فرماندار آستارا تأکید کرد:

شناگاه‌های آستارا باید در ۱۵ روز آینده آماده شوند | محیط‌ زیست، تخلفات زیست‌ محیطی را گزارش دهد

یونس رنجکش با بیان اینکه شناگاه‌های موجود در مدت‌ زمان ۱۵ روز آینده باید آماده شوند تصریح کرد: استاندار گیلان ۹ شهر ساحلی را جهت ایجاد شناگاه انتخاب کرده بودند که طرح سالم‌سازی سفیر امید این شهرستان جزء اولویت‌های نخست استاندار بوده و به‌عنوان مدل الگو تعیین‌ شده بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یونس رنجکش در نشست ستاد ساماندهی سواحل شهرستان آستارا در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: سیل گردشگران ساحلی از هفته اول خرداد ماه جاری وارد استان گیلان و شهرستان‌های ساحلی به‌ویژه شهرستان آستارا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی شهرستان آستارا در بحث کاهش غریق و پر کردن اوقات فراغت گردشگران باید آمادگی‌های لازم را داشته باشند بیان کرد: بیشترین توجه ما در پر کردن اوقات فراغت گردشگران روی طرح‌های سالم‌سازی سواحل متمرکز شده است.

به گزارش دیارمیرزا فرماندار شهرستان آستارا با بیان اینکه شناگاه‌های موجود در مدت‌ زمان ۱۵ روز آینده باید آماده شوند تصریح کرد: استاندار گیلان ۹ شهر ساحلی را جهت ایجاد شناگاه انتخاب کرده بودند که طرح سالم‌سازی سفیر امید این شهرستان جزء اولویت‌های نخست استاندار بوده و به‌عنوان مدل الگو تعیین‌ شده بود.

رنجکش با اشاره به اینکه مسئولیت نظارت روی پروژه ایجاد شناگاه توسط بخش خصوصی در طرح سالم‌سازی سفیر امید شهرستان آستارا، به لحاظ مسائل زیست‌محیطی با کارشناسان محیط‌ زیست است گفت: محیط‌ زیست موظف است هرگونه تخلفات زیست‌ محیطی را جهت برخورد قانونی به ما گزارش دهد.

وی با بیان اینکه تأمین امنیت پروژه با همیاران پلیس، تأمین روشنایی آن با امور توزیع برق و تأمین چوب‌آلات موردنیاز آن با منابع طبیعی و آبخیزداری است افزود: شهرداری آستارا نیز موظف است ماشین‌آلات، آب، نیروی انسانی و فضای سبز موردنیاز ایجاد شناگاه در طرح سالم‌سازی سفیر امید را تأمین کند.

فرماندار شهرستان آستارا با اشاره به اینکه همیاران پلیس، نیروهای هلال‌احمر و نیروهای خدمات شهرداری جهت آموزش باید به مجری پروژه ایجاد شناگاه در طرح سالم‌سازی سفیر امید این شهرستان معرفی شوند خاطرنشان کرد: کارگاه‌های آموزشی و توجیهی نیروهای مورد نیاز بهتر است در محل شهرداری برگزار شود.

مجری پروژه ایجاد شناگاه در طرح سالم‌سازی سفیر امید آستارا به وعده‌های خود عمل‌ نکرد

شهردار آستارا نیز در نشست ستاد ساماندهی سواحل این شهرستان ایجاد شناگاه در طرح سالم‌سازی سفیر امید شهرستان آستارا را توسط بخش خصوصی غیربومی از استان بوشهر دانست و اظهار کرد: برای ایجاد این شناگاه مدرن و دو منظوره ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی استاندار تخصیص‌ یافته است.

جواد معیتی با بیان اینکه مجری پروژه ایجاد شناگاه در طرح سالم‌سازی سفیر امید آستارا تاکنون به وعده‌های خود عمل‌ نکرده است تصریح کرد: طبق تعهدات پیمانکار پروژه ایجاد شناگاه دومنظوره و مدرن در طرح سالم‌سازی سفیر امید، پروژه تا ۱۴ خردادماه جاری جهت بهره‌برداری تحویل شهرداری شود.

اعلام آمادگی ۴۴ ناجی‌ غریق برای طرح های سالم سازی دریا

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا نیز در نشست ستاد ساماندهی سواحل این شهرستان با اشاره به اینکه از نیمه دوم فروردین‌ماه سال جاری فراخوان عمومی جهت دعوت از ناجیان غریق انجام‌شده است اظهار کرد: تاکنون ۴۴ ناجی‌ غریق اعلام آمادگی کرده و برای آن‌ها کارت صادر شده است.

وحید خاصی‌پور حضور این تعداد ناجی‌ غریق را در نقاط خطرآفرین و طرح‌های سالم‌سازی سواحل شهرستان آستارا از اوایل خردادماه جاری دانست و تصریح کرد: تعداد نقاط خطرآفرین ۱۲ نقطه و تعداد طرح‌های سالم‌سازی سواحل نیز سه طرح صدف، لوندویل و سفیر امید هستند.

در نشست قبلی ستاد ساماندهی سواحل شهرستان آستارا مصوب شد کمیته‌های هفت‌گانه امنیت و انتظامات، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، پیشگیری از حوادث، فرهنگی، بهداشت و درمان، رفاه و اسکان و نظارت بر عرضه کالا باید برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی تشکیل شوند.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و سه شناگاه (طرح سالمسازی دریا )، در غرب استان گیلان واقع شده و جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر کشور است.

Share