در جلسه طرح سوال از شهردار آستارا چه گذشت

نمی‌توانم پول‌های ناحق را بخورم و با کسی زد و بند کنم| اگر حتی دستانم قطع شوند تخلف نمی‌کنم

کسی نباید از بنده انتظار تخلف داشته باشد، اگر حتی دستانم نیز قطع شوند تخلف نکرده و به آستارا پشت نمی‌کنم، شهرداری به عنوان پیشانی شورا عملکرد او را نشان می دهد و هر خدمتی نهاد حاصل همکاری با شورای اسلامی است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه طرح سوال از شهردار بندر آستارا توسط دو تن از اعضای شورای اسلامی این شهر برگزار شد.

شهردار آستارا در این جلسه سوال از شهردار را حق شورا دانست و گفت: اگر یک لحظه احساس عدم فایده برای شهر داشته باشم قسم به خون شهدا که همان لحظه استعفای خود را تقدیم می کنم.

جواد معیتی شورا را ناظر بر دستگاه‌های اجرایی شهرستان دانست و بیان کرد: اقتدار و استقلال شورای اسلامی بر همگان اثبات شده و بنده تمام امور را با مشورت این اعضا انجام می‌دهم.

شهردار آستارا در خصوص سوالی مبنی بر اختصاص ۵۳۰ میلیون تومان به طرح ساحلی سفیر امید در بودجه سال ۹۸ گفت: این مبلغ از طرف شهرداری ۳۰۰ میلیون تومان بوده و با کمک بودجه دولت به طرح‌های ساحلی و بر اساس مجوز و نظر شورا از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار شده و از آن تاریخ شهرداری ریالی برای این طرح هزینه نکرده و باید هزینه‌ها تهاتر شود.

معیتی در مورد سوالی هم در خصوص واگذاری پارک جنگلی بی‌بی یانلو گفت: شهرداری در سال ۹۳ این پارک را به مدت ۱۵ سال تحویل گرفته و از سال ۹۳ تا ۹۶ هیچ عملی برای آن انجام نشده بود و هیچ درآمدی از بی بی یانلو نداشتیم، پس از تحویل به بخش خصوصی این بخش متاسفانه ضرر کرده و عدم همکاری منابع طبیعی در این طرح ملموس و در پایان خود شهرداری آن را تحویل گرفت.

وی در مورد سوالی در خصوص عدم اجرای برخی مصوبات شورا گفت: در برخی موارد لازم به توضیح بوده که مواردی همچون نصب دکل مخابراتی در خیابان شهید مورخی که با ایجاد درآمد برای شهرداری و رونق ملزومات الکترونیکی برای رفاه گردشگران وجود این دکل لازم بوده و با نظر متولیان امر ضرری برای مردم ندارد و با اتمام قرارداد قول جمع‌آوری این دکل را به مردم می دهم.

شهردار آستارا در خصوص سوالی در رابطه با پرداخت هزینه به هیئت‌های ورزشی همچون کاراته گفت: در سالیان گذشته هموارد موارد متعدد کمک به این هیئت ها پرداخت شده و اسناد آن نیز موجود است و شهرداری همواره برای کمک به هیئت های ورزشی و رونق ورزش شهرستان از هیچ کمکی دریغ نمی کند.

معیتی به سوالی در رابطه با احداث زمین های ورزشی در نقاط مختلف شهرستان اشاره کرده و عنوان کرد: شهرداری دو زمین ورزشی در عباس آباد و خیابان شهید رستمیان احداث و تجهیز کرده که این دغدغه مردم علیرغم مشکلات مالی فراوان قابل توجیه است.

وی در خصوص سوالی در رابطه با انقضای طرح تفصیلی شهر عنوان کرد: با پیگیری های مداوم و جلسات پی‌درپی با متولیان امر در استان پیشرفت ۶۵ درصدی در طرح تفصیلی شهرداری آستارا مشاهده کرده که قبل از اتمام آن را در آینده نزدیک می دهم.

 

اگر برخی اعضای شورا از گسترش فرهنگ ناراحت شده اند دکه ها را جمع آوری می کنیم/کار من ایجاد اشتغال است

به گزارش دیارمیرزا شهردار آستارا همچنین در خصوص سوالی در رابطه با ساماندهی دکه های موجود در شهر بیان کرد: جمع‌آوری دوغ های اشخاص غیر واجد شرایط در گذشته انجام شده و تنها دو دکه با همکاری فرمانداری و اداره میراث فرهنگی و گردشگری در ورودی شهر به اشخاص واجد شرایط خدمات گردشگری و فرهنگی ارائه می‌دهند و فرهنگ غنی است را تبیین می‌کنند، اگر برخی اعضای شورا از گسترش فرهنگ ناراحت شده آن را نیز جمع آوری می کنیم.

