امام جمعه آستارا:

شوراها به جای کمک به شهرداری، مشکل‌آفرین شده‌اند|کارنامه آل‌سعود چیزی جز قتل، غارت و جنایت نیست

امام جمعه آستارا با تبریک روز شورا این نهاد را حلال مشکلات و نه آفریننده آن دانست و گفت: متاسفانه گاهی اوقات شوراها مشکل‌آفرین هم هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماز جمعه این هفته شهرستان مرزی بندر آستارا به امامت حجت الاسلام والمسلمین حافظ نیا امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه اول با اشاره به لباس های صالحین و زینت متقین یکی از آنها را برخورد پاکیزه دانست و گفت: صالحین در مجالس پاک شرکت کرده و همواره مراقب نشست و برخواست خود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حافظ‌نیا توجه به پاکی صله رحم را یک امر مهم برای مومنان دانست و گفت: باید در صله رحم ها حلال و حرام و محرم و نامحرم را رعایت کرده تا دچار گناه نشویم.

وی پیشی گرفتن در فضل و کمال را از دیگر لباس های صالحین و زینت متقین دانست و گفت: طبق گفته پیامبر(ص) مومنان باید در کارهای خیر از یکدیگر سبقت گرفته و نباید در اعمال نیک به دیگر تعارف کنند.

خطیب جمعه آستارا ایثار در اموال را از دیگر زینت متقین دانست و عنوان کرد: خوش به حال مومنی که در حد توان بخشی از اموال خود را به افراد نیازمند می بخشد، زیرا که خداوند بخشنده بخشندگان است.

وی عدم سرزنش و ملامت مردم را از دیگر لباس های صالحین دانست و گفت: مومن هیچ وقت مردم را سرزنش نمی کند مگر از باب امر به معروف و نهی از منکر که آن هم با حفظ شخصیت انسان انجام می گیرد.

حجت‌ الاسلام والمسلمین حافظ‌ نیا ترک احسان به اغنیا را از دیگر زینت متقین عنوان کرد و گفت: فرد مومن احسان و نیکوکاری را همواره در حق افراد بی بضاعت انجام می دهد و نباید به شخصی که نیاز به کمک ندارد احسان کرده و دستگیری همواره باید از فقرا باشد.

امام جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به ۶ اردیبهشت آغاز هفته تکریم و غبارروبی مساجد گفت: تکریم مساجد باید برای متولیان امر در اولویت بوده و مساجد آماده استقبال از میهمانان خداوند در ماه مبارک رمضان باشند.

حافظ نیا با اشاره به یکشنبه ۸ اردیبهشت سالروز قطع ارتباط رژیم آل سعود با ایران گفت: دنیای اسلام از آل سعود خیری ندیده است و کارنامه آنها چیزی جز قتل، غارت و جنایت در حق مسلمین نیست.

امام جمعه آستارا اولین قربانیان جنایات آل سعود را اهل سنت دانست و گفت: این جنایت ها تا به امروز ادامه داشته و هر جنایتی که در کشورهای مسلمان انجام می‌شود یک طرف قضیه عربستان سعودی است.

وی ناف آل سعود را بریده شده با جنایت دانست و گفت: در روزهای اخیر اینها ۳۷ شهروند شیعه و سنی این کشور را بدون تفهیم اتهام اعدام کردند. دادگاه های آنها فرمایشی بوده و قضات بازیچه دست آل‌سعود هستند.

خطیب جمعه آستارا قیام امت اسلامی در زمان اعدام شیخ نمر را یک امر لازم دانست و گفت: وقتی صدایی از کسی در نیامد آن بلا را سر خاشقچی آوردند، کشورهای مدعی حقوق بشر هیچ اعتراضی نکرده و ۳۷ نفر را بدون تفهیم اتهام اعدام کردند، چزا آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها صدایشان در نیامد؟ برای این که آمریکا گاو شیرده خود نیاز دارد.

امام جمعه آستارا با تبریک روز شورا این نهاد را حلال مشکلات و نه آفریننده آن دانست و گفت: متاسفانه گاهی اوقات شوراها مشکل‌آفرین هم هستند، از سال ۷۸که قانون شورا اجرایی شد، خدمت آنچنان قابل ارائه ای را مشاهده نکردیم، شورا باید کمک کند نه اینکه گاهی مانع از خدمات شهردار و شهرداری بشود.

حافظ نیا با تبریک روز کارگر گفت: بدون کارگر تولید رونق نمی‌گیرد. باید حقوق و مزایا کارگر را تامین کرد، حقوق های کارگری به درد نمی‌خورد و به فرموده مقام معظم رهبری اگر می‌خواهیم تولید ما رونق پیدا کند باید از کارگران حمایت کنیم.

وی با اشاره به ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم گفت: معلمان انسانهای شریفی هستند که حق بزرگی بر گردن ما داشته و ما مدیون معلمان هستیم.

خطیب جمعه آستارا با اشاره به هفته سلامت با شعار مراقبتهای اولیه بهداشتی برای پوشش همگانی سلامت گفت: بحث سلامت را باید جدی گرفت، بسیاری از مشکلات ما به خاطر عدم مراقبت‌های بهداشتی بوده و نتیجه‌اش بیماری های گوناگون و تحمیل هزینه ها است.

امام جمعه آستارا با اشاره به وجود بیماری های گوناگون در جامعه گفت: عدم داشتن تغذیه مناسب، استرس و ورزش نکردن امروزه مردم را دچار بیماری‌های گوناگون کرده و باید با انجام این موارد مراقب سلامتی خود باشیم.

Share