد!

 بعد از چند روز موضوع ابعاد تازه‌ای به خود گرفت و ابراهیم الماسخاله، سرمربی تیم فوتبال نوجوانان شهرداری رشت روز یکشنبه (۲۷ مردادماه) در گفتگو با دیارمیرزا از وضعیت نابسامان تیم‌های نوجوانان و ۱۴ سال شهرداری رشت خبر داد و اعلام کرد که «معلوم نیست داریم به سمت جهنم می‌رویم یا برزخ! به ما گفتند تمرینات خودتان را شروع نکنید!». الماسخاله در بخشی از گفتگوی خود بیان کرد که اصلا متوجه نمی‌شوم تعریف شهرداری رشت از تیمداری حرفه‌ای چیست؟ (اینجا را بخوانید)

در ادامه دیارمیرزا روز یکشنبه (۲۷ مردادماه) به سراغ افشین ناظمی، مدیر باشگاه ورزشی شهرداری رشت رفت و در گفتگوی با وی از آخرین وضعیت تیم‌های شهرداری رشت پرس‌وجو کرد. ناظمی در این مصاحبه اظهار امیدواری کرد که مشکلات باشگاه‌های شهرداری رشت حل خواهد شد و بیان کرد که «حاج محمدی به‌دنبال راهکاری است تا مشکلات باشگاه‌های شهرداری رشت را حل کند و مطمئن هستم حتما آقای شهردار راهکاری را برای رفع مشکلات باشگاه‌های شهرداری رشت پیدا خواهند کرد».
وی همچنین اظهارات ابراهیم الماسخاله، سرمربی نوجوانان باشگاه شهرداری رشت در گفتگو با دیارمیرزا را از سر بی‌اطلاعی دانست و افزود: «تیم نوجوانان شهرداری رشت تمرینات خود را شروع کرده است و یکسری امکانات می‌خواستند که ما کم‌کم آماده می‌کنیم و در اختیار ایشان قرار می‌دهیم.» (اینجا را بخوانید)

اما تمام این پیگیری‌ها راه به جایی نداد و روز دوشنبه (۲۸ مردادماه) خبری تأسف‌بار ورزش بانوان گیلان را به شوک برد؛ «تیم شهرداری رشت از لیگ برتر فوتسال بانوان حذف شد!» (اینجا را بخوانید). حال اینکه شهردار رشت در همین روز همراه با اسماعیل حاجی پور و فرهام زاهد در تمرین سپیدرود رشت حاضر می‌شود و قول مساعدت جهت حمایت لجستیکی از این تیم را می‌دهد!(اینجا را بخوانید). اما این کار در صورتی رخ می‌دهد گفته می‌شود، شهردار رشت اعلام کرده که تنها می‌تواند تا سقف ۱۰ میلیون تومان به تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت کمک کند!

در جستجوی صداقت از دست رفته

اینکه شهرداری رشت به تیم‌های داماش گیلان و سپیدرود رشت کمک کند، جای تقدیر و تشکر دارد، همانگونه که در سالهای گذشته نیز شاهد حمایتهای چدصدمیلیونی شهرداری با مصوبه شورا در حمایت از دو تیم داماش و سپیدرود بودیم.

اما سوال اینجاست که شهرداری رشت از یک سو اعلام می‌کند، نمی‌تواند طبق دستورالعمل وزارت کشور تیمداری حرفه‌ای کند و تنها موظف به حمایت و اجرای برنامه‌های ورزش همگانی است، اما از سوی دیگر شهردار رشت وعده حمایت لجستیکی از سپیدرود را می دهد و مطمئنا به دلیل حضور حاجی پور عضو شورای شهر رشت در داماش این حمایت برای دیگر تیم رشتی نیز صورت خواهد کرد. اما آیا حمایت از تیم‌های حرفه ای، حمایت از ورزش همگانی است اما حمایت از تیم‌های خود شهرداری رشت خلاف قانون و تیمداری حرفه ای!؟ در ضمن این چگونه دستورالعملی است که تیمی به اسم «شاهین شهرداری بوشهر» که برای حضور در لیگ برتر نیازمند هزینه‌های میلیاردی است، در سطح اول فوتبال کشور بازی می‌کند اما شهرداری رشت پرداخت هزینه ۱۵ میلیون تومانی حق ورودی تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت در لیگ برتر را غیرقانونی می‌داند!؟

