نماینده مردم لنگرود در مجلس:

ارز دولتی به جای واردات برنج پاکستانی به مردم پرداخت شود

نماینده مردم لنگرود در مجلس معتقد است دولت باید به جای اختصاص ارز دولتی به واردات برنج بی‌کیفیت هندی و پاکستانی، یارانه مردم را با هدف خرید برنج ایرانی افزایش دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات برنج پاکستانی و هندی، گفت: برای کشوری که در تمامی حوزه‌ها مورد هجوم قرار گرفته، عدم حمایت از کشاورزان مایه تاسف است چراکه با این رویکرد کشاورزی در ایران نابود می‌شود.

کاهش تولید برنج ایرانی با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آینده‌ای نزدیک

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و تبدیل آنها به ویلا و آپارتمان، کشاورزی نابود شده و تولید برنج ایرانی روز به روز کاهش پیدا می‌کند.

سودهای کلان سوءاستفاده‌گران به ازای واردات برنج پاکستانی

لاهوتی اظهار کرد: برخی افراد در دستگاه‌های دولتی به ازای واردات برنج پاکستانی سودهای کلانی به دست می آورند به همین دلیل در تلاش‌اند زمینه واردات را افزایش دهند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: ایران نیازی به واردات برنج ندارد در نتیجه دولت می تواند ارز را به جای واردات این محصول به عنوان یارانه به مردم پرداخت کند تا اقشار کم درآمد و ضعیف نیز بتوانند برنج خریداری کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: ادعای وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه تولید داخل توان تامین برنج موردنیاز کشور را ندارد غلط است، چراکه براساس آمارها هر فرد سالانه ۳۶ کیوگرم برنج مصرف می‌کند درحالیکه با افزایش قیمت‌ها این میزان کاهش پیدا کرد.

ایران سالانه به ۲ میلیون و۸۰۰ هزار تُن برنج نیاز دارد

لاهوتی بیان کرد: ایران سالانه به ۲ میلیون و۸۰۰ هزار تُن برنج نیاز دارد و از آنجایی که کشور ۲ میلیون و ۴۰۰هزار تُن تولید سالانه دارد می‌تواند ۴۰۰ هزار تُن کمبود را با برنامه‌ریزی‌های دقیق و با تکیه بر توان داخل تامین کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: دولت باید به جای واردات برنج بی‌کیفیت هندی و پاکستانی، یارانه مردم را برای خرید برنج -که جزو کالاهای اساسی است- افزایش دهد.

Share