معیتی از جمع آوری سدمعبر در خیابان بندر و مرزی آستارا خبر داد و گفت: ما نمی‌خواهیم نمونه قضیه سد معبر چند روز گذشته رشت در آستارا اتفاق بیفتد، رفع سد معبر باید آبرومندانه و با رعایت شأن و شخصیت افراد انجام شده و اجازه چنین اتفاقاتی را در آستارا نخواهم داد.

وی درخصوص سوالی در رابطه با احداث کارواش در ترمینال ورودی آستارا گفت: من ۱۸ سال در شهرداری سابقه فعالیت دارم، من شهردار بوده و کار من ایجاد اشتغال است، مگر می‌شود دست روی دست گذاشت و برای رفع مشکل بیکاری جوانان کاری نکنم؟

شهردار آستارا همچنین در این جلسه در پاسخ به سوال دو تن از اعضای شورا در رابطه با ایجاد گلدان های موجود در خیابان سفیر امید آستارا گفت: طبق طرح مصوب شورای ترافیک ایجاد گاردریل بتنی برای این خیابان مصوب شده بود که برای زیباسازی شهری و زیبا کردن آستارا برای گردشگران ایجاد گل و گلکاری همچون شهرهای پیشرفته انجام گرفته و با تغییر فصل گل های آن نیز تغییر خواهد کرد.

جواد معیتی در رابطه با سوالی در خصوص پروژه آسفالت معابر تصریح کرد: بنده آسفالت را از آغاز شهردار شدنم از درب منزل عضو سوال کننده شورا آقای نیرودل شروع کردم و گسترش آسفالت معابر و خدمت رسانی در این خصوص برای مردم در فصل تابستان همه روزه انجام گرفته و من نمی توانم آسفالت تمام شهر را به یک نقطه اختصاص بدهم! مگر می‌توانیم شهر را تعطیل کرده و تنها در خدمت یک منطقه باشم؟ من ذره ای به شهرم خیانت نکردم، من پول‌های ناحق را نمی‌توانم بخورم و با کسی زد و بند کنم.

معیتی در رابطه با سوالی در خصوص پروژه آب و فاضلاب شهرستان گفت: این یک پروژه ملی بوده و اعتراضاتی به جلوگیری از این پروژه شد، باید با آن کنار آمده و همشهریان باید با اطلاع از این پروژه فاضلاب با متولیان امر همکاری کنند، این کنده کاری و زیرسازی ها فقط برای رفاه حال مردم بوده و همشهریان برای لوله گذاری ها نیز یاری برسانند.

وی ادامه داد: کسی نباید از بنده انتظار تخلف داشته باشد، اگر حتی دستانم نیز قطع شوند تخلف نکرده و به آستارا پشت نمی‌کنم، شهرداری به عنوان پیشانی شورا عملکرد او را نشان می دهد و هر خدمتی نهاد حاصل همکاری با شورای اسلامی است.

شهردار آستارا در رابطه با سوالی در خصوص واگذاری جایگاه سوخت واقع در مقابل شهرداری گفت: این جایگاه با اخذ مجوزهای مربوطه و بدون حق تغییر کاربری به مبلغ ۴ میلیارد تومان بر اساس طرح تفصیلی واگذار شده و شهرداری در مقابل تمام تخلفات مربوطه می ایستد.

معیت ای درخصوص سوالی در رابطه با تعاونی مسکن کارگران شهرداری گفت: این زحمت‌کشان سخت ترین کارها را انجام داده و کمتر این خدمات را دریافت می کنند، بنده خود کارگر زاده هستم و قول می‌دهم در آینده با پیگیری و دغدغه شخصی در تعاونی مسکن کارگران هر کارگر شهرداری را صاحب یک دستگاه آپارتمان کنم.

وی همچنین در خصوص سوال دو تن از اعضای شورا در رابطه با احداث پارک بانوان گفت: باید در آستارا پارک مختص بانوان شهرمان داشته باشیم و مجموعه شهرداری به طور جدی با پیگیری ایجاد پارک بانوان، شهربازی و همچنین مجتمع تفریحی خدماتی برای رفاه حال شهروندان اقداماتی را در دست کار داشته و این پارک در خیابان خرمشهر جنب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آغاز به ساخت کرده است.

در پایان عادل نیرودل و عرفان جامبر اعضای سوال کننده از شهردار آستارا از سوال های جواد معیتی قانع نشده و تا جلسه ی آینده اگر یک سوم اعضا موافق سوال از شهردار نباشند این طرح خاتمه پیدا می‌کند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

Share