سوال دیگر این است که تعریف شهرداری رشت از تیمداری حرفه‌ای چیست؟ آیا صرف حضور یک تیم در بالاترین سطح کشور تیمداری حرفه‌ای محسوب می‌شود یا اینکه باید براساس هزینه‌ها تیم‌ها در دسته حرفه‌ای و یا غیر حرفه‌ای قرار دهیم؟ همچنین بازیکنان تیم‌های فوتبال نوجوانان و ۱۴ سال شهرداری رشت که در بالاترین سطح فوتبال کشور حضور دارند، دستمزدی  دریافت نمی‌کنند و هزینه آن‌ها تنها هزینه رفت‌وآمد، اقامت، خوراک و پوشاک است، آیا این هزینه‌ها جزو پشتیبانی و حمایت لجستیکی محسوب نمی‌شود؟

در خصوص تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت نیز جمع قراردادهای بازیکنان و کادرفنی این تیم به اندازه یک بازیکن فوتبال بزرگسال آقایان نیست و حتی قرارداد بازیکنان و کادرفنی این تیم نیز به گفته فاطمه شیرزاد، تنها عضو بانوی شورای شهر رشت در دوسال گذشته پرداخت نشده است!

از طرفی برخی شنیده‌ها حاکی از این است که از روز چهارشنبه هفته گذشته بصورت برنامه‌ریزی شده با بازیکنان تیم فوتسال بانوان شهرداری رشت تماس گرفته شده است و درخواست شده که قرارداد خود را با این تیم فسخ کنند که این موضوع، این ذهنیت را ایجاد می‌کند که آیا پشت پرده این نابسامانی‌ها در تیم‌های ورزشی زیرمجموعه شهرداری رشت افرادی هستند که منافع آنها با منافع ورزش شهر رشت یکی نیست!؟

چگونه تعدادی از ۲۰ سوئیت شهرداری رشت که در کنار تالاب عینک واقع شده است به برخی تیم‌های ورزشی گیلان به صورت رایگان داده می‌شود اما شهرداری رشت توان پرداخت ۱۵ میلیون تومان برای تیم فوتسال بانوان و ۱۰ میلیون تومان برای تیم‌های نوجوانان و زیر ۱۴ سال خود را ندارد!؟

آیا با روندی که شهردار رشت در پیش گرفته ما شاهد پایان کمک شهرداری به تیم‌هایی همچون داماش و سپیدرود نیز خواهیم بود و باید نظاره‌گر انحلال تیم‌های شهرداری رشت که در بالاترین سطح ورزش کشور هستند، باشیم!؟

کجایند «رشتی‌های داش‌مشتی» شورای رشت!

هشت مرداد ۹۵ تیم فوتبال بانوان ملوان انزلی که پرافتخارترین تیم فوتبال دختران کشور بود با تصمیم مدیرعامل خوزستانی این تیم بنا به دلایل واهی رسما منحل شد و امروز با تصمیم شهردار شاهرودی شهر رشت تیم فوتسال بانوان شهرداری سرنوشت مشابهی پیدا کردند تا مشخص شود کینه غیربومی‌ها نسبت به زنان این استان تاریخی است.

  از شهرداری که بعد از ۱۰ سال بخت و اقبال به او روی آورده و با همت برخی شورانشینان که تنها لقلقه زبانشان – «انتخاب مدیر بومی و قلبهایی است که برای رشت می تپد»- در رشت فرصت مدیریت پیدا کرده، شاید چیز بیشتری انتظار نرود. ناصر حاج محمدی دیر یا زود رفتنی است، همانگونه که شهرداران پیش از او رفتند. اما آنچه که ما را آزار می‌دهد اعضای «رشتی داش‌مشتی» شورای شهر رشت هستند که تصمیمات شتاب زده آقای شهردار را دیده اند و تاکنون دم بر نیاورده اند! البته شاید ما اشتباه می کنیم و از اعضایی که آنقدر در منافع شخصی و باندی خود غرق شده اند که بزرگترین معجزه آنها شرکت در جلسات است، نباید انتظار بیشتری از این داشت!

Share